Toon posts:

Meerwaarde van Garanties op een notebook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een Dell InspironTM 5160 aan te schaffen alleen wanneer je dan klikt op verder configureren stijgt de prijs enorm door de garantie.
Dit zijn de garanties waaruit je dan kan kiezen.

1 jaar European Collect and Return (- 272.51 EUR)
3 Jaar European Collect & Return Garantie (- 22.61 EUR)
3 jaar Next Business Day On-Site Dell Recommended
4 jaar International Next Business Day On-Site (+36.89 EUR)

Dus wanneer ik kies voor 1 jaar European Collect and Return bespaart mij dit bijna 300 euro. Nu is mijn vraag of wat jullie ervaringen zijn betreffende garanties en wat jullie adviseren. Ik weet dat 3 jaar garantie aantrekkelijk is maar dat is net het stuk wat buiten mijn budget valt.

Ervaringen & tips over de Dell Inspiron 5160 zijn ook altijd welkom

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:31

IQM

Op elke Dell die ik besteld heb koos ik altijd voor 1 jaar pick-up and return. Nog nooit problemen mee gehad. Alleen was UPS soms sneller om de laptop op te halen dan ik thuis kon zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Als ik jouw was zou ik extra garantie kopen. Als er wat stuk gaat kun je dat niet zo 1 2 3 vervangen als bij een gewone pc. Dan zul je dan weer extra geld moeten betalen.

Als je gewoon rekent dat je je laptop 3 jaar gaat gebruiken en als hij dan stuk gaat dat je dan weer een nieuwe koopt. Dat zit je nooit met dure reparaties

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met laptops is dat de harddisk relatief vaak defect gaat. Hiervoor hoef je natuurlijk geen 300 euro extra te betalen.

Wat ook wel eens gebeurt is dat het scherm of het moederbord defect gaat. Vaak is dit zo duur om dit te laten vervangen dat je dan beter een nieuwe kan kopen.

Moeilijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:25
Dell zegt wel 1 jaar standaard, maar hoe zit het met de 2 jaar die de europees gezien wettelijk hebt?

Schermen of moederbord defect zie ik eigenljk nooit behalve als de gebruiker er op gaat staan of iets dergeljks. |:(
En dat valt toch niet onder garantie.

[ Voor 45% gewijzigd door vassago op 15-12-2004 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 jaar European Collect and Return (- 272.51 EUR)
deze optie is zat voor de consument
die andere opties zijn meer voor bedrijven, zodat je snel vervangend materiaal krijgt.

Bij DELL doen ze niet zo moeilijk over garantie hoor. Meestal als er iets stuk gaat dan is het toch in de 1ste 6 maanden is mijn ervaring (heb als wel 10 DELL notebooks in handen gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vassago schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:34:
Dell zegt wel 1 jaar standaard, maar hoe zit het met de 2 jaar die de europees gezien wettelijk hebt?

Schermen of moederbord defect zie ik eigenljk nooit behalve als de gebruiker er op gaat staan of iets dergeljks. |:(
En dat valt toch niet onder garantie.
maar daarvoor heeft Dell weer

1 Year Completecare Accidental damage Cover (+129.71 EUR)
3 YR CompleteCare Accidental Damage Cover Dell Recommended (+160.65 EUR)
4 Year Completecare Accidental damage Cover (+201.11 EUR)
1 Year CompleteCare Multi-Cover : 1y Accident Cover + 1y Theft Cover (+201.11 EUR)
3 Year CompleteCare Multi-Cover : 3y Accident Cover + 3y Theft Cover (+332.01 EUR)
4 Year CompleteCare Multi-Cover : 4y Accident Cover + 4y Theft Cover (+391.51 EUR)
1 Year CompleteCare Theft Cover (+105.91 EUR)
3 Year CompleteCare Theft Cover (+236.81 EUR)
4 Year CompleteCare Theft Cover (+284.41 EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

ik zou voor de 3 jaar collect & return gaan (ook afhankelijk van hoe afhankelijk jij bent van je laptop).

Na 3 jaar wil je misschien wel weer 's een nieuwe/is ie toch afgeschreven. En laptops blijven een stuk kwetsbaarder dan desktops. (al dat gesleep). Ja, het bespaard je 300 euro, maar wat kost een nieuwe laptop, als ie na 1 jaar en 2 maanden kaduk gaat?

Maarja, je koopt 't wel in Nederland, en daar zijn ook wettelijke regels wetten, en kunnen ze je niet zomaar afschepen met 1 jaar garantie... kijk daarvoor ook hier www.staiksterk.nl waarin het een en ander staat over garantie, en economische levensduur.
Als je die garantie er niet bijkoopt, is 't echter wel moeilijker om reparaties waar je volgens de Nederlandse wet recht op hebt, te krijgen. (bewijsplicht ligt anders).

\edit
niet moeilijker maken dan 't is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door J2pc op 15-12-2004 11:52 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een beetje rondzitten kijken op hardwarewinkels en laptops worden allemaal verkocht met 1 jaar garantie en extra garantie kun je er altijd los bijkopen voor rond de 200 euro.

