Toon posts:

[XP] Werkgroep/domein gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Windows XP Professional de mogelijkheid om in te loggen op het domein en op een werkgroep.
Als ik op de werkgroep inlog krijg ik een ander venster bij het aanmaken van een gebruiker dan wanneer ik bij het domein inlog.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik in de werkgroep modus hetzelfde venster krijg als in domein modus?

BVD,
Evert

Verwijderd

Zijn waarschijnlijk restricties die uitgedeeld zijn door je domain administrator. Maar bedoel je nou het aanmaken van een gebruiker bij je configuratiescherm?

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04 16:31
Het is wel raar dat je werkt met een domein én een werkgroep. Kun je misschien verklaren waarom je dat doet:?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

IJnte schreef op woensdag 15 december 2004 @ 09:14:
Het is wel raar dat je werkt met een domein én een werkgroep. Kun je misschien verklaren waarom je dat doet:?
Waarschijnlijk omdat hij in domain modus bepaalde rechten niet heeft ;)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

als je gebruikers op een domain aanmaakt heb je sowieso een basis set aan permissions nodig om uberhaupt users aan te kunnen maken. Verder ligt het er maar net aan wat er allemaal op dat domain draait wat je dan allemaal aan een user kunt uitdelen (denk aan Exchange etc).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat bedoel je precies? Het verschil tussen de layout van de vensters :? Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Wat lukte daarbij niet? Misschien zou je je info iets gedetailleerd willen beschrijven? Lees hierover ook Algemene gedragsregels (Netiquette) en Windows Operating Systems - Policy nog even goed door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Even voor alle duidelijkheid...
Deze laptop gebruikt een werkgroep maar het bedrijf waar ik werk een Domein.
Ik heb gewoon alle rechten en probeer in het configuratiescherm een gebruiker aan te maken.
Maar als ik dit wil doen terwijl ik aangelogd ben in het domein krijg ik een ander venster dan dat ik aangelogd ben in de werkgroep.
Nu wil ik dat hij in de werkgroep hetzelfde weergeeft als in het domein.
Dus gewoon simpel een lijstje met gebruikers in plaats van een plaatje met de gebruikersnaam.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:26:
Even voor alle duidelijkheid...
Deze laptop gebruikt een werkgroep maar het bedrijf waar ik werk een Domein.
Ik heb gewoon alle rechten en probeer in het configuratiescherm een gebruiker aan te maken.
Maar als ik dit wil doen terwijl ik aangelogd ben in het domein krijg ik een ander venster dan dat ik aangelogd ben in de werkgroep.
Nu wil ik dat hij in de werkgroep hetzelfde weergeeft als in het domein.
Dus gewoon simpel een lijstje met gebruikers in plaats van een plaatje met de gebruikersnaam.
Dan zou ik even de classic look van Windows proberen? Of anders lusrmgr.msc gebruiken :) Dit kan je echt vrij simpel zelf vinden door even weat dingen te proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door sanfranjake op 15-12-2004 16:59 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1