[win2k] VPN opzetten via internet lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
Ik heb op de zaak een Windows 2000 PC aan het internet gehangen. Via deze machine kan ik vanaf thuis bestanden die ik nodig heb ophalen naar mijn computer thuis. Tot voor kort deed ik dit via een 'inbelverbinding' die ik had aangemaakt op deze PC. De verbinding werd tot stand gebracht via VPN. Maar sinds een tijdje werkt het niet meer.

Als ik vanaf thuis, via internet, probeer een verbinding op te zetten krijg ik steeds een foutmelding (meestal 651). Ik heb het probleem al aan beide kanten gezocht maar raak nu echt de weg kwijt.

1) de server kant. Ik heb een nieuwe verbinding ingesteld. Ik kan wel intern een VPN opzetten (dus via het interne bedrijfsnetwerkt). Bij een foutieve inlog poging zie ik geen berichten in de logboeken, iets zegt mij dat de VPN helemaal niet komt waar die zou moeten komen.
2) de client kant, ook opnieuw de verbinding ingesteld. Codering is optioneel en inloggen via PAP of CHAP.

Op het moment dat ik een verbinding probeer te maken worden alle verbindingen die ik heb met de doel-pc verbroken. Dus als ik probeer in te bellen via de VPN dan vervallen alle FTP en VNC verbindingen. Daarna duurt het ook een minuut voordat ik uberhaupt toegang kan krijgen tot de pc.

De toegang tot de pc is tot een paar ipadressen beperkt. Natuurlijk heeft mij IP wel toegang. Andere services (als ftp en vnc) werken ook gewoon. Als ik vanaf mijn Linux pc een nmap (poortscan) uitvoer zie ik ook dat de poort 1723 gewoon open staat.

Kent iemand soortgelijke problemen of misschien een hint in de richting van de oplossing. Ik zou het erg fijn vinden als het weer ging werken dan ben ik weer net iets flexibeler.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5