Probleem waar ik in de afgelopen tijd erg veel mee geconfronteerd ben, zijn schijfcrashes. Inmiddels heb ik in hetzelfde systeem al 850gig aan schijven stuk zien gaan.
De eerste 3x 200gig waren schijven van Maxtor waar ik wel het een en ander over gehoord had dat dat een slechte serie zou kunnen zijn. 3x vond ik ook wel verdacht, maar zou kunnen. Het punt is nu dat ik onlangs ook mn 250gig WesternDigital dood aantrof.
Doodsoorzaak was in de eerste 3 gevallen tikkende geluiden en dus "nomale" crashes, de WD stinkt naar gesmolten en verbrande delen.
Waar ik me nu zorgen om maak, is of ik gewoon erg veel pech heb, of dat ik misschien een andere oorzaak moet zoeken. Het enige waar ik zo snel aan kan denken zijn:
Voor het overzicht nog even de relevante info:
Asus A7n8x
Aopen 350Watt
Ronde IDEkabel van 0.9meter
Ik gebruik nog een tweede schijf, waar helemaal nix mis mee is.
De locatie van de schijven die dood gingen, was altijd bovenin mn kast, waar altijd opviel bij de WD dat hij wel vrij warm werd.
Welke nobele tweaker kan mij geruststellen in deze crisis van dataloss
De eerste 3x 200gig waren schijven van Maxtor waar ik wel het een en ander over gehoord had dat dat een slechte serie zou kunnen zijn. 3x vond ik ook wel verdacht, maar zou kunnen. Het punt is nu dat ik onlangs ook mn 250gig WesternDigital dood aantrof.
Doodsoorzaak was in de eerste 3 gevallen tikkende geluiden en dus "nomale" crashes, de WD stinkt naar gesmolten en verbrande delen.
Waar ik me nu zorgen om maak, is of ik gewoon erg veel pech heb, of dat ik misschien een andere oorzaak moet zoeken. Het enige waar ik zo snel aan kan denken zijn:
- IDEkabel is slecht en daardoor gaan de schijven snel stuk Voeding is slecht en sloopt de schijven Schijf wordt tijdens normaal gebruik te warm
Voor het overzicht nog even de relevante info:
Asus A7n8x
Aopen 350Watt
Ronde IDEkabel van 0.9meter
Ik gebruik nog een tweede schijf, waar helemaal nix mis mee is.
De locatie van de schijven die dood gingen, was altijd bovenin mn kast, waar altijd opviel bij de WD dat hij wel vrij warm werd.
Welke nobele tweaker kan mij geruststellen in deze crisis van dataloss
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 11:51 . Reden: Dure typo: wattage is echt 350 ]