Na het verwijderen van Norton Internet security 2005 (alsmede het tijdelijk loskoppelen van de UTP kabel)heb ik op mijn 2de PC geen netwerkverbinding meer. Meestal is dit te verhelpen om door op herstellen te drukken. Maar dan krijg ik de volgende foutmelding: "Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid: Het IP-adres vernieuwen."
Ook ipconfig /release en /renew werkt niet.
Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel
Autoconfiguratie IP-adres: 169.254.50.29
Subnetmasker 255.255.0.0
Standaardgateway:
Als ik ikconfig /release doe en daarna ipconfig /renew dan komt de volgende melding op het scherm: "Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN_verbinding. Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen."
Ik heb al van alles geprobeerd zoals o.a. de netwerkkaarten opnieuw geïnstalleerd, kabels gechecked en diverse forums bezocht of ik daar wat wijzer van kon worden.
Mijn PC's configuratie ziet er als volgt uit:
PC1: 2 netwerkkaarten. Maakt zonder tussen komst van een router direct verbinding met het internet. En maakt (zonder router) direct verbinding met PC2.
PC2: 1 netwerkkaart die direct in verbinding staat met PC2.
Alle lampjes die horen te branden op een netwerkkaart branden. En de netwerkkaarten staan op: Automatisch ee IP-adres toewijzen. Beide PC's werken met Windows XP SP2.
What to do?
Ook ipconfig /release en /renew werkt niet.
Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel
Autoconfiguratie IP-adres: 169.254.50.29
Subnetmasker 255.255.0.0
Standaardgateway:
Als ik ikconfig /release doe en daarna ipconfig /renew dan komt de volgende melding op het scherm: "Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN_verbinding. Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen."
Ik heb al van alles geprobeerd zoals o.a. de netwerkkaarten opnieuw geïnstalleerd, kabels gechecked en diverse forums bezocht of ik daar wat wijzer van kon worden.
Mijn PC's configuratie ziet er als volgt uit:
PC1: 2 netwerkkaarten. Maakt zonder tussen komst van een router direct verbinding met het internet. En maakt (zonder router) direct verbinding met PC2.
PC2: 1 netwerkkaart die direct in verbinding staat met PC2.
Alle lampjes die horen te branden op een netwerkkaart branden. En de netwerkkaarten staan op: Automatisch ee IP-adres toewijzen. Beide PC's werken met Windows XP SP2.
What to do?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 10:49 ]