[VS .NET 2003 + ASP.NET] verdwenen EventHandlers

Pagina: 1
Acties:

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-04 19:47
Ik zit met een vreemd probleem. Ik ben op dit moment bezig met een webproject in .NET (C#). Het webproject is opgebouwd uit losse ascx pagina's die in een vast template hangen. (Niet de opbouw van een template zoals ik bedacht heb). Nu is het vreemde dat als ik het project als Release build en online zet er een aantal eventhandlers van knoppen ineens verdwijnen uit ascx.cs pagina's. Dit gebeurd echter niet altijd en op (volgens mij) willekeurige pagina's. Herkent iemand dit probleem? Ik kom er niet uit..... :?

stp - PSN ID: stp_4

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:54
Waar heb je die eventhandlers gezet ?
Is het code die je zelf geschreven hebt die verdwenen is?
Heb je die code toevallig geschreven in een gedeelte dat gemarkeerd staat als code die door VS.NET gegenereerd wordt?

https://fgheysels.github.io/

• stp_4
whoami schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:25:
Waar heb je die eventhandlers gezet ?
Is het code die je zelf geschreven hebt die verdwenen is?
Heb je die code toevallig geschreven in een gedeelte dat gemarkeerd staat als code die door VS.NET gegenereerd wordt?
Code is door de designer zelf gegenereerd ( InitializeComponent() ) in het gedeelte "Web Form Designer generated code"

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dit probleem komt me bekend voor, ik heb er helaas nog geen oplossing voor kunnen vinden :X

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

uhm... als ik me niet vergis moet je dat ook absoluut daar niet neerzetten, want .Net genereerd die code iedere keer en overschrijft dus ook...

volgens mij kun je het hierin doen

code:
1
override protected void OnInit(EventArgs e)

[ Voor 27% gewijzigd door 6K op 15-12-2004 13:20 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• stp_4
6K schreef op woensdag 15 december 2004 @ 13:17:
uhm... als ik me niet vergis moet je dat ook absoluut daar niet neerzetten, want .Net genereerd die code iedere keer en overschrijft dus ook...
Wel vreemd. Als .NET het elke keer overschrijft dan is er dus een punt waarin de EventHandlers "er niet meer zijn" en waardoor .NET het overschrijft zonder de EventHandlers. Is ook vrij lastig om elke keer de auto-generated EventHandlers te verplaats naar het OnInit gedeelte.

• 6K

6K

is ook zo...

ah, het zijn geen handlers die je zelf hebt toegevoegd, maar die gegenereerd zijn?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• stp_4
stp_4 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:29:
[...]
Code is door de designer zelf gegenereerd ( InitializeComponent() ) in het gedeelte "Web Form Designer generated code"

• 6K

6K

is ook zo...

:X lezen is ook een vak :X

In dat geval is het inderdaad vreemd. Ik krijg het hier niet gereproduceerd in ieder geval :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het komt mij ook bekend voor inderdaad. Ik heb ook nooit de precieze oorzaak gevonden maar ik vermoed dat het komt als je zelf met de html bezig ben en dan als je daar nog niet klaar mee bent naar de Designer gaat ( Op dit moment maakt vs.net ook de code voor de componenten ) de eventhandlers soms verwijderd worden doordat je html niet correct is.

Maar dit is ook alleen maar een gok van mij hoor, heb het nooit echt kunnen reproduceren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• stp_4
Tsja tsja.....ik zal er eens op letten in het vervolg.

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Komt hier ook weleens voor, nog geen oorzaak gevonden. Wat ik meestal doe als quickfix is even dubbelklikken op alle controls die een postback doen. Dan kloppen daarna, als het goed is, alle eventhandlers weer. Werkt uiteraard alleen als je met de designer werkt.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Ik heb precies hetzelfde probleem, maar wat het probleem is geen idee want het komt bij mij ook soms voor maar niet altijd. Indien het gebeurt en ik doe dan CTRL-Z dan krijg ik een melding om die events weer te herstellen.

Wat je er tegen kan doen geen idee, maar toen ik dit voor de eerste keer had meegemaakt kreeg ik de standaard melding dat het object niet kan worden gevonden, tijdje zitten kutten waarom ik die melding kreeg bleek dat mijn events opeens foetsie waren. Dus de volgende keer check ik daar eens naar voordat ik mijn hele code gaat doorzoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door mabarto op 15-12-2004 17:12 ]

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
Ik heb zo'n soort probleem in VS 2002 gehad, maar dan bij het switchen van de designer naar de code viewer.
Daar was deze patch voor; http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q324199

misschien dat er op http://msdn.microsoft.com/vstudio/downloads/updates/ nog wat handigs staat?

Verwijderd

Ik herken het probleem idd ook... Ook nog geen oplossing voor gevonden.

Hopelijk werkt onderstaande!
PrisonerOfPain schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:14:
Ik heb zo'n soort probleem in VS 2002 gehad, maar dan bij het switchen van de designer naar de code viewer.
Daar was deze patch voor; http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q324199

misschien dat er op http://msdn.microsoft.com/vstudio/downloads/updates/ nog wat handigs staat?

• stp_4
Het probleem wordt veroorzaakt als je in de designer controls toevoegd. Als je dan in je html wat edit, en je vergeet een haakje of wat dan ook waardoor de control in de designer kapot is, dan verdwijnen alle eventhandlers op de pagina. Vreemd gedoe....

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:54
stp_4 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:56:
Het probleem wordt veroorzaakt als je in de designer controls toevoegd. Als je dan in je html wat edit, en je vergeet een haakje of wat dan ook waardoor de control in de designer kapot is, dan verdwijnen alle eventhandlers op de pagina. Vreemd gedoe....
Tja, met Winforms kan je ongeveer hetzlfde probleem hebben.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1