Zonder internet straks door Tiscali

Pagina: 1
Acties:

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Hoi ik dacht dat ik alles goed had geregeld maar niets was waar.

Ik heb begin November mijn Demon ADSL opgezegd en voordat ik het ging opzeggen, had ik nadrukkelijk bij Tiscali gevraagd of overstap makkelijk zou verlopen en volgens hun was het helemaal geen probleem aangezien mijn Demon via BabyXL (van Tiscali) loopt.

Ik heb nog aantal keer naar Tiscali gebeld om zeker van te zijn dat overstap smooth zou verlopen. Maar elke keer kreeg ik beetje domme antwoord van helpdesk.

Vandaag net gebeld.... 30 min aan telefoon gezeten aangezien mijn overstap volgende week 22ste plaats zou vinden en wat blijkt.... ze kunnen geen overstap maken binnen hun eigen netwerk en eerst moet signaal van Demon eraf dan helemaal opnieuw vraag indienen. Lekker is dat. Nu zit ik straks 3-5 weken zonder internet dankzij Tiscalis Expertise.

Wat kan ik eraan doen? Kan ik nog mijn Demon opzeggin ongedaan maken? Of zijn er providers die snel bestelling verwerken en lijn snel opleveren... Ik heb echt geen zin 3-5 weken weer te wachten. En ja Tiscali wordt dan geen optie voor mij. Ze hadden mij al langer geleden moeten informeren dan ben ik gewoon naar andere provider gegaan maar ze hebben mij niet eens op de hoogte gesteld.

Welke provider is het snelst met afhandeling van order? Ik moet verbinding hebben ook vanwege mijn werk... damn... Ik heb Speedlinq in het oog is het wat? lol ik word gek 8)7

P.S

Ik heb zelfde topic bij Network Troubleshooting geplaatst...per ongeluk uiteraard zou iemand het kunnen deleten? BVD

Lucky Goldstar

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als jij een nieuw abonnement aanvraagt terwijl je oude opgezegd is moet het goed gaan. Je moet dan bij de nieuwe aanbieder wel duidelijk aangeven dat het een verhuizing is, anders wordt eerst je lijn gesloopt. Dan zit je dus een tijdje zonder internet en betaal je opnieuw aansluitkosten.

Als jij trouwens op tijd de papieren ingevuld hebt voor Tiscali en hebt aangegeven dat het een verhuizing betrefd sta je redelijk sterk, hun moeten dan die verbinding op tijd opleveren. Als ze dat niet doen moet je een tijdelijke, vervangende, oplossing eisen als je besluit toch bij Tiscali te blijven.

Ik werk zelf bij een provider die binnen een week een verhuizing rond kan hebben, naam mag ik hier natuurlijk niet vermelden, maar mail staat in mijn profiel :)
MeNTaL_TO schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:28:
Waarom zou je uberhaupt van Demon naar Tiscali willen overstappen?
Zou proberen beide ongedaan te maken zodat je bij demon aangesloten blijft.
De TS wil weg bij Demon, dus jou vraag is imho totaal offtopic.

[ Voor 44% gewijzigd door AtleX op 15-12-2004 13:30 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Waarom zou je uberhaupt van Demon naar Tiscali willen overstappen?
Zou proberen beide ongedaan te maken zodat je bij demon aangesloten blijft.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Atlex Ik heb het precies gedaan zoals jij hierboven noemde. Ik heb eerst bij Tiscali geinformeerd of het mogelijk was dat ik straks van Demon BabyXL naar Tiscali BabyXL kon overstappen zonder onderbreking en ik heb toen 3 keer gevraagd en ja volgens Tiscali was het helemaal geen probleem. Daarna heb ik mijn Demon opgezegd en meteen Tiscali aangevraagd. En waarom ik van Demon naar Tiscali wilde gaan? Dat is vanwege snelheid. Demon heeft mij 2 keer geflikt (eerst snelheidsverhoging van mijn al reeds opgezegde abo duurde bijna 6 maanden dus ik neem nog steeds kwalijk van hun) en bij Demon zie ik niet zo snel een snelheids upgrade ( ik betaal 39 euro voor 1024 verbinding terwijl andere providers hogere snelheids bieden tegen lagere tarief)

