Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IDS, Encryption, Firewalls, Auditing (win32)

Pagina: 1
Acties:

• SWAT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 07:50
Dit topic bevat een aantal verschillende vragen/opmerkingen/discussiepunten. Allereerst wil ik zeggen dat ik best para ben, ik zoek achter veel dingen wel iets wat niet 'goed' is. Een beetje zoals 'Conspiracy Theory' of 'Safe house'.
Tevens ben ik een grote voorstander van Linux en vooral open-source software. Sla me niet dood, maar ik gebruik nog steeds Windows (vanwege gebruikersvriendelijkheid en games ondersteuning, maar dat terzijde)

**** IDS ****
Ik heb vernomen dat een Intrusion Detection System zoals Snort wel nuttig is, klopt dat? Weet iemand misschien een goed URL'tje voor een front-end en of uitleg over de logs? En is dit ueberhaupt nuttig op het Windows platform?

**** Encryption ****
Weet iemand misschien een paar goede sites hiervoor? Een tijd geleden stond op Tweakers een post dat het SHA-1 algoritme toch niet zo veilig was als gedacht. (wanneer komt de opvolger uit?)
Een handig progsel wat ik gister ontdekt heb (meuktracker: TrueCrypt 3.0a) lijkt me leuk/handig/nuttig voor het beveiligen voor data op je HD. Wat vinden jullie ervan?

**** Firewalls ****
Zelf gebruik ik ZoneAlarm en ben er tot nu toe heel tevreden over. Wat gebruiken jullie en waarom is het beter dan ZoneAlarm?

**** Auditing ****
Heeft iemand hier ervaring mee of nuttige links? Ik ken het Metasploit project (http://www.metasploit.com/), maar heb het nog nooit gebruikt. Ben wel bereid om hier tijd/moeite in te gaan steken. Sta open voor links/URL's/tips/etc. Lijkt me ook een goede manier om de security van b.v. je Windows compo's te testen :)