Wel partitie, geen schijfletter

Pagina: 1
Acties:

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-03 18:14

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
Ik heb hier een pc van een klant staan met daarin 2 hdd's
1 van 80gb en 1 van 40.
die van 80gb is als 1 partitie ingedeeld en daar staat windows op, de2e schijf echter is ook als 1 partitie ingedeeld van 40 gb en geformatteerd als ntfs.
de schijf krijgt echter geen schijfletter toegewezen :/
enige opties die ik in windowsXP via schijfbeheer heb is om dat ding te converteren naar een dynamische schijf (wat niet lukt aangezien windows niet kan schrijven naar de schijf |:( ) of de partitie verwijderen.
aangezien de klant er nogal veel belangrijk data op heeft staan lijkt verwijderen mij niet zo'n leuke optie. iemand nog suggesties om het weer werkend te krijgen?

heb even een screenshot gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img144.exs.cx/img144/2008/vaag8uc.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 15-12-2004 13:32 ]

Verwijderd

Je kan toch gewoon , rechtermuisknop deze computer , manage.
disk management , rechtermuisknop op die schijf doen ?
Change drive letter & path

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 13:29 ]

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:29:
Je kan toch gewoon , rechtermuisknop deze computer , manage.
disk management , rechtermuisknop op die schijf doen ?
Change drive letter & path
dan krijg ik alleen de optie: converteren naar dynamische schijf en eigenschappen te zien

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
De partitie is waarschijnlijk een primaire partitie (hier kun je van opstarten) en geen logische schijf. Maak er een logische schijf van en je zult zien: het werkt.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
ZeilDude schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:44:
De partitie is waarschijnlijk een primaire partitie (hier kun je van opstarten) en geen logische schijf. Maak er een logische schijf van en je zult zien: het werkt.
dat betekend dus wel dat ik de partitie moet verwijderen. bovendien zou het ook moeten werken in XP om 2 primaire partities te kunnen benaderen.

• ZeilDude
Metro2002 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:48:
[...]

dat betekend dus wel dat ik de partitie moet verwijderen. bovendien zou het ook moeten werken in XP om 2 primaire partities te kunnen benaderen.
Dat zou moeten kunnen ja. Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar ik heb ook geen 2 primaire partities nodig.
Mocht er info op de partitie staan, dan hoef je 'm niet te verwijderen hoor. Je kunt 'm met een partitioneerprogramma heel goed omzetten.

Verwijderd

Wat ik niet helemaal snap is het feit dat er een schijf in zit van 38,29 GB en de partitie maar 19 GB groot is. Staat er soms nog een verborgen partitie op (linux ofzo). Het lijkt er nu op of er een stuk zoek is.
Heb je eventueel Partition Magic om even te kijken?

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:54
Je kan niets wijzigen omdat die 2e schijf ingesteld staat als systeemschijf. Je hebt dus ofwel een swapfile, temp files of wat anders op die partitie staan. Dat eerst wijzigen, zodat de schijf 'vrijkomt', en je kan de lettertoewijziging veranderen...

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:56:
Wat ik niet helemaal snap is het feit dat er een schijf in zit van 38,29 GB en de partitie maar 19 GB groot is. Staat er soms nog een verborgen partitie op (linux ofzo). Het lijkt er nu op of er een stuk zoek is.
Het lijkt er inderdaad op dat er meer mis is. Mogelijk is de partitie-tabel niet helemaal lekker meer, daar kan Windows heel slecht tegen.
Heb je eventueel Partition Magic om even te kijken?
Dat zou ik ook aan willen raden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• ZeilDude
Nogmaals, waarom zou je primaire partitie willen hebben? En als je die hebt, waarom wil je die dan benaderen vanuit een ander OS?
Mijn benadering: OS op primaire partities (niet te benaderen vanuit andere primaire partities), bestanden op logische schijven (wel te benaderen vanuit andere primaire partities).

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
ZeilDude schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:07:
Nogmaals, waarom zou je primaire partitie willen hebben? En als je die hebt, waarom wil je die dan benaderen vanuit een ander OS?
Mijn benadering: OS op primaire partities (niet te benaderen vanuit andere primaire partities), bestanden op logische schijven (wel te benaderen vanuit andere primaire partities).
moet je niet aan mij vragen ;) het is niet mijn pc, ik moet hem alleen maar maken :/
heb helaas geen partition magic hier, daar baal ik best van want ik vermoed ook dat de partitietabel flink in de war ligt.
niemand een gratis alternatief ?

Verwijderd

demo versie downloaden?

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Mr. Liu schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:03:
[...]

Het lijkt er inderdaad op dat er meer mis is. Mogelijk is de partitie-tabel niet helemaal lekker meer, daar kan Windows heel slecht tegen.

[...]

Dat zou ik ook aan willen raden.
Of kijken of je met Linux wel toegang krijgt...

En is alles wel goed aangesloten?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
bekijk het boeltje eens in partition magic ofzo...
Vaak kan partitiion magic net dàt wat windows niet kan :)

offtopic:
8)7 een koffie halen etrwijl je aan zo'n post werkt is niet zo'n goed idee :/

[ Voor 34% gewijzigd door the_stickie op 15-12-2004 14:22 ]

• ZeilDude
Metro2002 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:09:
moet je niet aan mij vragen ;) het is niet mijn pc, ik moet hem alleen maar maken :/
heb helaas geen partition magic hier, daar baal ik best van want ik vermoed ook dat de partitietabel flink in de war ligt.
niemand een gratis alternatief ?
Ik heb PMagic (bijna) altijd bij me. Op mijn USB-stick. Samesn met een bootable DOS, Ghost en nog wat handige tools. Kost me maar 5MB ofoz van het stickje. En errug handig!

En voor gratis partitioneer programma's gebruik je de search!

[ Voor 3% gewijzigd door ZeilDude op 15-12-2004 14:31 ]

Pagina: 1