Hallo,
Vroeger, dat is ongeveer een week geleden, deed de TV-out van mijn GeForce FX5200 (van Club3D) het uitstekend, maar toen ging het mis. De resoluties etc. waren niet aangepast.
Het volgende is te zien:
- als het beeld via een videorecorder loopt: een mooi blauw scherm (geen signaal)
- rechtstreeks in de TV: een heel zwak, zwaar vervormd signaal, alsof de boel op NTSC staat ipv PAL/B.
Wat heb ik gedaan om uit te zoeken wat het probleem zou kunnen zijn:
met mijn eigen PC (Athlon XP1600, met FX 5200)
- nieuwe drivers: geen resultaat
- andere kabels: geen resultaat
- ander SCART-blok met switch): geen resultaat
- andere TV: geen resultaat
- met en zonder videorecorder ertussen: zie boven.
Ik had nog een servertje staan (K6-II 350 MHz, met een GeForce II MX-400). Deze gaf op alle dingen een goed beeld, maar niet met de videorecorder ertussen. Wat heb ik daarna geprobeerd:
- de FX5200 in de K6-II gestopt: geen resultaat
- de MX400 in de Athlon gestopt: eindelijk weer beeld! Echter: alleen als de PC rechtsstreeks op de TV is aangesloten, via de video doet ie het niet.
Om de vraag te voorkomen of de video wel op het goede kanaal staat: ik heb een filmpje afgespeeld, met geluid. Het geluid klonk uitstekend, dus het kanaal moet goed zijn.
De vragen die opdoemen:
- Is de TV-out van FX5200 stuk?
- zo nee? Wat is er dan aan de hand?
- zo ja? Hoe kan dat stuk gaan?
- is er wat mis met de video?
Heb ik nog mogelijkheden over het hoofd gezien? Enneh, mocht de TV-out stuk zijn, wat is een goede nieuwe videokaart, gegeven mijn systeem? (Athlon XP 1600, 512 DDR-RAM PC2100, 160 GB aan harde schijven)
Alvast bedankt!
Bart
Vroeger, dat is ongeveer een week geleden, deed de TV-out van mijn GeForce FX5200 (van Club3D) het uitstekend, maar toen ging het mis. De resoluties etc. waren niet aangepast.
Het volgende is te zien:
- als het beeld via een videorecorder loopt: een mooi blauw scherm (geen signaal)
- rechtstreeks in de TV: een heel zwak, zwaar vervormd signaal, alsof de boel op NTSC staat ipv PAL/B.
Wat heb ik gedaan om uit te zoeken wat het probleem zou kunnen zijn:
met mijn eigen PC (Athlon XP1600, met FX 5200)
- nieuwe drivers: geen resultaat
- andere kabels: geen resultaat
- ander SCART-blok met switch): geen resultaat
- andere TV: geen resultaat
- met en zonder videorecorder ertussen: zie boven.
Ik had nog een servertje staan (K6-II 350 MHz, met een GeForce II MX-400). Deze gaf op alle dingen een goed beeld, maar niet met de videorecorder ertussen. Wat heb ik daarna geprobeerd:
- de FX5200 in de K6-II gestopt: geen resultaat
- de MX400 in de Athlon gestopt: eindelijk weer beeld! Echter: alleen als de PC rechtsstreeks op de TV is aangesloten, via de video doet ie het niet.
Om de vraag te voorkomen of de video wel op het goede kanaal staat: ik heb een filmpje afgespeeld, met geluid. Het geluid klonk uitstekend, dus het kanaal moet goed zijn.
De vragen die opdoemen:
- Is de TV-out van FX5200 stuk?
- zo nee? Wat is er dan aan de hand?
- zo ja? Hoe kan dat stuk gaan?
- is er wat mis met de video?
Heb ik nog mogelijkheden over het hoofd gezien? Enneh, mocht de TV-out stuk zijn, wat is een goede nieuwe videokaart, gegeven mijn systeem? (Athlon XP 1600, 512 DDR-RAM PC2100, 160 GB aan harde schijven)
Alvast bedankt!
Bart
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan