Toon posts:

[MSI K8T Neo2] Temperatuursensor stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds vorige week donderdag een MSI K8T Neo2 moederbord met daarop een AMD 3000+ (S939) en 2x 512MB Kingston geheugen in Dual channel.

Nu wil ik erg graag weten hoe warm mijn CPU wordt, want volgens mij is ie vrij koel en kan ik em dus nog wat overclocken :) Alleen mijn sensor is volgens mij brak. Op dit moment geeft hij een temperatuur van rond de 30 graden aan. Dat kan goed kloppen. Maar gister kreeg ik ineens 110 graden te zien (koelblok van mn Zalman cpufan was gwn koel) en na een reboot kwam ie niet boven de 18 graden. Kan dit te maken hebben met een fout in het bios oid? Of is mijn cpusensor gewoon stuk? En als hij stuk is, kan ik daarvoor een nieuw moederbord krijgen ivm de garantie?

JanWillem

Verwijderd

Misschien is naar nieuwste bios flashen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:52:
Misschien is naar nieuwste bios flashen?
Heb ik al gedaan. Dit is het enige bios dat goed samenwerkt met de nieuwe 3000+ op S939.

Verwijderd

Klik voor de goede BIOS.
- BIOS reported incorrect CPU temperature
Zoals je kunt zien, heb je grote kans dat alles na het flashen weer goed is. Zie ook de MSI website.

Verwijderd

Topicstarter
Dat bios heb ik er al op staan. Kan het zijn dat de biosflash niet helemaal goed is gegaan en dat daardoor de sensor niet goed werkt? Want dan kan ik hem nog een keer proberen te flashen met de hoop dat het nu wel lukt :)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 14:20 ]

Verwijderd

Misschien handig om de volgende keer iets dergelijks te melden, anders moeten we eerst vissen naar allerlei gegevens die je al voor handen had.
Pagina: 1