Toon posts:

Computervirus als kerstgroet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is een nieuw virus opgedoken. Een kerst virus

Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db?455905+s(234!x170!)

Weet iemand hoe je dit kan verwijderen?
het zit namelijk op een webserver met daarop Windows 2003 SBS
Het is ontvangen in txt formaat

Ook staat het op www.waarschuwingsdienst.nl

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 12:15 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04
Hier staat wat meer info erover en ook hoe je hem wegkrijgt doormiddel van diverse virusscanners. :)

http://www.waarschuwingsdienst.nl/render.html?it=1068

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Weet iemand hoe je dit kan verwijderen?
Met je virusscanner, lijkt me?

Virussen? Scan ze hier!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:41

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

nog even een toevoeging naar aanleiding van het virus.
ik hoorde trouwens op de radio dat t virus op de 3rde plek staat van meest schadelijke virussen in Nederland

Dinsdag 14 december 2004 23:35

VirusAlert: Erkez.d opgewaardeerd naar virus met middelhoog risico.

Erkez.D is de nieuwste telg uit de Erkez-reeks, dit keer vermomt het zich als digitale kerstgroet.

=================================================================

Deze variant springt in op de actualiteit door zich voor te doen als een digitale kerstgroet.
Opent de ontvanger de link in het bericht om deze groet te ontvangen dan wordt automatisch het schadelijke bijlagebestand geopend.
De grootste schade-component is het openzetten van poort 8181 en het installeren van een backdoor waardoor de aanvaller toegang tot het systeem kan krijgen.

Wanneer u het virus ontvangt en uw computer geïnfecteerd raakt probeert het virus eerst allerlei programma's op uw computer te stoppen, waaronder de virusscanner.

Meer informatie, wijze van herkenning en overige instructies:
VirusAlert; http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=780

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 15:19
Ik had gisteren al het Zafi-D virus in de mail, ook met nederlands topic

One in every ten emails infected by Christmas card virus, reports Sophos

The W32/Zafi-D worm, which was discovered on Tuesday posing as a Christmas greeting, has continued to cause problems for unprotected computer users. Experts at Sophos report that the virus is currently accounting for 75% of all virus reports at Sophos's global network of monitoring stations in the last 24 hours.

http://www.sophos.com/virusinfo/articles/zafid2.html

Verwijderd

Pendaco schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:42:
nog even een toevoeging naar aanleiding van het virus.
ik hoorde trouwens op de radio dat t virus op de 3rde plek staat van meest schadelijke virussen in Nederland

Dinsdag 14 december 2004 23:35

VirusAlert: Erkez.d opgewaardeerd naar virus met middelhoog risico.
Zeker 80% van de AVs noemt het beestje Zafi en dan komen ze met Erkez.d aanzetten, niet handig. :X :P

De laatste twee dagen hebben we ook een aantal nieuwe Atak varianten gezien, waarvan eentje zeker wel en eentje zeker niet een kerstmisgroet brengen, het lijkt er dus op dat het kerst-malware seizoen geopend is.

Zie ook http://www.viruslist.com/en/weblog
In last four hours, we've detected three new variants of Email-Worm.Win32.Atak.
Gaat dus weer hard.

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Wordt er flauw van, elke 30 sec. kan onze firewall weer 1 blokken. Zijn vandaag al 4000 mailtjes geblokkeerd, en de dag is nog niet voorbij :(

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

't word alleen nog maar erger als mensen vanavond hun persoonlijke (eigen) mailbox gaan legen :S

ben 'm nog niet tegengekomen..

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:41

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:29:
[...]

Zeker 80% van de AVs noemt het beestje Zafi en dan komen ze met Erkez.d aanzetten, niet handig. :X :P
verrek dat zie ik nu pas, enig idee waarom dat virus anders wordt benoemt?
Wie benoemt eigenlijk die virussen (malware) is daar een organisatie voor, want lijkt me niet dat de maker er bij zegt hoe die heet :P

Verwijderd

Pendaco schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:41:
[...]

verrek dat zie ik nu pas, enig idee waarom dat virus anders wordt benoemt?
De analyst zal wel net wat anders interessanter hebben gevonden. :P
Er waren meer AVs - met eerdere varianten - die het beestje toen eerst Erkez noemden, maar toen de naam hebben veranderd.
Symantec verandert in dit opzicht bijna nooit de originele naam die ze hebben gegegven.
Wie benoemt eigenlijk die virussen (malware) is daar een organisatie voor, want lijkt me niet dat de maker er bij zegt hoe die heet :P
De analyst in eerste instantie, er zijn wel organisaties die de malwarebenaming voor alle AVs gelijk proberen te krijgen, maar werken doet dat imo niet.

En er zijn genoeg VXers die hun malware benoemen, alleen wordt die naam normaal gesproken iets veranderd.
Er zijn zelfs guides te vinden op het web die VXers proberen te leren welke naam je je malware moet geven, zodat de analyst het op zo'n manier zal veranderen waardoor het toch de naam krjigt die je eerst voor ogen had. :X :D

Redelijk kansloos dus, die 'geilerij' ( :+ ) is dus precies de reden waarom we de naam veranderen. :)

Verwijderd

Damnit,

Ik kwam vanmiddag rond 6 uur thuis van werk, eventjes mail ophalen..1065 mailtjes :S

Allemaal een kerstgroet. Nou ben ik niet debiel, dus mijn viruscanner delete alle attachments etc..en ook heb ik de link niet geklikt.

Maar nu ben ik net terug van fitness, weer even mail kijken..wee 2000 :P

Waarom allemaal op mijn account?
Heeft niemand anders hier last van?

Edit: Het gaat gewoon door ook, net klaar met die 2000...nu alweer 60 :S

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 19:58 ]

Pagina: 1