Ik ben als proefprojectje een programma in VB aan het schrijven, om VB wat beter te leren kennen. Nu bestellen ze op mijn werk elke vrijdag Burger King, dus het leek me handig om daar een programma voor te schrijven. De bedoeling is dat ze met drop-down boxen kunnen kiezen uit de items, om die vervolgens toe te voegen aan een listbox, die na het drukken op de bestelknop word doorgestuurd naar een textbestand.
Het venster en layout heb ik al:

Ik neem aan dat de strekking nu wel duidelijk is.
Het volgende:
Ik probeer een array aan te maken, en die geef ik 60 waardes mee, van 0 tot 60. Aan iedere waarde ken ik een produkt toe. Nu wil dat array Niet echt lukken. Ik heb een module aangemaakt met de code daarin.
Ik krijg de foutmelding "User Defined Type not Defined"
Code:
etc.
Even voor de duidelijkheid, ik wil geen complete herschreven codes hebben, alleen genoeg hints om het zelf weer op te kunnen pakken, anders leer ik het nooit
Het venster en layout heb ik al:

Ik neem aan dat de strekking nu wel duidelijk is.
Het volgende:
Ik probeer een array aan te maken, en die geef ik 60 waardes mee, van 0 tot 60. Aan iedere waarde ken ik een produkt toe. Nu wil dat array Niet echt lukken. Ik heb een module aangemaakt met de code daarin.
Ik krijg de foutmelding "User Defined Type not Defined"
Code:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Public Sub voedsel() x As Integer item As Integer Dim x(60) As item ' Contains 61 members, from x(0) to x(60). ' Instantiates each member of an array by using a loop. Dim q As Integer For q = 0 To 60 x(q) = New item Next ' Assigns a member of an array a reference to an existing object. Dim myItem As New item x(0) = "Hamburger" x(1) = "Cheeseburger" x(2) = "Dubbele Cheeseburger" x(3) = "Dubbele Cheeseburger met Bacon" |
etc.
Even voor de duidelijkheid, ik wil geen complete herschreven codes hebben, alleen genoeg hints om het zelf weer op te kunnen pakken, anders leer ik het nooit
[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-12-2004 10:47 ]