Toon posts:

linux netwerk vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

ik heb voor een school opdracht linux moeten installeren.
Ik heb toen mijn pc die ik gebruik op school geformateerd en heb er fedora core 3 op geinstalleerd.

Als ik ga network browsen dan zie ik alleen maar een icon "windows netwerken" staan.
Als ik daar dan in kijk staan daar inderdaad alleen maar windows werkgroepen en domain groepen in.

Mijn vraag is of het mogelijk is om naast dat icoon van "windows netwerken" ook een icoon krijg te zien van "linux netwerken".
of zeg ik nu helemaal verkeerde dingen?

Ik heb namelijk totaal geen verstand van linux en weet dus niet of het zowiezo wel zo werkt met linxux netwerken en het browsen naar linus pc's op deze manier.

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Zo werkt het niet. Als je in Linux bestanden wilt delen zal je gebruik moeten maken van:
- FTP
- Secure FTP (SSH)
- NFS (Network Filesystem)
- Samba ("Windows" delen)

Er is niet zomaar een netwerk browser voor Linux systemen die hetzelfde werkt als de Windows variant - je kan dan het beste Samba gebruiken, dan krijgen de Windows PCs ook de Linux machine te zien.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, we gaan het met samba proberen voor mekaar te krijgen.

Verwijderd

Met [google=windows linux network] had je ookbest een eind gekomen. Dit is niet bepaald onbekende informatie of iets dergelijks.

Dit topic is gesloten.