[debian] ssh sessie van thuis overnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:36
Hoi, ik heb gisteren thuis een debian server geinstalleerd. Het is een oud bakkie en alles gaat een beetje traag allemaal. Ik bestuur hem via SSH. Nu heb ik thuis via ssh een dist-upgrade gedaan met aptget. Deze loopt nu nog, waarschijnlijk moet ik een of andere vraag beantwoorden voordat ie verder gaat.

Is het mogelijk om de SSH sessie die op mijn werkstation thuis actief is over te nemen op mijn werkstation op het werk.

Ik gebruik thuis en hier putty als client.

Ik heb zelf al gezocht en vond iets met screen -x . Ik snap niet helemaal hoe dat werkt, er is wel een packages screen. Maar ik kan helaas geen packeges installeren omdat hij dan zegt:
Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it?

Dit komt natuurlijk omdat ik thuis een dist-upgrade uitvoer!

Iemand een idee of het mogelijk is en hoe?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• DiedX
  • Laatst online: 12:43
Ik zeg screen :)

apt-get install screen

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

als je screen wilt gebruiken (zeker een aanrader!) moet je wel al een screen sessie hebben lopen anders heb je er niks aan :)

Verwijderd

Je moet inderdaad dan de apt-get dist upgrade dan wel al gestart hebben in een screen.
Uit je verhaal maak ik op dat je dat niet gedaan hebt, dus dan wordt het moeilijk ben ik bang..

• borgdaville
DiedX schreef op woensdag 15 december 2004 @ 10:55:
Ik zeg screen :)

apt-get install screen
jaja, dat zei ik ook al. Kan ik dat nu regelen hier op mijn werk, zonder dat ik 100km verderop iets op mijn server moet doen?

Het is een kale debian installatie, met alleen apache, php en ssh geinstalleerd!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Aangezien je nog geen screen hebt gebruikt is het niet mogelijk. In een bestaande ssh sessie inbreken is (hopelijk) niet mogelijk :)

Je kunt natuurlijk het proces apt proberen te killen, maar dat doe je op EIGEN RISICO.

Everything is better with Bluetooth

• borgdaville
laat maar zitten, ik w8 wel tot vanavond tot ik weer thuis ben om op Enter te duwen. |:(

even snel ander vraagje: ik heb phpsysinfo geinstalleerd. Maar... als ik ernaar browse vraagt ie of ik het PHP bestand wil saven of openen. (http://84.30.66.14/phpsysinfo/index.php)

Dit betekend volgens mij dat PHP niet werkt. Kan ik dit even checken nu via een aparte ssh sessie? status php? of is er iets anders fout?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kunt het draaiende apt-get proces killen vanaf waar je nu zit, als het goed is kan apt-get daar vrij netjes tegen, en dan screen installeren en upgraden.
Ook heb ik even de overbodige uitroeptekens uit de topictitel gehaald, die zijn nergens voor nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door blaataaps op 15-12-2004 11:08 ]

Verwijderd

jeanj schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:02:
Je kunt natuurlijk het proces apt proberen te killen, maar dat doe je op EIGEN RISICO.
Zeker als het een dist upgrade betreft, aangezien er dan toch wel flink wat stuk kan gaan!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
borgdavile schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:07:

even snel ander vraagje: ik heb phpsysinfo geinstalleerd. Maar... als ik ernaar browse vraagt ie of ik het PHP bestand wil saven of openen. (http://84.30.66.14/phpsysinfo/index.php)
Dat betekent dat je php moet installeren danwel de module activeren in je apache configuratie, maar daarover is genoeg te vinden, je originele probleempje is min of meer opgelost, en snelle vraagjes doen we hier niet aan :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.