[12move SUPER ADSL] Problemen configuratie router

Pagina: 1
Acties:

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:58
Gisteren van 4 tot 11 uur gezeten aan de installatie van een draadloze SMC router/modem en alle instellingen gekregen van 12move keurig ingevoerd bij de wizard op de router. Na 4 telefoontjes aan de service helpdesk van 12move kregen we eindelijk het DNS van de server maar nogsteeds geen resultaat. In het status menu op de router staat nogsteeds dat er geen verbindng is. Normaal gesproken leverd 12move dit pakket met een usb modem die automatisch inlogt op hun netwerk via DHCP en dus gee gebruik maakt van username/password. Op de SMC router kunnen we in de wizard niet kiezen voor een leeg veld voor username/password, gewoon verplicht in te vullen. Die gegevens hebben we wel gekregen van 12move in bijbehorende brief. Hopelijk zijn er mensen op dit forum die ervaringen hebben met dit ADSL pakket en de bijbehorende routerconfiguratie. :)

Dit zijn de technische instellingen die we gekregen hebben van 12move:
VPI = 0
VCI = 34
Multiplexing = LLC
HDLC framing = never
Protocol = ENET ENCAP/LLC
(staan keurig op de router ingevoerd)

De kennissen waarvoor ik dit doe beginnen net als ik ongeduldig te worden en hebben zelfs al plannen voor een nieuw pakket. Ik hoop niet dat dit nodig is.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
12move == tiscali
je moet bridgen lees ik net in een ander topic
[rml][ ADSL] Quicknet ervaringen? 8mbit 55 euro p/m?[/rml]

tenzij je op het kpn net zit, maar met die gegevens lijkt me dat niet. (Ze schijnen kpn te leveren waar je geen tiscali kan krijgen)

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:58
Ik moet dus de instellingen van Tiscali overnemen?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED