Toon posts:

Access formulier vernieuwen

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In access heb ik een formulier, in dat formulier heb ik een subformulier.
In het gewone formulier bevinden zich een x aantal verplichte velden. Nu heb ik 1 veld dat heet
switch merk. Iedergeval hier hoort dus een naam te komen.

Als je hier een naam in vult pakweg 'usrobo' dan moet in het subformulier ook de naam komen
en dan de afkorting bv: usrobo met afkorting usro.
Ik noem maar wat.

Okee dit werkt maar dat werkt alleen als ik alle velden invul en dan het formulier refresh.
Je kunt hem wel bij het verlaten laten vernieuwen maar dan krijg je de melding dat niet alle
velden zijn ingevuld omdat hierna nog een aantal verplichte velden komen.

De relatie is gelegd en ook de opzoekfunctie met sql ( die je kuntkoppelen in het sub-formpje ).

Het liefst zou ik willen zien dat als ik ook maar 1 letter typ bv: u dat die al gaat zoeken.
Maja dit krijg ik dus niet voor elkaar.

Iemand hier een suggestie voor dit probleem...

• Defire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
In VisualBasic editor heb ik een regeltje staan:
"DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, 5, , acMenuVer70"

Deze ververst de pagina, en kun je bijvoorbeeld onder een functie, knop of event zetten.

Dit ongeveer wat je bedoelt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit is namelijk het commando voor te verversen, maar hier heb je ook al een standaard macro voor.

Echter dit werkt wel maar dan pas nadat je alle verplichte velden hebt ingevuld anders krijg je de melding van hij je hebt deze velden nog niet ingevuld en dan ververst die uiteindelijk nog niet.

Maar ik moet wel een controle hebben op het veld wat gecontroleerd moet worden in het sub formulier en dat werkt helaas zo niet :(
Defire schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:01:
In VisualBasic editor heb ik een regeltje staan:
"DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, 5, , acMenuVer70"

Deze ververst de pagina, en kun je bijvoorbeeld onder een functie, knop of event zetten.

Dit ongeveer wat je bedoelt?