Lucky Goldstar

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

DJkim schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:32:
Atlex Ik heb het precies gedaan zoals jij hierboven noemde. Ik heb eerst bij Tiscali geinformeerd of het mogelijk was dat ik straks van Demon BabyXL naar Tiscali BabyXL kon overstappen zonder onderbreking en ik heb toen 3 keer gevraagd en ja volgens Tiscali was het helemaal geen probleem. Daarna heb ik mijn Demon opgezegd en meteen Tiscali aangevraagd. En waarom ik van Demon naar Tiscali wilde gaan? Dat is vanwege snelheid. Demon heeft mij 2 keer geflikt (eerst snelheidsverhoging van mijn al reeds opgezegde abo duurde bijna 6 maanden dus ik neem nog steeds kwalijk van hun) en bij Demon zie ik niet zo snel een snelheids upgrade ( ik betaal 39 euro voor 1024 verbinding terwijl andere providers hogere snelheids bieden tegen lagere tarief)
Je had het ook moeten checken bij Demon.
En de reden waarom Tiscali sneller is voor een lager bedrag zul je ben ik bang snel ondervinden (geen peering af willen sluiten).
Is het al mogenlijk om met tiscali naar 538 livestream (of eweka usenet) te luisteren?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Heb je een schriftelijke bevestiging dat het een verhuizing betrof?

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Off topic:
Ik heb zelf ook een abonnement bij Demon lopen (de 1024 versie), maar ik kreeg onlangs bericht dat mijn abonnement kosten met 10 euro verlaagd zou gaan worden. Oftewel van 39 naar 29 euro in de maand...

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Voor mij is gamen/downloaden belangrijkste verder doet er niet veel toe. En aangezien ik binnen BaByXL zou verhuizen vond ik het helemaal geen probleem. En ik heb nooit schriftelijke bevestiging gekregen aangezien alle medewerkers van Tiscali mij door verwezen naar overstappendoejezo.nl ... maar daar staat uiteraard Demon niet bij.

En over prijs verlaging ja ze komen lekker te laat ermee. Aangezien er veel gebruikers weggaan bij Demon, hebben ze dit prijsverlaging doorgevoerd maar 2048 verbinding is nog steeds 55 euro.

Maar ik zat net effe naar Speedlinq te kijken en die gebruikt ook BaByXL netwerk. Misschien ga ik vandaag nog aanvragen.

Lucky Goldstar

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

DJkim schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:05:
Maar ik zat net effe naar Speedlinq te kijken en die gebruikt ook BaByXL netwerk. Misschien ga ik vandaag nog aanvragen.
met een beetje pech heb je dan wel een jaar lang 2 abonnementen, 1 van Tiscali en 1 van Speedlinq. Het verhuizen binnen BabyXL is trouwens lastiger dan op het KPN-netwerk, van BabyXL naar KPN kan je helemaal niet, dan moet eerst je lijn gesloopt worden.

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Ja klopt Atlex. Alleen vandaag heb ik van Tiscali vernomen dat ik na mijn opzegging dus 22ste December mijn aanvraag opnieuw ingediend te worden dwz Tiscali gaat mijn aanvraag annuleren. Vandaar dat hele proces dan weer 3-5 weken gaat duren omdat ik helemaal opnieuw moet aanvragen.

Ik zal nog schriftelijk bevestiging vragen aan Tiscali dan Speedlinq aanvragen.

Lucky Goldstar

Verwijderd

DJkim schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:23:
Hoi ik dacht dat ik alles goed had geregeld maar niets was waar.

Ik heb begin November mijn Demon ADSL opgezegd en voordat ik het ging opzeggen, had ik nadrukkelijk bij Tiscali gevraagd of overstap makkelijk zou verlopen en volgens hun was het helemaal geen probleem aangezien mijn Demon via BabyXL (van Tiscali) loopt.

