ecc?

Pagina: 1
Acties:

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wat is nu eigenlijk het voordeel van ecc geheugen boven "normaal" geheugen?
Ik heb namelijk een oude server gekregen van iemand met ecc geheugen

het is een hp xu 6/150 met 80 mb ecc geheugen. het is een p pro.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44
ECC is geheugen dat fouten eruit filtert en daarom ook ietsjes langzamer maar voor een server erg goed te gebruiken..

| I've got permission to color outside the lines |

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:41

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Error Correcting Code (dacht ik ;)). Zorgt er idd voor dat alle opdrachten die het geheugen verwerkt nog een keer extra gecontroleerd worden... Voor een server best handig... voor een particulier NIET ;)

Verwijderd

particulier echt wel het is echt maar eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje trager je merkt het niet en je compu crashed eigenlijk nooit meer want alle crashes gaan via het geheugen he logisch en tis error corecting code jah

• SlaSauS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 22:16
je bent niet echt de eerste met deze vraag, use the search of spring naar:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/70292

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:00
ECC roels

Servertje bij ons op school had 2 gig geheugen nodig en de leverancier wilde boven de 512 meg Ram geeneens zonder ECC leveren, het schijnt dat je dan vrij vaak errors krijgt.

Dus toen kregen we 4x 512 ECC geheugen (idd dat was erg duur)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:41

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Naar mijn weten is het 11% langzamer (ja dat meen ik me van Femme te herinneren die er een net sommetje bij had gemaakt :)). Das wel te overzien ja.
Maar als het ECHT goed was voor particulieren... waarom bestaat er dan nog non-ecc?

Verwijderd

ECC geheugen slaat een gewoon een extra controle bit op wat wordt berekend door de chipset. Lees je nu uit het geheugen en klopt de checksum van de teruggelezen data niet met die waarde dan kan er tot op zekere hoogte gecorrigeerd worden.
Dit heeft nog andere consequentie's, echte servers kunnen dus ook signaleren dat er een fout is opgetreden en de betreffende bank uitschakelen. De zaak crasht dus niet maar blijft met minder geheugen doordraaien. Voor thuisgebruik heeft dit niet zoveel nut.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1