Straling Wireless (netwerk)

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HardinxCore
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 13:47
Omdat ik bij div. vriende/familie ed draadloos heb aangesloten vraag ik me eigenlijk af of het invloed heeft op je gezondheid.

Ook staat bij mij een AP op mijn slaapkamer, dus ik slaap onder de staling

Is het kankerverwekkend oid?
En waar kan het invloed ophebben kwa andere apparatuur in huis?

En wat zend nu eigenlijk de meeste straling, de AP of de client(s)?

thnx in advance

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42
Als je had gegoogled wist je dat dit zeer minimale straling is (100mWatt max) een GSM zend al vele malen meer uit en dat is bewezen niet schadelijk te zijn :)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
dat is even (on)bekend dan de effecten van de strailg van GSM's etc...

Ik ga er altijd vanuit dat meer straling nooit gezond kan zijn Langs de andere kant ga je ook niet na een jaar er uitzien als een gebraden kip... anders hadden we al wel veel gebraden kippen gehad B)

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Wireless internet causes IMPOTENCE ! ! ! !
Hans-Marc Olsen
The invisible radiation will turn your willy into a useless piece of
limp meat and your sperm will turn into a foul smelling jelly.

So better don't use it when you want to keep your genitals !

:+

bron: http://www.wifi-forum.com/wf/archive/index.php/t-10643.html

nee, ff serieus. Heb je zelf al dingen gezoch oid?>

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kan van de straling van mijn Wireless AP weinig merken, terwijl ik bijv. wel straling van GSM telefoons kan "voelen" soms, vooral als je een tijdje belt. (Ik weet het, klinkt raar :P)

Standaard zend m'n AP op 28mW, maar zelfs als ik em instel op het maximum (250mW ofzo :P) merk ik er totaal niets van.

(Kan eraan liggen dat GSM's op 900/1800MHz werken en WiFi op 2400 en soms 5000MHz)

• Pakjebakmeel
definieer "voelen" ?

Ik zeg niet dat ik je niet geloof maar het klinkt idd vreemd zoals je al aangaf :P

• HardinxCore
Pakjebakmeel schreef op woensdag 15 december 2004 @ 00:07:
Wireless internet causes IMPOTENCE ! ! ! !
Hans-Marc Olsen
The invisible radiation will turn your willy into a useless piece of
limp meat and your sperm will turn into a foul smelling jelly.

So better don't use it when you want to keep your genitals !

:+

bron: http://www.wifi-forum.com/wf/archive/index.php/t-10643.html

nee, ff serieus. Heb je zelf al dingen gezoch oid?>
I'm sorry, niet goed gezocht idd 8)7,
adhv jullie links al heel wat gevonden.
Thnx

En van dat 'IMPOTENCE'... Dus jij bent degene waardoor er nog steeds spam verstuurd word... Jij klikt erop... :+

[ Voor 16% gewijzigd door HardinxCore op 15-12-2004 00:14 . Reden: typo, add tekst ]

• Pakjebakmeel
lol, ik vond hem wel geestig :)

iig, volgens mij valt het allemaal wel mee in vergelijking met wat je dagelijks aan ether verkeer door je heen krijgt. Ook een zonnevlammetje die het gehele magnetische veld van onze planeet verbuigd lijkt me niet ok. Zou me eerder daarom zorgen maken :)

Verwijderd

Ben 't met bakmeel eens... Een AP bijje hoofd .. tjah- anders krijg je de straling an je buren binnen. En die van 't gsm netwerk. en de tig andere zenders...

Geeft nog geen antwoord op de vraag, is het schadelijk... 't punt is dat er zoveel geld mee gemoeid is dat de betrouwbaarheid van onderzoeken niet altijd even... duidelijk is.

