Toon posts:

DVD fout?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar..

Ik heb gisteren een DVD gedownload en gebrand. Nu is echter het probleem:

De pc laadt 'm wel, alleen mijn PS2 niet. Het is exact dezelfde DVD als eerder gebruikte, dus aan de DVD ligt het niet.

Probleem is volgens mij:

De film staat in 1 directory. Alleen de Video_TS map is gevuld met bestanden, de AUDIO_TS bestaat niet. Of zou hij het wel moeten doen als ik de map AUDIO_TS leeg laat en toch brand? Ikl heb de DVD gebrand in NERO 6 als VIDEO DVD. Is het voor een stand alone DVD speler echter van belang dat de AUDIO_TS map erbij zit? Want de ondertiteling etc. staat er wel gewoon op en doet het ook gewoon op de computer.. Wie kan mij helpen?

Greetz,

Tha Ron-aldo

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 09:45

P-ter

...

Wat voor type DVD gaat hem om? +R of -R?

Mijn PS2 houdt niet zo van DVD-R namelijk...
Mischien dat dat de oorzaak is, dus dat de PS2 geen DVD-R kan lezen (zonder chips e.d.)

[ Voor 34% gewijzigd door P-ter op 15-12-2004 13:21 ]

Verwijderd

Voor zover ik weet moet je de audio_ts map ook meebranden. Dat je die leeg laat is verder niet van belang.

Als ik het me goed herinner doet mijn standalone dvdspeler ook moeilijk als ik die map weg laat, dus loont het vast wel als je die er toch op zet. Kwaad kan het in ieder geval niet :)

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Je kiest als in Nero Video DVD

nu zie je vervolgens dat nero 2 mappen heeft aangemaakt Video_TS en Audio_TS je selecteer alle bestanden van je gedownloade dvd en die sleep je naar de Video_TS folder vervolgens branden en het werkt :)

De audio_TS folder moet volgens mij wel aanwezig zijn maar kan gewoon leeg zijn.

Het is niet zeker als je PS2 de gebrande dvd zal afspelen aangezien de PS2 eigenlijk geen zelfgemaakt materiaal accepteert alleen als die is omgebouwd

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

audio TS map meebranden en leeg laten. check voor compatible- en regiovragen etc deze site http://www.ps2home.co.uk/dvd.htm

[ Voor 3% gewijzigd door under-world op 15-12-2004 13:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de dvd gebrand als DVD+R en de map er niet bij. Moet dus wel.. Ik ga het vanavond weer proberen. Overigens nog een vraag: De PS2 heeft als het goed is een DVD ROM speler op 4 x. Maakt het dan uit als ik DVD's erin stop die 8x zijn en 8x zijn gebrand?

Allen alvast bedankt voor de enorm snelle reactie!!! _/-\o_

Verwijderd

De PS2 kan met de technologie van nu niet zien hoe snel jouw dvdbrander de bytes in het oppervlak van het schijfje gefikt heeft, dus lijkt me geen probleem :)

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:42

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:35:
Ik heb de dvd gebrand als DVD+R en de map er niet bij. Moet dus wel.. Ik ga het vanavond weer proberen. Overigens nog een vraag: De PS2 heeft als het goed is een DVD ROM speler op 4 x. Maakt het dan uit als ik DVD's erin stop die 8x zijn en 8x zijn gebrand?

Allen alvast bedankt voor de enorm snelle reactie!!! _/-\o_
Nee maakt niets uit, hij leest ze gewoon op max. 4x

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17
Ik heb identiek hetzelfde op mijn xbox, leest hem perfect op de pc, maar op de xbox geraak ik niet voorbij de menu-taalkeuze...
Film was ook enkel video_ts, maar ik heb wel een audio_ts aangemaakt (nou ja, Nero deed dat voor me :) ).
Vreemd...

't was toch niet Shrek2? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee.. Finding Nemo :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nieuwe dvd's gehaald, 25 stuks, Traxdata DVD-R 8x... Mijn gedownloade film opnieuw gebrand en raad eens?? Hij doet het niet. Hij zegt meteen in het PS2 menu: Insert PS1 or PS2 disc.. Wil dit nou zeggen dat hij ze totaal niet pakt en dat ik dus TOCH +R moet hebbe?? DVD's met een G04 Dye werken er wel op, deze heeft echter G05.. Wat wil dat überhaupt zeggen, die dye??

Ik heb al 3x DVD+R van TDK gebrand en die deden het allemaal. Maar zo duur.. Ik heb 1 maal een Apple DVD-R gebrand, deed het ook.. Op verschillende sites gelezen dat de PS2 DVD's pakt met een G04 dye... Wat moet ik nu doen? :(

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-02 11:17
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 22:22:
Ik heb nieuwe dvd's gehaald, 25 stuks, Traxdata DVD-R 8x... Mijn gedownloade film opnieuw gebrand en raad eens?? Hij doet het niet. Hij zegt meteen in het PS2 menu: Insert PS1 or PS2 disc.. Wil dit nou zeggen dat hij ze totaal niet pakt en dat ik dus TOCH +R moet hebbe?? DVD's met een G04 Dye werken er wel op, deze heeft echter G05.. Wat wil dat überhaupt zeggen, die dye??

Ik heb al 3x DVD+R van TDK gebrand en die deden het allemaal. Maar zo duur.. Ik heb 1 maal een Apple DVD-R gebrand, deed het ook.. Op verschillende sites gelezen dat de PS2 DVD's pakt met een G04 dye... Wat moet ik nu doen? :(
Kheb er zelf geen verstand van wel lees ik dat de volgende gebruiker eerder heeft gezegt dat de PS2 -- niet lekker vind
P-ter schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:20:
Wat voor type DVD gaat hem om? +R of -R?

Mijn PS2 houdt niet zo van DVD-R namelijk...
Mischien dat dat de oorzaak is, dus dat de PS2 geen DVD-R kan lezen (zonder chips e.d.)
Misschien een andere + zoeken ???
Pagina: 1