Toon posts:

[probleem]Moederbord blijft beepen bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb op de volgende mobo/proc/geheugen ingebouwd:

ABit AV8
Athlon 64 3000+
USi 2x256 MB
Alles is ingebouwd

Wat er gebeurt is dat bij het opstarten er geen beeld komt, maar na een tijdje krijg ik beeps. Eerst een serie, maar daarna gaat het continu door met een hoge toon gevolgd door een lage. Dit blijft doorgaan tot ik de PC uitzet. Ik heb het geprobeerd met allerlei configuraties, maar probleem blijft. (zelfs met alleen mobo/proc aangesloten)

Ik heb gezocht wat de beepcodes zijn, maar in die lijsten kan ik niets vinden over een beep-patroon wat continu doorgaat.

Iemand een idee wat het ptobleem zou kunnen zijn?

Verwijderd

Kan het zijn dat je geheugen niet goed is

Verwijderd

Misschien een gekke vraag, maar je hebt toch wel een socket 939 processor gekocht/gekregen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Continu piepen betekent vaak een geheugen-related probleem. Check de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onder het gedeelte "Geheugen" wat je allemaal kunt troubleshooten op dat punt :)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Eerst een serie,
Kan een VGA error zijn (meestal 8x beep op twee toonhoogten)
maar daarna gaat het continu door met een hoge toon gevolgd door een lage.
En dat klinkt als een CPU-koeler-draait-niet-sirene :Y)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En post ook eens de volledige specs van jouw PC, zoals in de startpost van het PMG Beleid van je wordt gevraagd. Het zou zomaar de voeding kunnen zijn enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
@Eraser: Ja het is gewoon een s939.

@BalusC: Bij geheugenprobleem: Met en zonder geheugen geplugd geeft ie dezelfde beeps. Kan het dan zijn dat geheugen niet herkend wordt?

@Koraks: CPU koeler draait gewoon.

@BalusC: Ik weet niet precies wat voor voeding erin zit, kan dat nu niet nakijken. (nu @school)

Verder specs:
ABit AV8 Pro 3rd eye
Athlon64 3000+ s939
USi 2x256MB geheugen
ASUS DVD-speler (E616)
Asus Geforce FX5200 128 MB
Sasmung DVD Brander (weet uit hoofd niet welke)
De voeding is iig 300W
Maxtor 120GB
WD 160GB

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:49:
Verder specs:
ABit AV8 Pro 3rd eye
Athlon64 3000+ s939
USi 2x256MB geheugen
ASUS DVD-speler (E616)
Asus Geforce FX5200 128 MB
Sasmung DVD Brander (weet uit hoofd niet welke)
De voeding is iig 300W
Maxtor 120GB
WD 160GB
Mijn ervaring is dat 64 bit systemen weinig zin hebben goed te werken met een 300 Watter, ook al is het een A-merk. Je hebt eigenlijk iets meer nodig, zeg maar 330-350 Watt, natuurlijk van een A-merk. Welk merk en type voeding heb je momenteel?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 13:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik niet, en kan nu niet kijken. Zal het vanavond laat nakijken en posten.

Verwijderd

Topicstarter
Ben dus niet thuis geweest, maar via andere bronnen heb ik vernomen dat het waarschijnlijk idd de voeding is die niet genoeg Amperes levert voor de A64. Enige waar ik nog mee zit of het een verantwoorde gok van €60 is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:57:
Ben dus niet thuis geweest, maar via andere bronnen heb ik vernomen dat het waarschijnlijk idd de voeding is die niet genoeg Amperes levert voor de A64. Enige waar ik nog mee zit of het een verantwoorde gok van €60 is.
En wat koop je dan voor die 60 Euro? Dat is belangrijker dan het feit of je voeding de problemen geeft (ik geef het een grote kans).

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:57:
Ik zou er gewoon mee naar de computerzaak gaan en daar vragen of ze een andere voeding willen proberen. Als je zegt dat als dat het probleem oplost, dat je hem koopt, doen ze dat heus wel voor je.
Pagina: 1