Toon posts:

[2003] Automatisch opstarten intranet pagina bij inloggen*

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een website laten ontwerpen door CSS.
Deze website willen we gaan presenteren met de kerstborrel aan het bedrijf.

Alleen we hebben nog 1 probleem waar we neit uitkomen,
We willen dat alle users in het netwerk, als die zich aanmelden er automatisch een explorer scherm start met de intranetpagina.

De server waar intranet op draait heeft als OS: Win2003Server
De werkstations varieren van Windows 2000 of XP, en nog 6 machines met Win95/98

We weten dat je dat met een policy kan doen, maar we zijn al paar dagen bezig , en wil nie echt lukken, want elke keer doet maar 1 deel het en dan weer niet.

Weet iemand hier hoe je dit kan instellen, of heeft iemand dit bij zijn eigen bedrijf dit ook draaiend , zou je me dan kunnen helpen.

Alvast bedankt voor jullie aandacht

Groetjes,,

Verwijderd

Kwestie van een registerwijziging doorvoeren in het loginscript van alle gebruikers. Gebruik gelijk een runonce anders krijgen ze keer op keer dat explorer schermpje voor hun neus. De key moet hierin geplaatst worden:
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

De waarde moet naar het pad van internet explorer gaan met een extra veldje erachter (adres intranet site) Dus zoiets als: "C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE -www.intranetpagina.nl"

Neem aan dat iemand daar verstand heeft van loginscripts etc. (kix of standaard)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 10:56 ]

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

[lame modus]
ie in de startup folder zetten met als startpagina je intranet-page
[/lame modus]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-12 14:04

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 10:53:
Kwestie van een registerwijziging doorvoeren in het loginscript van alle gebruikers. Gebruik gelijk een runonce anders krijgen ze keer op keer dat explorer schermpje voor hun neus. De key moet hierin geplaatst worden:
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

De waarde moet naar het pad van internet explorer gaan met een extra veldje erachter (adres intranet site) Dus zoiets als: "C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE -www.intranetpagina.nl"

Neem aan dat iemand daar verstand heeft van loginscripts etc. (kix of standaard)
Dan werkt het pas de volgende keer dat ze inloggen.
Als er een loginscript draait doe het dan direct starten vanuit het logonscript.

> explorer "http://www.startpagina.nl"

Verwijderd

J2pc schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:05:
[lame modus]
ie in de startup folder zetten met als startpagina je intranet-page
[/lame modus]
Ja dan moet je alle pc's af om dat uit te voeren :+ Het gaat hier om een domeinomgeving :)

@cyberj

Dat is toch ook de bedoeling?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
We willen geen gebruik maken meer van login script zijn we ent van afgestapt..
en dit is domein met 200 computers erin..
daarom zouden we het graag met policy's doen

Group Policy daarc zou je het mee kunnen doen,
maar daar komen we neit helemaal uit..

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:08:
[...]

Ja dan moet je alle pc's af om dat uit te voeren :+ Het gaat hier om een domeinomgeving :)

@cyberj

Dat is toch ook de bedoeling?
goed tegen rsi. beweeg je nog een beetje :P
/edit
maar 200 pc's is misschien een beetje veel van 't goede :+

[ Voor 11% gewijzigd door J2pc op 15-12-2004 11:22 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:21:
We willen geen gebruik maken meer van login script zijn we ent van afgestapt..
en dit is domein met 200 computers erin..
daarom zouden we het graag met policy's doen

Group Policy daarc zou je het mee kunnen doen,
maar daar komen we neit helemaal uit..
Wat is erop tegen om voor dit doeleinde gewoon een loginscript te maken? Gewoon die paar regeltjes invoeren en klaar ben je. Je kan het altijd nog weghalen.

Wat je met een GPO wel kan doen is je start url vervangen. Automatic execution van programma's bij het aanloggen is volgens mij niet mogelijk. Maar voor dit soort doeleinden zijn group policy's templates niet..

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-12 14:46
(Ben zelf Novell man en met Zenworks kan je een app forced runnen)

Maar kan je in Windows niet de Task manager centraal beheren? Dan kan je zelfs zeggen dat hij om 12:00 bij iedereen oppopt onafhankelijk van of hij/zij aan het inloggen is :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-12 18:53

PcDealer

HP ftw \o/

NET SEND naar all users?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:23
Je zou natuurlijk altijd zelf een custom .adm file kunnen maken die iexplore.exe in de run zet.

Dan zou ik het overigens wel in de User Configuration doen, en de run in de Current_User gebruiken.

Vervolgens ook in de policy de default startpagina naar je intranet site zetten.

Verwijderd

Move PNS > WOS

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waarom doe je dit niet gewoon met een loginscript :?Dat is toch echt wel de makkelijkste manier om het te doen lijkt me zo! Ik zet nog even je OS (van de server in dit geval) in de topictitel. Verder vertaal ik deze even naar het Nederlands, omdat dat de voertaal is op dit forum :)

Automatic Intranet startup* > [2003] Automatisch opstarten intranet pagina bij inloggen*

[ Voor 32% gewijzigd door sanfranjake op 15-12-2004 14:43 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-12 14:19

mutsje

Certified Prutser

in 2003 kun je middels policies regkeys invoeren. dus hoef je niet alle werkstations bij langs. enige probleem is dat je mixed envirnoment hebt met werkstations.

• nore1g1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-11 18:20
policy

User Configuration
Administrative Templates
System
Logon
Run these programs at user logon
(http://intranetsite)

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

met de policy de regkey aanpassen dat de standaard pagina van IE je intranet is
met een VB script zorgen dat je IE start... of een batch file (voor je 9x clients)

voordeel vb: mensen zien geen box die de opdracht geeft om IE te starten
nadeel: mogelijk dat het niet werkt op 9x clients

voordeel batch: werkt op alle stations
nadeel: gebruikers zien zwarte uitvoer box (maar is wel te verkleinen automatisch)

als het alleen voor je kerstborrel is dan is het onzin dat je moeilijk gaat doen om je policies aan te gaan passen

als het ook moet gebeuren op alle andere dagen dan moet je gaan denken van: waarom zou ik mn intranet bij iedere inlog laten zien, dat is extreem vervelend
ik zou als gebruiker stront gek worden als bij elke inlog die ik doe IE start en dan weer weg moet klikken omdat ik gewoon verder wil werken....

Als mensen iets van intranet nodig hebben dan klikken ze toch wel IE open...
maar nu zou je ze dus forceren, en dat is niet goed voor het moraal naar de automatiserings afdeling toe,....... krijg je meer van "nou die k*t automatisering heeft het zo gezet dat we dat moeten zien als we inloggen"

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Waarom doen jullie allemaal zo moeilijk, maak een snelkoppeling naar die index van je intranet en sleep die snelkoppeling naar de map opstarten? Dan start die toch meteen op als een user inlogt op het netwerk. Zo heb ik dat ook gedaan met de netwerk computer hier op stage waarop de homepage wordt gemaakt. Ik heb van de .exe file een snelkoppeling gemaakt en die snelkoppeling naar de map opstarten gesleept. Nu als er een leraar inlogt op het systeem dan start de tool automatisch op.

Nadeel is wel dat je iedere pc moet afgaan, tenzij je remote kan gaan of dat er overal een vaste template is ingesteld.
Pagina: 1