Toon posts:

[Exchange 5.5] Proberen verbinding te maken met exchange

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

We zijn sins kort hier overgegaan op de exchange mailbox optie van exchange 5.5 zodat je 'live' je mail kan bekijken van de server (zonder lokale temp. bestanden)

Maar als we nu grote mails bekijken van ca. 200kb+ krijgen we de melding rechtsonder 'bezig verbinding te maken met de exchange mailserver'

We hebben alles doorgelopen (netwerk/software/hardware etc) maar hebben nix kunnen vinden, heeft iemand mischien ervaring met de exchange mailbox (postbus) optie en weet iemand mischien de oplossing ervan?

zijn er instellingen die verkeerd kunnen staan? is er een max aantal kb/s wat er door exchange per gebruiker ingesteld kan worden??

Specs:

Server:
OS Windows 2000 server SP4
Exchange 5.5 SP4

Lokaal:
Windows xp
Outlook 2003

Dit is natuurlijk zwaar irritant, we hebben gebruikers van 200MB aan mail die er last van hebben, maar ook users met 1.2 gig die erlast van hebben......

Alvast bedankt.

Gigre

ps: Als je meer informatie nodig heb, laat het me even weten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 13:45 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je vertelt verder niet wat voor server je hebt, maar als dat geen Quad proc Xeon of Opteron is met supersnelle schijf configuratie (RAID10), ga je nooit een goeie response tijd krijgen op een mailbox groter dan een Gieg.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:31
Mwah dat zal op zich wel meevallen.
Op m'n vorige werk hadden ze geen mailbox limieten aanstaan (:/) en hadden ook enkele users een mailbox van > 1 gieg. En dat was op een relatief simpele proliant 1600 met raid 5 configuratie. Dit was dan wel omder windows nt 4 server en nt 4 client met outlook 97/98 en ik meen sp2 voor exchange (is alweer een flink tijdje geleden). Maar hoe groot is die database in totaal? Ik kan me voorstellen dat als je in 1 keer even 20gb aan mail importeerd in de exchange server dat het raadzaam is een offline defrag te draaien. Maar het kan net zo goed de combinatie win2k/exch5.5/xp/outlook 2003 zijn.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:18
Brahiewahiewa schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:14:
Je vertelt verder niet wat voor server je hebt, maar als dat geen Quad proc Xeon of Opteron is met supersnelle schijf configuratie (RAID10), ga je nooit een goeie response tijd krijgen op een mailbox groter dan een Gieg.
Ik heb hier een Dell mailserver, een xeon HTT 2,X Ghz met 1024MB geheugen en een RAID 5 kabinet.

Staat totaal zo'n 30GB aan mailboxen op waarvan er zeker 5 mensen zijn met een mailbox van 1GB en groter, en draait als een tierelier hoor!.

Totaal draaien er zo'n 60 mailboxen op!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

errors in je event log? Server side antivirus al eens uitgezet? Plugins in outlook (als je die hebt) uitgezet?

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal gedaan (over een paar verschillende dagen)

en helaas was dat niet de oplossing,.

Het is een xeon 2.8gighz met raid 5

de database is 17 gig met een gemiddelde mailbox van...zo'n 150 tot 200MB

Met gewone mailtjes gaat het goed, maar zodra je nu een mailtje met een bijlage gaat openen gaat het fout, dan staat hij gewoon voor een paar seconden stil en dan is daarna de verbinding weer optimaal, ik neem aannemen van de reply's dat het dus niet aan de hard/software kan liggen? maar mischien het netwerk?

Zelf denk ik eigenlijk dat het mischien fout gaat bij exchange 5.5 ent. en outlook 2003??

Alvast bedankt iig

GIgre

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 10:47 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat voor virusscanner draait er op de server :?

Het klint alsof deze het even tegenhoud om de mail te scannen op virussen.

Hier ook meegemaakt met Inoculate IT 4.5x van CA. Alle mailservers zijn overgezet naar Sibary Antigen for exchange, en alle problemen zijn weg.

Bij een outlook 2003 krijg je een melding dat hij probeert contact te krijgen met de mailserver, en bij 2000 / XP krijg je een dialoogvenster met de melding dat er gegevens van de mailserver worden opgehaald.

offtopic:
Wij tweakers groeten elkaar altijd, dus je hoeft je naam niet onder elke post te plaatsen.

[ Voor 11% gewijzigd door Equator op 17-12-2004 11:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wij draaien hier inoculate 7.x

We hebben na jou reply even de mail option van inoculate uit gezet, en op de client de realtimer monitor uit gezet.

Maar helaas met een bijlage van 3MB doet hij er 10 sec over om hem te lezen, hetzelfde met meerdere (kleine) bijlage's

Is de mail option uit zetten (inc de services) en de realtime monitor op de client genoeg om het te testen?

De event viewer zegt er trouwens nix over.....

Mocht ik vandaag wat tijd over hebben zet ik even de volle specs neer, inc Hoe het van de client naar de server gaat (netwerkstructuur)

Thanx.

Gigre

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

wat is je precieze harddisk configuratie? Exchange laat zich het beste performance tunen wanneer je met verschillende fysieke volumes werkt.

Bijv.
2 schijven - Mirror voor OS (+ exchange binaries)
3 schijven - Raid 5 voor Data storeage group (weet niet of die entiteit als zodanig in 5.5 zit :o)
2 schijven - Mirror voor transaction logs
en voor elke extra storage group een extra set data en log schijven.

als je alles bij elkaar op 1 groot (eventueel gepartitioneerd) volume hebt staan kan het traag worden.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik heb in het verleden met servers gewerkt waarbij alles geinstalleerd stond op 1 grote RAID5 array (in 3 partities). Vooropgesteld, dit is inderdaad niet de ideale situatie.
Maar met een single PII @ 400Mhz op een HP Netserver LH3 werkte dit perfect, en had ik geen traagheid zoals de TS ervaart.

@TS:
Draait er op de server naast de Etrust exchange scanner ook nog een gewone virusscanner :?
Als je dit nog niet geprobeerd hebt, ik haal het even niet uit je post) zet alles eens uit. Realtime op server en lokaal, en de exchange scanner.
offtopic:
Wij tweakers groeten elkaar altijd, dus je hoeft je naam niet onder elke post te plaatsen.

[ Voor 11% gewijzigd door Equator op 17-12-2004 12:21 ]

Verwijderd

outlook 2003 en exchange 5.5? Dan heb je een post sp4 hotfix nodig voor je information store.
http://support.microsoft.com/?id=829418

Of de laatste rollup installeren, dan zit je ook goed:
http://www.microsoft.com/...1343B9F010&displaylang=en
Pagina: 1