Toon posts:

Excel: rapport maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag op regelmatige basis vanuit Excel rapportages maken.

In Excel heb ik verschillende kolommen waaronder titel, plaatsingskenmerk, omschrijving, auteur e.d. en deze wil ik volgens een vast stramien opmaken.

In Access kan ik het Excel bestand importeren en een rapport maken en printen/exporteren naar Word. Werkt fantastisch, alleen kunnnen niet al mijn collega's met Access overweg en ze moeten wel rapportages maken met behulp van de gegevens in Excel.

Dezelfde functionaliteit zoek ik, maar dan niet via Access. Liefst met behulp van een freeware pakket. Iemand een goede tip?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Je zou middels VBA en een Access koppeling (naar bijvoorbeeld een database op het netwerk) ervoor kunnen zorgen dat een rapport automatisch wordt gegenereerd en ergens op de netwerkschijf wordt geplaatst...

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:19
Het hangt een beetje af van de complexiteit van je rapport. Als het relatief eenvoudig is, kan je zelfs de mailmerge functionaliteit met Word eens bekijken. Die kan soms misbruikt worden als een eenvoudige rapportgenerator.
Als je een 1 rij = 1 pagina rapport wilt kan je ook een (VBA) macro overwegen met ongeveer als structuur:
code:
1
2
3
4
5
6
sub rapportenmaker
For i = 1 to aantal regels
vul werkblad "printblad" met gegevens uit rij i
print printblad
next i
end sub

[ Voor 4% gewijzigd door onkl op 15-12-2004 13:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aan mailmerge zat ik ook te denken net in de trein, stom dat ik daar vanmiddag niet achterkwam. Dat ga ik even proberen.

Edit: net geprobeerd en het werkt zo uitstekend. Hiermee kunnen mijn collega's ook overweg en makkelijker kan niet! _/-\o_

Scheelt weer wat gedoe met VBA waar ik niet zo heel handig meer in ben.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 20:12 ]