[php] [XML] [HTML] Conversie onjuist

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben deze week begonnen met het schrijven van een (PHP) interface die het bewerken ven een XML document moet vergemakkelijken voor de gebruiker.
Tot mijn verbazing doen heel veel XML parsers (waaronder het voorbeeld van php.net) hun werk niet juist. Als er namelijk "gaten" (lege waardes, ongedefinieerd in de XML structuur dus) in een XML database bestaan worden deze simpelweg niet als zijnde een element teruggegeven, maar word de daarop volgend waarde geplakt aan de vorige.

Voorbeeld:
<Record1>
<veld 1> 4.2
<veld2> (LEEG)
<veld3> 3

word dus
<veld 1> 4.2
<veld3> 3

Veld 2 word dus genegeert, maar dit is niet de bedoeling

Iemand een oplossing voor dit probleem?
Maw: zijn er php XML parsers / XML2HTML convertors te vinden die dit probleem afvangen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Ik denk dat je tegen de standaard in gaat met wat je bedoeld. Volgens mij mogen die waardes niet leeg zijn. Een nogal logisch gevolg daarvan is, als mensen een xmlparser schrijven, dat ze zorgen dat hij gewoon netjes valideert. Dus geen lege waardes. Ik kan het fout hebben maar ik meen toch zeker dat ik dat ergens in de documentatie ben tegengekomen.

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Ik kan me erg slecht voorstellen dat een XML parser dat doet, als ik je goed begrijp. Je bedoelt dus:
XML:
1
2
3
4
5
<record>
   <waarde1>somevalue</waarde1>
   <waarde2></waarde2>
   <waarde3>someothervalue</waarde3>
</record>
en daarin zou waarde2 niet als element in de xml tree worden opgenomen :? Lijkt me erg stug.

Laat eens een stukje source code o.i.d. zien.

[ Voor 11% gewijzigd door drm op 15-12-2004 12:11 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is idd dat de gehele vermelding van het lege veld niet voorkomt in de XML file.
Ik denk dat het een ouput foutje is van het databasesysteem wat ik gebruik.

http://www.lionbioscience...472/e20475/index_eng.html