Ik heb nog aantal keer naar Tiscali gebeld om zeker van te zijn dat overstap smooth zou verlopen. Maar elke keer kreeg ik beetje domme antwoord van helpdesk.

Vandaag net gebeld.... 30 min aan telefoon gezeten aangezien mijn overstap volgende week 22ste plaats zou vinden en wat blijkt.... ze kunnen geen overstap maken binnen hun eigen netwerk en eerst moet signaal van Demon eraf dan helemaal opnieuw vraag indienen. Lekker is dat. Nu zit ik straks 3-5 weken zonder internet dankzij Tiscalis Expertise.

Wat kan ik eraan doen? Kan ik nog mijn Demon opzeggin ongedaan maken? Of zijn er providers die snel bestelling verwerken en lijn snel opleveren... Ik heb echt geen zin 3-5 weken weer te wachten. En ja Tiscali wordt dan geen optie voor mij. Ze hadden mij al langer geleden moeten informeren dan ben ik gewoon naar andere provider gegaan maar ze hebben mij niet eens op de hoogte gesteld.

Welke provider is het snelst met afhandeling van order? Ik moet verbinding hebben ook vanwege mijn werk... damn... Ik heb Speedlinq in het oog is het wat? lol ik word gek 8)7

P.S

Ik heb zelfde topic bij Network Troubleshooting geplaatst...per ongeluk uiteraard zou iemand het kunnen deleten? BVD
Wij hadden thuis precies etzelfde probleem met Tiscali, wij hadden Planet internet opgezegd voor we gingen verhuizen, toen hebben we een Tiscali abo besteld, kregen we nadat Planet internet afgesloten zou moeten zijn te horen van Tiscali dat de lijn nog niet vrij was.
Vervolgens Planet bellen, bleek dat we in ons nieuwe huis (in dezelfde plaats) nog een maand Planet internet hadden en we alleen maar de splitter hoefde aan te sluiten en toen deed ie et :?

Toen weer Tiscali gebeld en bleek indd ook dat we de aanvraag weer helemaal opnieuw moesten doen (en we waren juist net op tijd met een actie die nu dus niet door zou gaan) en die vrouw zeggen dat et dan natuurlijk weer 3 tot 5 weken zou duren en dan zaten we dus al die tijd zonder internet, maar na 1 week afgesloten te zijn van Planet was ons abo bij Tiscali al geactiveerd dus er is nog hoop voor je :) ;)

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Lau22 thnx voor je info.. echter ben ik bang dat het misschien heel lang gaat duren vanwege feestdagen. Dat gaven ze ook bij Tiscali zelf aan. :( Waarom moeste ze nou zeggen dat het heel makkelijk zou gaan.. niet dus!

Lucky Goldstar

Verwijderd

Ik kwam van Demon (BBNED) en ging naar Speedlinq (Tiscali) in een paar minuten.

Oud verhaal, maar nieuwe situatie.

Stuur speedlinq eens een mailtje, ik weet niet hoe snel ze zoiets kunnen regelen, want 22 dec is wel heel dichtbij.

Maar mijn lijn is een maand van te voren aangevraagd net als het afzeggen van demon en ik heb niet zonder internet hoeven zitten.

Ik hoop dat ze je kunnen helpen.

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Iwantje... kun je effe nog specifieker uitleggen? Je zat bij Demon BBNED en naar Speedlinq. Demon heeft signaal afgehaald van de lijn en meteen daarna Speedlinq erop gezet?

Lucky Goldstar

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-01 09:01
Niet geheel belangrijk naar je topic maar misschien wel handige achtergrond info :

Tijdje geleden wilde mijn opa ADSL wij dus gezocht naar wat lekker goedkoop was en een Tiscalie ADSL abbonement ala 15.95 p/m aangevraagd.
Lijn ook daadwerkelijk opgeleverd op de aangegeven datum en alles werkte helemaal top zou je zeggen. Helaas is dat het punt waar de administratie van Tiscali op de hoek komt kijken en het probleem bij ons begon.