Mijn conclusie tot nu toe is; gewoon die extra garantie erbij nemen omdat notebooks veel te verduren krijgen en reparaties heel duur zijn

En zijn er hier misschien mensen die hier ervaring hebben met de Dell Inspiron 5160 of moet ik dan ergens anders op het forum gaan zoeken?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

voor 't makkelijk houden :garantie erbij nemen, heb je geen gezeik
als je 't goedkoop wilt houden, ervoor wil vechten en in de wetten wilt duiken, begin dan bij www.staiksterk.nl om 's te kijken wat er nu allemaal wettelijk is vastgelegd (is heel duidelijke site voor de gewone man)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

We hebben niet voor niet een subforum voor Complete Systemen en Laptops

Graag voortaan gelijk daar posten, als je Overige Hardware weer als dumpbak gebruikt gaat je topic gewoon gelijk dicht :o

Move OH -> CSL

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 15-12-2004 18:07 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:48:
En zijn er hier misschien mensen die hier ervaring hebben met de Dell Inspiron 5160 of moet ik dan ergens anders op het forum gaan zoeken?
Geen ervaringen, wel een opmerking, onthoudt dat je met een Inspirion 5160 een laptop in huis haalt dat geen uren op de accu zal draaien. Als dat helemaal naar wens is, is dat geen probleem.

Mijn tip, bel Dell. Leg het uit, vraag hun wat het voor jou uit gaat maken als je laptop na anderhalf jaar kapot gaat. Je hebt wel de Europese regels en economische levensduur, maar Dell kan altijd een tegemoetkoming in de kosten eisen. Sluit daarna af met 'kunt u niet een mooi prijsje maken?'.

Ik heb met Dell de ervaring dat ze redelijk makkelijk in prijs dalen. Ze hebben toch de dure tussenhandel uitgeschakeld? Dan mag een vergelijkbaar notebook (zoek even op) niet evenveel of minder kosten. Ja het is wat moeite en je moet er voor bellen, maar het voordeel van Dell is; dat als je geen korting krijgt via de telefoon, je alsnog via Internet kan bestellen.

Verder kan je bij jezelf nagaan hoeveel je het laptop gaat gebruiken. Ik persoonlijk zou gaan voor drie jaar, ookal kost het zoveel meer.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Topicstarter
Speedpete schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:13:
[...]

Geen ervaringen, wel een opmerking, onthoudt dat je met een Inspirion 5160 een laptop in huis haalt dat geen uren op de accu zal draaien. Als dat helemaal naar wens is, is dat geen probleem.

Mijn tip, bel Dell. Leg het uit, vraag hun wat het voor jou uit gaat maken als je laptop na anderhalf jaar kapot gaat. Je hebt wel de Europese regels en economische levensduur, maar Dell kan altijd een tegemoetkoming in de kosten eisen. Sluit daarna af met 'kunt u niet een mooi prijsje maken?'.

Ik heb met Dell de ervaring dat ze redelijk makkelijk in prijs dalen. Ze hebben toch de dure tussenhandel uitgeschakeld? Dan mag een vergelijkbaar notebook (zoek even op) niet evenveel of minder kosten. Ja het is wat moeite en je moet er voor bellen, maar het voordeel van Dell is; dat als je geen korting krijgt via de telefoon, je alsnog via Internet kan bestellen.

Verder kan je bij jezelf nagaan hoeveel je het laptop gaat gebruiken. Ik persoonlijk zou gaan voor drie jaar, ookal kost het zoveel meer.
Bedankt dit is een goede tip

Verwijderd

Asus levert zijn notebooks standaard met 2 jaar garantie.

Natuurlijk ligt het aan de fabrikant. Die is verantwoordelijk op hoeveel garantie hij geeft en hoe hij daarmee omgaat, maar nou vraag ik me af: waarom heeft Asus wel standaard 2 jaar garantie en bijvoorbeeld een Acer en een Dell dan maar 1 jaar? Zo moeilijk is het toch niet om daar een jaartje extra aan vast te plakken, bovendien leveren ze over het algemeen goede hardware, dus ze mogen verwachten dat een notebook niet na anderhalf jaar stuk gaat.
Als ze overtuigd zijn van hun kwaliteit is 2 jaar garantie toch geen probleem? Althans, ik zie de twee jaar garantie van Asus gewoon als een meerwaarde van de Asus-notebooks met betrekking tot kwaliteit.

Nouja, dit zal op deze manier weer een eindeloze discussie worden, niet doen ;)

Om van al het gezeur af te zijn zou ik inderdaad geneigd zijn om de garantie aan te schaffen, om na anderhalf jaar ofzo een nieuwe notebook te kopen is ook geen pretje.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Ik denk dat Asus 2 jaar garantie geeft omdat zij echt een naam hebben. Zij hebben zoveel spul (videokaarten, moederborden, laptops enz.) dat ze wel een goede naam moeten hebben als ze iets willen verkopen. Als je laptop na een jaar stuk gaat en je moet een nieuwe kopen dan koop je nooit meer wat van Asus.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

Ja ok, maar dat heeft Dell ook. Dell is misschien nog wel bekender dan Asus. Althans, mijn moeder kent Dell wel en Asus niet.

(geloof mij, dat zegt wat over het merk op zich :D )

Waarom doet Dell dan zo moeilijk over een extra jaartje garantie?

@Servowire:
Ik teken nergens voor een jaar, ik weet gewoon dat ik maar 1 jaar garantie op de laptop krijg bij Dell. Garantie is een onderdeel van de aanschafprijs van de laptop, dat zit erbij.
Ik teken toch nergens voor de koopovereenkomst?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:52:
Ja ok, maar dat heeft Dell ook. Dell is misschien nog wel bekender dan Asus. Althans, mijn moeder kent Dell wel en Asus niet.

(geloof mij, dat zegt wat over het merk op zich :D )

Waarom doet Dell dan zo moeilijk over een extra jaartje garantie?
je tekent voor een jaar, dus je krijgt een jaar. :P
marketing

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb effe rond zitten kijken op tweakers maar kan geen ervaringen vinden met de Dell Inspiron 5160. Zijn er mensen die een Dell Inspiron hebben hier, en die hun ervaringen willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 13:43
Kijk dit artikeltje eens, dan weet je waar je aan toe bent met Dell:

http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=168
Pagina: 1