• Pakjebakmeel
Kweet niet in hoeverre het schadelijk is . Ik zou hem iig niet als hoofdkussen gaan gebruiken of hoofddeksel. Maar als je hem aan de andere kan van je kamer hebt staan zal het net zo slecht voor je zijn als het AP van de buren ;)

Verwijderd

Erik1 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 00:09:
Ik kan van de straling van mijn Wireless AP weinig merken, terwijl ik bijv. wel straling van GSM telefoons kan "voelen" soms, vooral als je een tijdje belt. (Ik weet het, klinkt raar :P)
dat is helemaal niet raar. dankzij je hand warmt je gsm op en dat voel je wel (de lucht er vlak omheen wordt ook warmer). ook zweet je altijd overal, maar daar kan het vocht dan wat minder makkelijk weg. met een gewoon blokje kunststof werkt het ook.

maarrem: de magnetron is vele malen sterker dan welke gsm of AP dan ook, en deze gebruiken we met z'n allen al veel langer zonder klachten :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 09:06 ]

• Pakjebakmeel
Maar die staat niet 24/7 aan en bovendien zit daar de nodig afscherming voor . Kijk maar eens in een magnatron zonder dat rooster dat er tussen en je hebt volgens mij best wel snel lasogen :) ( Dat was toch wat je er van kreeg? )

Verwijderd

Een magnetron werkt op dezelfde frequentie. Trek je conclusie. :)

Bang moet je er sowieso niet voor zijn. Voorlopig is er zo weinig straling dat het niks kan aanrichten. Helaas voor GSM systemen die wel op 2 watt werken is dit eerder schadelijk dan wifi.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 09:39 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Pakjebakmeel schreef op woensdag 15 december 2004 @ 09:31:
Kijk maar eens in een magnatron zonder dat rooster dat er tussen en je hebt volgens mij best wel snel lasogen :) ( Dat was toch wat je er van kreeg? )
Nou, er zit veel vocht in je ogen dus ik denk dat ze in no-time gekookt zijn...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Erik1
  • Niet online
Het klopt dat een magnetron op de zelfde frequentie als 802.11b en 802.11g accesspoints werkt (2400MHz) maar ik denk dat een magenetron wel veel meer vermogen uitstraalt. Wireless toepassingen mogen niet boven de 100mW uit komen, waar een magnetron wel op 800W dus 800.000mW kan werken :P (Waar denk ik zeker wel meer dan 100mW van buiten het apparaat terecht komt)

Conclusie: Als het schadelijk is is een magnetron vele malen erger. Het is alleen wel zo dat je je magnetron niet 24/7 aan hebt staan, maar zolang je je accesspoint niet aan het hoofdeind van je bed neerzet ben je daar ook niet zoveel bij in de buurt :Y)

Verwijderd

Even om het tot in het belachelijke te drijven.
Hier een versterker die in en out een 2 watt vermogen kan creeeren:

Afbeeldingslocatie: http://www.dg0ve.de/bilder/kgf1323c_11.jpg

• Erik1
  • Niet online
Dat zou je in principe ook op je accesspoint kunnen aansluiten, de freq. klopt iig :P

• HardinxCore
Pakjebakmeel schreef op woensdag 15 december 2004 @ 09:31:
Maar die staat niet 24/7 aan en bovendien zit daar de nodig afscherming voor . Kijk maar eens in een magnatron zonder dat rooster dat er tussen en je hebt volgens mij best wel snel lasogen :) ( Dat was toch wat je er van kreeg? )
Je bedoeld lasagne ogen?:P

Verwijderd

Erik1 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 00:09:
Klopt, van die oude nokia's kreeg ik elktijd hoofdpijn waneer ik er mee belde. Geluklig heb ik tenegwoordig geen nokias meer :) .

• HardinxCore
Thnx tot nu toe.

En het AP staat zo ongeveer wel bij m'n hoofdkussen ;( (1,5m ernaast)

Ik vroeg nog wat zaken, maybe weten de heren (sorry dames) hier ook nog wel raad op?
kzal ff de punten herhalen:
- 'waar kan het invloed ophebben kwa andere apparatuur in huis?'

- 'En wat zend nu eigenlijk de meeste straling, de AP of de client(s)?'

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je het zo erg vindt dan doe je toch een stuk metaal gaas tussen jouw en je AP.
principe van faraday. Straling kan niet door zon stuk gaas. ( net zoals bij magnetron.)

Verwijderd

Wat een onzin zeg allemaal.