Aktie bij het abbo was dat je geen aansluitkosten hoefde te betalen als je de factuur binnen een bepaalde termijn retour zond. Wij dit gedaan (factuur moet je zelf uitprinten via internet |:( ) verder nooit meer wat van gehoord. Aangezien je nooit een factuur ontvangt via de post en alles automatisch werd overgemaakt leek alles verder ook helemaal in orde, echter 3 maanden geleden kwam de eerste brief: of we even de aansluitkosten (€151 nog wat) wilden overmaken binnen 14 dagen en anders ging het geheel te incasso(klant vriendelijke brieven zijn hun niet bekend).
Vrijwel zelfde moment nog de telefoon gepakt en gebeld helaas is hun bereikbaarheid echt volkomen *** te noemen je staat er gerust 60min in de wacht(wel leuke muziek btw.) en vervolgens krijg je te horen dat ze dit soort correspondentie enkel schriftelijk wensen af te handelen(vandaar de keuze in de telefoon centrale "Voor vragen over een factuur toets 2").

Wij dus met volle moed een brief gestuurd waarop we al na 14 dagen antwoord kregen wat echt gewoon compleet inrelevant was op onze situatie. Dus toch nog maar een keer gebeld en nu dan toch iemand aan de lijn die alles eens even ging nalopen, na een tijdje bleek inderdaad dat hun te veel hadden berekend en een nieuwe factuur zouden sturen. Deze kwam helaas iets sneller als verwacht namelijk de volgende dag van het incasso bureau (kosten in de €400). Gelukkig had ik de naam van de persoon die ik had gesproken opgeschreven heb ik ook aan het incasso bureau doorgegeven welke netjes 2 dagen later een brief met excusses heeft gestuurd en de zaak was voor hun afgehandeld.
Op een reactie/factuur van tiscali wacht ik nog steeds....

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Ja lange wachttijd heb ik vernomen bij Tiscali .. ongeveer 6 keer gebeld en gemiddeld 30 min in de wacht gezet maar goed over facturering....das wel kut ja.. en aangezien ikke niet helemaal lekker meer voel bij Tiscali,ben ik mogelijkheid bij Speedlinq aan het kijken. Ze hebben nieuwe actie 3mbit lijn eerst 6 maanden voor 7.95 euro daarna 35euro lijkt mij best goeie deal.

Lucky Goldstar

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:01

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Tiscali .. world offline .. zou een belletje moeten rinkelen..

Maar goed.
Ik ben bezig mijn adsl-over-isdn op te zeggen, omdat ik weer pots wil/moet. Om nu niet zonder internet te zitten heb ik voorlopig kabel aangevraagd. Nog geen klachten over gehoord, dus dat moet wat worden. De adsl opzegging heb ik ruim op tijd gestuurd, bevestiging gehad via mail van de ontvangst, maar ... daarna een mailtje 'weet u zeker dat u geen adsl meer wil als de isdn eenmaal weg is'? Ja, dat weet ik zeker!! grmbl!!

ping 127.212.23.124

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-02 16:18

mickjuh

Good news everyone!

Ik heb hetzelfde gehad maar toen met Fast-XS die nu al een tijdje failliet is... Heb ook meer dan een maand zonder Internet gezeten :| Das echt ff wennen...

Alleen ben ik stommer geweest en ben er allemaal vanuit gegaan dat het goed ging. Totdat mijn andere Internet werd afgesloten en mijn nieuwe nog niet gereed was :/

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Ik heb naar Tiscali (om annulering te bevestigen) en naar Speedlinq (om te informeren) e-mails gestuurd maar nog geen antwoord. Ik ben bang dat ik straks 1 maand zonder internet te komen zitten.. het is echt kut.. DANKZIJ Tiscali!

Lucky Goldstar

Pagina: 1