Flashen MSI 6800 GT naar Ultra

Pagina: 1
Acties:

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb een MSI Geforce 6800 GT, een erg fijne kaart met een stille koperen koeler. De temperatuur hangt zo tussen de 40-50 graden en loopt op naar de 60 graden in games. Ik heb de coolbits registry key ingevoert en de NVidia driver de optimale settings laten zoeken. Hij kwam uit op 410MHz voor de core en 1170MHz voor het geheugen. Ik heb 3D mark '05 een aantal malen gedraait met een goed resultaat, geen hangups, artifacts ed. Nu wil ik deze kaart gaan flashen naar een Ultra. Ik kwam op deze site uit voor een tutorial: http://www.mvktech.net/

Ik heb dus nvflash.exe nodig en een MSI Geforce 6800 Ultra bios. Mijn vraag is als ik deze kaart flash naar een Ultra draait hij dan op 400/1100MHz of moet er nog meer gebeuren?

Die-hard Brexiteer

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:11
de vraag is waarom zou je hem flashen?

Gebruik gewoon rivatuner om de pipelines open te zetten en je hebt ook een ultra en er is maar 1% kans dat het fout gaat(misschien wel minder :P ) en bij flashen is dat altijd maar de vraag of het goed gaat ik geef je 50% kans dat het fout gaat

• KingNothing
Rctworld schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:22:
de vraag is waarom zou je hem flashen?

Gebruik gewoon rivatuner om de pipelines open te zetten en je hebt ook een ultra en er is maar 1% kans dat het fout gaat(misschien wel minder :P ) en bij flashen is dat altijd maar de vraag of het goed gaat ik geef je 50% kans dat het fout gaat
Ik hoef geen pipelines open te zetten want ik heb er al 16 :9 , en soms kun je een kaart nog hoger klokken nadat de bios geflashed is. Je bent tweaker of je bent geen tweaker :P
Anyways topic mag dicht, ben er inmiddels al achter.

Die-hard Brexiteer

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 07:00

elTigro

Es un Gringo!

En?
Deel je die info ook met ons? :p

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

Ik heb het geprobeerd met mijn POV 6800GT naar Ultra maar hij liep af en toe vast maar het bleef gewoon weg niet stabiel.

ik denk zelf vanwege de ns snelheid van het geheugen.

Kijk de Ultra gebruikt de 1.6ns en de GT de 2.0ns

Ik denk dat het daardoor niet echt stabiel raakt.

Je ken beter gewoon de core en mem snelheid verhogen heb je meer baat bij en gaat vaak sneller dan als je de bios flasht

• KingNothing
lol, sorry. Ik heb nu een MSI 6800 Ultra bios. Nadat ik deze over mijn 6800GT flash zou hij inderdaad standaard op 400/1100MHz draaien ipv 350/1000MHz.

Die-hard Brexiteer

• KingNothing
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:41:
Ik heb het geprobeerd met mijn POV 6800GT naar Ultra maar hij liep af en toe vast maar het bleef gewoon weg niet stabiel.

ik denk zelf vanwege de ns snelheid van het geheugen.

Kijk de Ultra gebruikt de 1.6ns en de GT de 2.0ns

Ik denk dat het daardoor niet echt stabiel raakt.

Je ken beter gewoon de core en mem snelheid verhogen heb je meer baat bij en gaat vaak sneller dan als je de bios flasht
Got your point. Maar middels software heb ik de kaart op 410/1170MHz draaien, stabiel wel te verstaan. Dan moet het toch niet uitmaken om de bios te flashen waarbij de snelheid naar 400/1100MHz gaat ?

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

KingNothing schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:44:
[...]

Got your point. Maar middels software heb ik de kaart op 410/1170MHz draaien, stabiel wel te verstaan. Dan moet het toch niet uitmaken om de bios te flashen waarbij de snelheid naar 400/1100MHz gaat ?
Probleem is dat de bios een codering erin zit verwerkt dat problemen veroorzaakt met flashen en dat het ook nog stabiel blijft.

Ik heb het nagezocht maar was niet te traceren.

De bios reageert toch heel anders op het geheugen dan het overclocken.
Ik denk door combi van overklokken en bios juist de knelling geeft van onstabielheid dan alleen het overclocken te gebruiken en de normale bios te gebruiken.

Heb me kaart ook softwarematig 420/1200 gehad maar als ik het via de bios laat en iets onderklok dan alsnog krijg ik hangers en vage strepen etc..het houd het niet.

Voor de rest zou ik het echt houden gewoon op software matig overklokken inplaats van flashen.

Het heeft niet echt veel nut het flashen, ja de naam ULTRA staat er dan maar er is weinig boeiends aan.

• djolaff
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
anders pas je je gt bios tog aan met NiBiTorv 1.9 heb ik ook gedaan .
core van 1.3 naar 1.4 volt levert mijn 30 mhz core en 20 mhz geheugen winst op

kijk eens op www.xtremesystems.org is erg veel info over te vinden

[ Voor 20% gewijzigd door djolaff op 15-12-2004 15:21 ]

Verwijderd

djolaff schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:18:
anders pas je je gt bios tog aan met NiBiTorv 1.9 heb ik ook gedaan .
core van 1.3 naar 1.4 volt levert mijn 30 mhz core en 20 mhz geheugen winst op
Dat heeft geen nut!!! want van 350mhz naar 420 wat ik kan zonder volt mod en biosflash haal ik wel 70 mhz meer.