Je krijgt kanker van mobieltjes als je te lang belt.... (althans de kans op kanker is groter)

Overal zit straling (althans bijna). Zelfs een baksteen geeft "straling". Het is allemaal idioterij. Ok je krijgt wel straling en de kans is groter. Jah hoevel groter? 0.000000000000000000000001 % meer?

drinken/roken ook het geval. Mensen gaan gemiddeld bla bla eerder dood. Ondertussen paft een oudje van 120 zich helemaal de pleuris en hij sterft als nog niet van kanker.

Wees beetje nuchter aub. Ok hij geeft bijv 1000x meer kans op kanker. de normale kans is 0.0005 bijv. Nu is het 0.5 kans dat je kanker krijgt van dat ding. De kans dat je door een auto wordt aangereden is zelfs veel groter...

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:32
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:37:
Wees beetje nuchter aub. Ok hij geeft bijv 1000x meer kans op kanker. de normale kans is 0.0005 bijv. Nu is het 0.5 kans dat je kanker krijgt van dat ding. De kans dat je door een auto wordt aangereden is zelfs veel groter...
[Smartass mode]
een kans van 0.5 is best wel groot, aangezien kansen in een schaal van 0 tot 1 gaan...

Heb trouwens net een paper moeten schrijven over straling bij UMTS, schijnt dat die masten toch wel gezondheidsproblemen geven voor omwonenden. Het zijn echter klachten als duizeligheid hoofdpijn rusteloosheid, etc. Geen echte wetenschappelijk bewezen klachten dus, maar toch iets om rekening mee te houden. Ik denk dat WiFi vergeleken met UMTS wel stukken minder is en het dus geen kwaad zou moeten kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door IronFist op 15-12-2004 21:50 ]

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02 10:14

netblade

Sunrise

IronFist schreef op woensdag 15 december 2004 @ 21:49:
[...]

[Smartass mode]
een kans van 0.5 is best wel groot, aangezien kansen in een schaal van 0 tot 1 gaan...

Heb trouwens net een paper moeten schrijven over straling bij UMTS, schijnt dat die masten toch wel gezondheidsproblemen geven voor omwonenden. Het zijn echter klachten als duizeligheid hoofdpijn rusteloosheid, etc. Geen echte wetenschappelijk bewezen klachten dus, maar toch iets om rekening mee te houden. Ik denk dat WiFi vergeleken met UMTS wel stukken minder is en het dus geen kwaad zou moeten kunnen.
Die straling is fucking bullshit lijkt me, mensen moeten altijd iets hebben om af te zeiken.
Zo werd er 3 jaar geleden de plaatsing van een digitenne toren tijdelijk gestopt omdat er 4 zeikerds waren die bang waren voor eventuele schadelijke straling.
De aarde straalt uitzichzelf al wat uit, mensen zijn gewoon bijgelovig.
In japan heeft niemand last van wat dan ook, en die mensen worden overspoeld met die zooi.
Kijk maar eens naar hart van nederland, zie je wel eens van die malloten die hun hele kamer met folie onderplakken (maar dan wel ffies hart van nederland bellen, jaja ik geloof het direct dat je er last van hebt).
Maargoed B2T, lijkt me geen enkel probleem dat wlan, heb het inmiddels al weer een jaar aanstaan (vlak naast mijn nest).

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Als je je er zo zorgen over maakt dan kan je je AP toch 's nachts uit zetten? (Of alles bekabelen)

Verwijderd

vanavond zembla 21:10 uitzending over schadelijke staling: Met als titel: Ziek van mobiel bellen.

In Nederland is er weinig bekend, of beter gezegd gepubliceerd, en regelgeving maar in duitsland wel.

Aanverwante websites: www.handywerte.de
www.straling.nl

In duitsland worden alle mobieltjes bij verkoop aangeduid hoe hoog de straling is.

Eigen ervaring:
Heb ooit contact gehad met persoon die Telfort zendmasten controleerde: Hij zei dat je zeker niet lang met mobiel moet bellen! Namens hem erg ongezond wegens vermoeidheid, hoofdpijn en andere kwalen. Je houd je hooofd toch ook niet in een magnetron. Een collega van hem was altijd moe.. moe..moe.. en had hoofdpijn.

