Toon posts:

[XP] Wachtwoorden worden niet onthouden*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het volgende is het probleem: voor het inloggen op sites moet ik een wachtwoord en gebruikersnaam ingeven, tot zo ver geen probleem. Echter voorheen kon ik aanvinken dat XP de gegevens moest onthouden, nu dus niet en ik moet steeds opnieuw alles invoeren.
ook bij inlog voor MSN is hele lijst leeg (een hoop mensen vinden dit fijn maar ik dus niet)
ik heb al van alles geprobeerd maar kom niet echt verder met dit probleem.

ik hoop dat een van jullie mij kan helpen.

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-04 20:07
In IE, Extra>Internet-opties>Inhoud>AutoAanvullen

Verwijderd

Topicstarter
weazle schreef op woensdag 15 december 2004 @ 10:20:
In IE, Extra>Internet-opties>Inhoud>AutoAanvullen
die had ik al aanstaan, dus helaas is dit niet voldoende. Toch bedankt voor je moeite

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Even een subtiele titel edit, en heb je ook al gezocht met onze zoekmachine?

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op woensdag 15 december 2004 @ 10:58:
Even een subtiele titel edit, en heb je ook al gezocht met onze zoekmachine?
thanks ben nieuw hier dus moet het nog leren.
ja ik heb al gezocht met de search maar vond niet het juiste antwoord.

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-04 20:07
Misschien eerst cookies wissen en dan via Extra>Internet-opties>Inhoud>AutoAanvullen de oude wachtwoorden wissen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En als je met 'control userpasswords' de wachtwoorden hard inklopt blijven ze dan wel onthouden? Wat heb je allemaal al kunnen vinden? Dit zien we graag uitgebreid in je topicstart terug. Zou je die nog even willen aanvullen? Nog foutmeldingen ergens, wellicht in de logboeken? SP2 geinstalleerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens gekeken of je 'Protected Storage' service wel gestart is? Dat is de service die verantwoordelijk is voor het onthouden van dat soort passwoorden :)

Heb je overigens al eens geprobeerd een nieuwe user aan te maken, daarmee aan te loggen om te zien ofdat het dan beter is? :)

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:10:
En als je met 'control userpasswords' de wachtwoorden hard inklopt blijven ze dan wel onthouden? Wat heb je allemaal al kunnen vinden? Dit zien we graag uitgebreid in je topicstart terug. Zou je die nog even willen aanvullen? Nog foutmeldingen ergens, wellicht in de logboeken? SP2 geinstalleerd?
Hard inkloppen is niet mogelijk, ik krijg geen foutmeldingen en SP is geinstalleerd.
overigens onthoud hij nu wel de wachtwoorden die op een site zelf ingegeven worden echter op het moment dat er zo een inlog blok getoont wordt blijft deze leeg en is er ook geen optie (hokje) om aan te vinken dat je de gegevens kan onthouden.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 15 december 2004 @ 19:07:
Heb je al eens gekeken of je 'Protected Storage' service wel gestart is? Dat is de service die verantwoordelijk is voor het onthouden van dat soort passwoorden :)

Heb je overigens al eens geprobeerd een nieuwe user aan te maken, daarmee aan te loggen om te zien ofdat het dan beter is? :)
service is gestart dus dat kan het ook niet zijn. nieuwe gebruiker aangemaakt en nog steeds niet zoals ik gewent ben. kan het liggen aan .net passport deze had ik nodig voor mijn videokaart drivers.

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
een nieuwe user zou moeten werken. maar wat bedoel je met: nogsteeds niet zoals ik gewend ben? Want met die info kom ik niet verder :p

zodra je een nieuwe user heb aangemaakt kan je de gegevens van je oude gebruikers account (als er niet meer accounts op staan) naar "C:\Documents and Settings\All Users" kopieren.
Deze computer -> Eigenschappen -> Geavanceerd -> Gebruikersprofielen (instellingen)
en daar klik je dan op de user die je wil kopieren. En dan klik je dus op kopieren naar.

ik hoop dat het gaat werken voor je :)

Verwijderd

Topicstarter
FireArrow schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:05:
een nieuwe user zou moeten werken. maar wat bedoel je met: nogsteeds niet zoals ik gewend ben? Want met die info kom ik niet verder :p

zodra je een nieuwe user heb aangemaakt kan je de gegevens van je oude gebruikers account (als er niet meer accounts op staan) naar "C:\Documents and Settings\All Users" kopieren.
Deze computer -> Eigenschappen -> Geavanceerd -> Gebruikersprofielen (instellingen)
en daar klik je dan op de user die je wil kopieren. En dan klik je dus op kopieren naar.

ik hoop dat het gaat werken voor je :)
nieuwe user werkt niet helaas, voorheen kon je bij het inloggen een vinkje zetten of je het wachtwoord wilde onthouden en nu dus niet meer ik vind het echt heel raar en zeer vervelend want zelfs om in te loggen op mijn router moet ik username en password steeds invoeren.

Verwijderd

Topicstarter
even een screenshot gemaakt zodat jullie kunnen zien dat er geen aanvinkhokje bij staat

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 16:50 ]

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Als je nergens uit komt kan ik je het beste aanraden om firefox of mozilla te gebruiken. Die onthoud onafhankelijk van IE alle wachtwoorden. Het werkt daarnaast ook zeer relaxed om in Tabs te browsen, scheelt je een volle taakbalk :p

edit: ach kiek nou m'n jong.... wat vind ik nou op Microsoft.com:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;885180 ik denk dat dit redelijk overeenkomt met jouw probleem.

als je daar niet uitkomt moet je hier even klikken voor meer hits. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door FireArrow op 17-12-2004 20:28 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 08:41

Korakal

Up up up!

Heb je XP Pro?

If so, try:
configuratiescherm > systeembeheer > lokaal beveiligingsbeleid > lokaal beleid > beveiligingsopties > netwerktoegang: opslag van referenties of .NET passports voor netwerkverificatie niet toestaan

dit moet uitgeschakeld zijn (negatieve voorwaarde)

Verwijderd

Topicstarter
FireArrow schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 20:23:
Als je nergens uit komt kan ik je het beste aanraden om firefox of mozilla te gebruiken. Die onthoud onafhankelijk van IE alle wachtwoorden. Het werkt daarnaast ook zeer relaxed om in Tabs te browsen, scheelt je een volle taakbalk :p

edit: ach kiek nou m'n jong.... wat vind ik nou op Microsoft.com:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;885180 ik denk dat dit redelijk overeenkomt met jouw probleem.

als je daar niet uitkomt moet je hier even klikken voor meer hits. ;)
deze heb ik geprobeerd maar kon de sleutel niet deleten, ben toen verder gegaan met optie van Korakal en YIPPIE die werkte thanks allemaal voor jullie support.
Pagina: 1