Probleem met TMPGEnc DVD Author

Pagina: 1
Acties:

• Marty__Mouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-07 10:40

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al geruime tijd bezig om avi's om te zetten naar DVD's. Tot nog toe ging dit vrijwel zonder problemen.

Ik gebruik hiervoor TMPGEnc 2.5 en TMPGEnc DVD Author, vervolgens bak ik de dvd met Nero6.

Nu lukt het omzetten van avi naar mpeg2 zonder problemen.
Maar als ik deze mpeg2 (ca. 3,8 Gb) om wil zetten naar de benodigde .vob en .ifo files met de DVD Author dan duurt dit proces veel korter dan normaal en zijn de uiteindelijke files maar ca. 1,5 Gb groot. Als ik de .vob files bekijk met bijv. Ulead DVDplayer duurt de film nog maar 40 minuten en stopt dan.

Hij codeert dus gewoon niet de hele film. Ik dacht eerst dat dit aan de film lag maar ook bij andere Mpeg2-films heb ik het zelfde probleem.

Een nieuwe versie van TMPGEnc DVD Author downloaden en installeren geeft het zelfde probleem. Als ik de mpeg met IfoEdit bewerk lukt het wel, maar hier kan ik weer geen menu in maken.

Ik heb ook nog geprobeerd om de avi on te zetten naar DVD met Nero Vision Express 3 maar dit programma weigert om uberhaupt op te starten. NeroStartSmart werkt gewoon, BurningRom ook maar als ik NVE3 op start hangt de pc gewoon, ik zie het programma wel in taakbeheer onder processen (met een processorgebruik van 99%) maar het start verder niet op.

Het is echt vreemd, ik heb alle benodigde software op m'n pc staan, inclusief de codecs DivX 3.11, Divx 5 Pro, Xvid, AC3 enz.

Is er iemand die me hiermee kan helpen, ik vind het zo vaag dat ie het altijd heeft gedaan. Ik heb ook alles al nagekeken op virussen of adware en andere shit, maar niets gevonden.

Ik heb vorige maand wel een nieuwe videokaart gekocht (Club3D 6800GT) maar daarna heb ik nog wel een filmje geconverteerd zonder problemen.

Softwarematig is er ook niets veranderd, niet dat ik me kan herinneren tenminste. Maar ik heb van de week ook al een probleem met internet gehad, de verbinding was echt mega traag, terwijl m'n verbinding op 400kbs bleef staan.

Ik dacht dus dat ik geknepen was door Chello, want ik had alweer 2 mailtjes van ze binnen, maar inmiddels werkt het wel weer, ook zoiets vreemds.

Ben toch bang dat ik m'n pc maar weer eens moet formateren en opnieuw installeren..

En dan moet ik ff kijken welke programma's het beste zijn voor videobewerking en dan installeer ik alleen die. Heb nu namelijk ook veel te veel filmbewerkprogramma's geïnstalleerd, misschien dat dat er ook wel iets mee te maken heeft. Hoewel, ik ben pas begonnen met andere programma's nadat TMPGEnc DVD Author dienst weigerde..

balen man...

Is er iemand die me hiermee kan helpen?

Alvast bedankt,

Marty®

Abit KV7, AMD AthlonXP 2000, MEM: 768mb, HDD's 440Gb, Creative Augdigy 2 ZS, Club3D 6800GT

When you are standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
Voordat ik het vergeet:

Ook DVDshrink (3.2) werkt niet meer, alles gaat goed totdat ik op "Backup" klik, dan slaat alles vast. Het enige wat ik dan kan doen is het proces beeïndigen middels CTRL+ALT+DEL.

Als ik op "deep analysis" klik doet ie dat verder wel totdat ik na het analyseren weer op "backup" klik dan slaat ie net zo hard weer vast.

Is formateren dan echt de enige oplossing?
Of zit er iets in m'n drivers ofzo gruwelijk fout??

Verwijderd

Hmm vaag probleem...

ptobeer het is met het programma dvdlab. Hij is helaas niet gratis maar neem aan dat je daar wel een oplossing voor kan vinden...
DVDLAB heeft overig veel meer mogelijkheden.

ohwja en t is vanaf deze site te downloaden http://www.mediachance.com/

hopelijk werkt het hiermee wl voor je...

Verwijderd

Voor DVD-shrink heb ik helaas geen oplossing voor je ;(

• Marty__Mouse

Marty__Mouse

If not, dan toch!

Topicstarter
DVDLab heb ik ook nog ergens rondslingeren.. ;)

Ik zal eens even kijken of dat lukt, maar ik snap daar geen bal van... Ik kan me herinneren nadat ik een film heb geïmporteerd, maar als ik deze dan in het preview venster wil bekijken doet ie niets.

Ik zal wel eens even zoeken naar een Nederlandse tutorial..

Maar ik baal wel dat de programma's zo ineens aan het fucken gaan... Hoe kan dat toch, ik denk toch dat ik de pc maar even helemaal opnieuw installeer... Heb binnenkort toch een paar dagen vakantie ;)

Bedankt

Verwijderd

Ik gebruik al een tijdje het onvolprezen trio van TMPGenc: MPEGeditor om lange MPEG's in stukken te knippen, TMPGencXPress om MPEG's te maken voor DVD, en DVDauthor1.6 om er DVD's van te maken en te branden. Ik snap niet waarom jij Nero gebruikt om ze te branden. Met DVD author kan dat ook en de menu-mogelijkheden zijn veel mooier dan die van Nero vind ik. Misschien kun je dat ook eens proberen. Als DVDauthor klaar is, kom je in een brand-menu. Het werkt allemaal heel simpel. Het lukt op gevoel, maar de handleiding lezen kan geen kwaad. Suc6.
Pagina: 1