[FLASH] een preloader maken voor een externe projector (EXE)

Pagina: 1
Acties:

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Topicstarter
nou de topictitel zegt het eigenlijk al

Ik wil vanuit mijn flashmovie een exe bestand starten (een exe gemaakt in director). Dit is gelukt met fscommand("exec","blabla.exe"); maar omdat de laadtijd zo lang is wil ik een preloader maken ervoor zodat je ziet hoe lang het nog duurt?

is dit mogelijk, want ik kon het in de search niet vinden misschien dat een van jullie het weet?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

[rml][ Flash MX] Het laatste Preloader Topic (?)[/rml]
misschien hier wat aan ?

[ Voor 12% gewijzigd door under-world op 15-12-2004 13:10 ]

Verwijderd

Ik ben bang dat dit niet zal gaan lukken voor een exe die je met fscommand start. De exectuable wordt namelijk door het systeem (OS) gestart en Flash heeft hier geen controle over. Moet je niet een preloader in de Director gemaakte exe maken?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:48
Maar dat maakt voor getBytesLoaded toch niet uit? :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Firestorm

Firestorm

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:11:
Ik ben bang dat dit niet zal gaan lukken voor een exe die je met fscommand start. De exectuable wordt namelijk door het systeem (OS) gestart en Flash heeft hier geen controle over. Moet je niet een preloader in de Director gemaakte exe maken?
nee dat heeft niet zo veel zin, want het opstarten van de exe duurt een tijdje en juist die tijd wil ik preloaden. Ook al heb ik maar een director file van 10kb het kost nog steeds tijd om die op te starten

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik ben een aantal jaar geleden erg bedreven geweest in het maken van Director speelgoed, maar mijn kennis hiervan is erg roestig geworden. Misschien zou je een soort splashscreen kunnen maken die getoond word tijdens het laden van de EXE. Je kunt hier helaas geen preloader in zetten, omdat het gewoon een platte BMP is, maar je zou er een leuk tekstje in kunnen gooien als: "even geduld, het programma word geladen" of iets dergelijks.

[ Voor 9% gewijzigd door Barracuda_82 op 15-12-2004 15:54 ]

• Firestorm

Firestorm

Topicstarter
ja dat is inderdaad een idee

Ergens anders op het forum kan even niet meer zo snel vinden waar :? opperde iemand het idee om de director file te exporteren als shockwave ipv als projector (exe). Ik neem aan in een dcr file en deze dan in te laden in flash.

Nu heb ik dit geprobeerd maar ik krijg hem maar niet ingeladen in flash. Ook de help van macromedia zegt hier niets over. Iemand een idee hoe ik dit wel voor elkaar kan boksen?

[ Voor 5% gewijzigd door Firestorm op 16-12-2004 17:12 ]

Pagina: 1