Dual opstelling 1 pivot en 1 normaal

Pagina: 1
Acties:

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 17:22
Korte vraag voordat het bedrijf een berg hardware gaat bestellen:

Aangezien mijn werkplek wordt gebruikt om PDFjes te maken heb ik gevraagd voor een dual-screen opstelling. Nu wilde ik 1 scherm in pivot-stand hebben en 1 op de normale manier opstellen.
De videokaart is een X600 pro.
Mijn vraag dus: kan ik alles zo instellen dat ik deze opstelling kan hebben?
Ik hoef niet de instellingen te weten, alleen of het mogelijk is.

Thnx

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-08 14:42
Zou moeten kunnen. Voor zover ik weet zijn er TFT schermen die je gewoon kan draaien en dan maakt ie er zelf Pivot van

What we do in life echo`s in eternity

• SimonBenson
Dus je zou de beeldscherm instellingen zo kunnen zetten dat 1 scherm met pivot-software gekanteld wordt en het andere scherm normaal wordt weergegeven.
Het worden trouwens 2 tft-schermen die inderdaad gedraait kunnen worden, waarschijnlijk de 710TM.

Begrijpend lezen is en blijft moeilijk :)
Via de ATI-site kunnen opmaken dat het inderdaad mogelijk moet zijn.
Kan dus een slotje worden gebruikt...

[ Voor 39% gewijzigd door SimonBenson op 15-12-2004 14:27 ]

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-08 14:42
Wat ik meer bedoel is dat er TFT schermen zijn die dus HARDWARE matig er Pivot van maken door het scherm te draaien en dan zelf het beeld mee draaien

What we do in life echo`s in eternity

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 16:00
Quickkie schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:47:
Wat ik meer bedoel is dat er TFT schermen zijn die dus HARDWARE matig er Pivot van maken door het scherm te draaien en dan zelf het beeld mee draaien
Het is wel fijn als het softwarematig gebeurt... dan werk je ook meteen met een resolutie van 1024 * 1280 of zoiets. Dat kan zo'n monitor nooit zelf berekenen. Dus ik denk dat zelfdraaiende monitoren hooguit extra zwarte balken creeëren...

(of via usb die pivot-software aansturen, maar ook dat lijkt me lastig).

Punctuality is the politeness of kings

• SimonBenson
De opstelling moet er standaard uitziet met 1 scherm gekanteld en 1 scherm normaal. Al het PDF werk dient dan op de gekantelde tft te geschieden, de rest op het normale scherm.
Voor mij was het enkel de vraag of het met de instellingen wel kon. Dat je dus in XP (ik heb geen XP-ervaring) en de drivers van de X600 videokaart ook de juiste instellingen kunt maken. Niet dat zometeen beide schermen gekanteld zijn.
Zoals ik het gelezen heb moet het dus mogelijk zijn dat het goed getoond wordt.
.. Mocht iemand echter zo'n opstelling hebben en die kan melden hoe en wat.. Ik hou me aanbevolen en ik hou het topic in de gaten.
Bedankt voor de info.
Pagina: 1