En ten tweede je moet ook de juiste Mem hebben.
Heb je het niet heb je de kans dat je je kaart verneukt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 15:20 ]

• djolaff
Waarom heeft het geen nut dan het gaat toch om de prestatie winst. >:)
en je wint er ook op je mem speed mee,
En als je je kaart verneukt pak je toch een pci kaartje en flash je je ouwe bios er weer op :)

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Om de een of andere reden wil mijn geheugen (op een ASUS V99999GE - 6800 nonGT @ 423/1150 - 12/1.6) niet hoger dan 1150Mhz. RivaTuner geeft aan dat de drivers niet hoger toelaten. De temperatuur zit stressed rond de 55graden. Dat moet nog wel wat hoger kunnen lijkt me.
Zou een bios-flash de mogelijkheid kunnen geven hoger te gaan? Zo ja, welke bios kan ik dan het beste gebruiken?

Verwijderd

djolaff schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:24:
Waarom heeft het geen nut dan het gaat toch om de prestatie winst. >:)
en je wint er ook op je mem speed mee,
En als je je kaart verneukt pak je toch een pci kaartje en flash je je ouwe bios er weer op :)
Ja en de prestatiewinst is hoger bij normaal rivatuner overklokken dan biosflashklokken.

Je volt gaat van 1.3 naar 1.4 maar je temps verhogen ook aanzienlijk + dat je levensduur helemaal verkort van zo'n kaart.

Jij hebt 20 a 30mhz meer snelheid en ik met rivatuner 70Mhz (core) en dat zonder flashing van bios

• KingNothing
Ik moet toegeven dat het misschien verstandiger is om middels software te overklokken. Maar ik wil het toch gaan proberen. Ik heb het toch liever via de bios dan via software. Ik weet ook niet waarom, het is gevoelsmatig. Ik overklok mijn CPU ook liever niet in Windows....
En zoals hierboven al is aangegeven, in het ergste geval pci kaartje erin en terug flashen naar origineel.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

KingNothing schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:33:
Ik moet toegeven dat het misschien verstandiger is om middels software te overklokken. Maar ik wil het toch gaan proberen. Ik heb het toch liever via de bios dan via software. Ik weet ook niet waarom, het is gevoelsmatig. Ik overklok mijn CPU ook liever niet in Windows....
En zoals hierboven al is aangegeven, in het ergste geval pci kaartje erin en terug flashen naar origineel.
Ja je bios flashen is even wat anders dan je cpu overklokken.

Het zijn twee totaal verschillende methodes.

Wat ik je kan zeggen dat het niet stabiel gaat lopen, ondanks je hetzelf moet weten maar het probleem ligt aan je geheugen.

Alsjeblieft let op welke bios je gebruikt, want heb je de verkeerde te pakken ken je de boel terug flashen alleen middels PCI heb al heel veel mensen gehoord waarbbij het flashen mislukte door niet goed te kijken welke bios nummer ze hadden.

Ik geef je hooguit 10 min stabielheid in games en daarna is het over en ken je weer terug flashen :)

• djolaff
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:28:
[...]

Ja en de prestatiewinst is hoger bij normaal rivatuner overklokken dan biosflashklokken.

Je volt gaat van 1.3 naar 1.4 maar je temps verhogen ook aanzienlijk + dat je levensduur helemaal verkort van zo'n kaart.

Jij hebt 20 a 30mhz meer snelheid en ik met rivatuner 70Mhz (core) en dat zonder flashing van bios
Ow sorry dat ik niet duidelijk over kwam maar ik bedoel nog een 30 Mhz bovenop de Oc die ik al had.
Eerst deed die 410, 1095, en nu op 1.4 v 442. 1115,
Ik heb zelf ood die nv5 cooler en me temp ging van 51 naar 57 graaden na 45 min gamen.

Verwijderd

djolaff schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:39:
[...]

Ow sorry dat ik niet duidelijk over kwam maar ik bedoel nog een 30 Mhz bovenop de Oc die ik al had.
Eerst deed die 410, 1095, en nu op 1.4 v 442. 1115,
Ik heb zelf ood die nv5 cooler en me temp ging van 51 naar 57 graaden na 45 min gamen.
Ok ik draai zonder die bios flash het volgende: core = 416 en mem= 1190 temps stressed = 61 graden en idle 54 graden.

maar goed wilde ook een nv5 cooler kopen maar toch maar niet gedaan :P

• KingNothing
Het bios flashen hoeft niet per definitie fout te gaan. Er zijn een aantal dingen die je zelf kan doen om er voor te zorgen dat het niet fout gaat. Ten eerste altijd eerst een backup maken van de huidige bios. Er goed op letten dat er geen error meldingen verschijnen tijdens het flashen naar de nieuwe bios. Zoja de machine NIET rebooten maar de backup.rom weer terugzetten.

Ik zie geen verschil tussen CPU oc'en en GPU oc'en middels de BIOS. Je CPU overklokken doe je immers toch ook in de BIOS ?

Die-hard Brexiteer

Pagina: 1