Toon posts:

shell.dll verdwijnt uit system32

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

De software van ABN AMRO om te telebankieren maakt gebruik van shell.dll
Wanneer ik de software opstart, dan krijg ik de melding dat hij shell.dll niet kan vinden. Het bestand is aanwezig in c:\windows\system. Echter niet in ..system32. Dus ik kopieer shell.dll naar system32, start vervolgens ABN AMRO op en het werkt!

Heel mooi, maar zodra de pc opnieuw opstart is shell.dll weer verdwenen uit system32. Dan herhaal ik de procedure en het werkt weer.

Hoe zorg ik er nu voor dat shell.dll in system32 blijft staan?

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 09:51
Ik ga er voor het gemak van uit dat je XP hebt.

Probeer het volgende eens:

- Verplaats de dll naar de programmadir (waar ook de opstart .exe staat)
- Maak een nieuw bestand in diezelfde map aan met de naam "[exefilenaam+extensie].manifest". Dus je krijgt zoiets als mijnapp.exe.manifest.

Als dit niet werkt, kan je nog proberen om de shell.dll in de c:\windows\system te registreren met regsrv32.exe (staat in c:\windows\system32).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke software van AAB gebruik je? Homenet, Officenet Extra, Officenet Gateway, BSI, Global Gateway of een van de andere twintig pakketten die ze hebben? Welke versie? Welk patchlevel? Voor Officenet is dit een known issue, en zou met patch 4.40 opgelost moeten zijn :) Andere pakketten moet ik iets meer info voor hebben. Deze patches zijn vanaf www.workingcapital.abnamro.com wel ergens te downloaden :)

Verder mis ik in je topicstart duidelijk de volgende dingen:
Welk OS je gebruikt
Welk patchlevel dat OS zit
Welke exacte software van ABN AMRO je gebruikt, en op welk patchlevel dat zit ( bij de meeste AAB pakketten is dit te zien door "Help > About" te klikken :)
Wat je allemaal al hebt gevonden en wat daarbij niet werkte. Heb je ABN AMRO al eens gebeld hierover? Denk dat ze je wel een fix kunnen verstrekken hiervoor, als deze niet te downloaden is.
Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) en Windows Operating Systems - Policy nog eens goed door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.