Toon posts:

Tips voor aanschaffen Apple

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dankzij mijn werk ben ik van de week in aanraking gekomen met een G4 die ik met bestandssharing in een Windows netwerkje moest knopen. Echt gelukt kan je het niet noemen.

Daarmee werd echter wel wat intresse gewekt, kweet veel van PC's (Windows/Linux) maar mis toch nog een stukje.. En dat stukje is Apple.
Het lijkt me wel nuttig om eens wat meer van de Apple te leren, in verband met mijn werk en gewoon als basis mocht het eens nodig zijn.

Nu wil ik echter goedkoop een Apple aan gaan schaffen, maar moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat belangrijk is om op te letten. Je hebt G3, G4, iMac, iBook, etc. maar echt de verschillen weet ik niet.

Mijn vraag is dan ook, wat zou ik het beste kunnen aanschaffen om eens mee te beginnen? Ik denk zelf aan een prijs van tussen de 100 en 200 euro. Wat ik ermee wil doen is simpel, spelen. Dus beetje internetten, tekstverwerken, bestandsdeling, etc. Niet echt spectaculaire dingen dus.

Khoop dat iemand me een beetje op het Apple pad kan helpen.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

100 euro is een beetje erg weinig, mac zijn erg duurzaam en zelfs een iMac van 4 tot 5 jaar oud doet nog zo rond de 250 Euro..

Ik zou je aanraden iets meer te besteden, kijk eens naar een tweedehands Imac met rond de 400Mhz, 256MB SD-RAM PC100 (minstens heb je nodig, meer is zeer raadzaam), die kun je rond de 250 tot 300 euro vinden.

Lager kan een nadeel zijn, Mac OSX draait er wel op, maar waarschijnlijk erg traag (alhoewel dat ook een uitdaging kan zijn, uiteindelijk valt er wel eea te tweaken zodat ook zo'n oudje nog redelijk werkbaar wordt)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bij ons op school (multimedia technieken) gebruiken we Imacs van +\- 6.5 jaar oud en die draaien niet het nieuwste OS maar Phosthop en Illustrator het draait allemaal nog! (de nieuwe versies CS) enige upgrade die ze hebben gehad is van 128mb naar 256 dit moet je met een gewone pc van 6 jaar oud niet proberen. Mac's zijn het geld zeker wel waard! Al heb ik het geld niet :)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-02 19:25
langezwieper schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:18:
Bij ons op school (multimedia technieken) gebruiken we Imacs van +\- 6.5 jaar oud en die draaien niet het nieuwste OS maar Phosthop en Illustrator het draait allemaal nog! (de nieuwe versies CS) enige upgrade die ze hebben gehad is van 128mb naar 256 dit moet je met een gewone pc van 6 jaar oud niet proberen. Mac's zijn het geld zeker wel waard! Al heb ik het geld niet :)
Uh... waarom niet met een 'gewone' pc niet? Bij mij thuis hebben we dat ook gedaan met een 500mhz en die is inmiddels ook al weer 6-7 jaar oud.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Die iMacs zijn 'maar' 266 mhz, en draaien nog heel behoorlijk OS X en recentere software. Beter dan ouwe Windowsbakken, stuk stabieler over 't algemeen.

Een tweedehands iMacje 400 mhz heb je al wel voor 200 euro, dus ff je ogen open houden.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik zal zeker mijn ogen en oren open houden.

Kwas gister een iMac tegen voor 150 euro, dat lijkt me opzich dan niet duur. Vrij recent enzo :)

Verwijderd

Beetje overbodig misschien maar www.tweedehandsmac.nl is een hele goeie site om te beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:59:
Beetje overbodig misschien maar www.tweedehandsmac.nl is een hele goeie site om te beginnen.
Is niet overbodig hoor, ik ga er eens rondkijken van de week. Thx

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:49
Mocht je schrikken van de prijzen op tweedehandsmac, bedenk dan dat koopjes er maar heel kort op staan en de te dure dingen veel te lang...
Op marktplaats zijn de omschrijvingen van de apparaten helaas stukken vager. Verder loont het zich absoluut om eens rond te struinen in de hardwarehoekjes van de verschillende Mac-fora en misschien zit er wel een Apple gebruikersgroep bij jou in de buurt. Sites om te bookmarken: http://www.macnews.de/index.php?_mcnpage=6731 voor prijsvoorstellingen
en
http://www.apple-history.com voor de verschillen tussen de Mac-versies.

KPN is een drieletterwoord

Pagina: 1