Verders: Ja, krijg ik zelf hoofdpijn van lang met mobieltje bellen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

Exirion

Gadgetfetisjist

IronFist schreef op woensdag 15 december 2004 @ 21:49:
Heb trouwens net een paper moeten schrijven over straling bij UMTS, schijnt dat die masten toch wel gezondheidsproblemen geven voor omwonenden. Het zijn echter klachten als duizeligheid hoofdpijn rusteloosheid, etc. Geen echte wetenschappelijk bewezen klachten dus, maar toch iets om rekening mee te houden.
Er is in Engeland ook meerdere malen een verband aangetoond tussen het 'dichtbij hoogspanningszut wonen' en leukemie bij kinderen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

^^^je kunt je afvragen in hoeverre dat onderzoek netjes is uitgevoerd, maar het is algemeen bekend dat hoogspanningsmasten een magnetisch en een elektrisch veld opwekken, dat kun je gewoon meten.
dat is toch heel wat anders dan een paar radiogolven.

tuurlijk houd je je hoofd niet in een magnetron, dat ding is vele malen sterker. ik vind dat echt geen vergelijking hoor.

en ik krijg wel vaker hoofdpijn van bellen, of dat nou mobiel is of niet. doet me altijd denken aan die mensen die een jetlag krijgen bij een vlucht van zuid-afrika naar hier. nul tijdzones dus 8)7 (maar ze zijn wel moe van de vlucht)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 10:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:23:
^^^je kunt je afvragen in hoeverre dat onderzoek netjes is uitgevoerd, maar het is algemeen bekend dat hoogspanningsmasten een magnetisch en een elektrisch veld opwekken, dat kun je gewoon meten.
dat is toch heel wat anders dan een paar radiogolven.
Anders is het zeker. Het is een Hz golf die je kan horen, zeker als het mistig is. Gister nog toen ik wat ging fotograferen bij zo'n mast.
Je moet wel zien dan het gaat om frequenties die schadelijk zijn.
Je hoofd werkt op heel veel verschillende frequenties en tis maar net of de frequentie van een bepaald signaal daar invloed op heeft. Meten is dus niet altijd weten.

edit: (bericht no. 6666) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2004 11:49 ]

• HardinxCore
Ik concludeer iig dat wifi minder straling geeft dan wimax, umts, gprs en gsm. Correct?

dit is nl ook mijn vraag....

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Lees effe mijn vorige topic :)

Ik ben van weinige mensen die straling kan voelen en ja mijn Linksys 54WRTG met custom firmware had opeens teveel zendvermogen wat mij hoofdpijn veroorzaakte en na uploaden van andere firmware en zendvermogen naar 25% was het over.

Lucky Goldstar

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:11:
...
Verders: Ja, krijg ik zelf hoofdpijn van lang met mobieltje bellen.
Ja, ik krijg ook hoofdpijn als ik lang met de vaste telefoon met draad en een draaischijf aan mn oor zit.

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:43

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:44:
Anders is het zeker. Het is een Hz golf die je kan horen, zeker als het mistig is. Gister nog toen ik wat ging fotograferen bij zo'n mast.
gsm werkt op 900 of 1800 mhz. Je gehoor heeft een bereik van 20 tot 20000hz, dus dat je de gsm frequentie kan horen klopt niet.

edit: beter lezen :X

[ Voor 4% gewijzigd door Ethnocentrix op 22-12-2004 15:22 ]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 21-12-2025
Ethnocentrix schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:06:
[...]

gsm werkt op 900 of 1800 mhz. Je gehoor heeft een bereik van 20 tot 20000hz, dus dat je de gsm frequentie kan horen klopt niet.
Dat ging over hoogspanningsmasten en daar is de frequentie 50 Hz als het goed is. :z

@Sjoko: Zou jij graag wonen in een huis waar een tiental meters ofzo boven je dak kabels met 100.000 V een wisselend magnetisch veld door je heen sturen? Afgezien van de thermische effecten van elektromagnetische straling heb je ook nog a-thermische effecten (zoals schade aan DNA) waar nog bar weinig van bekend is.

[ Voor 37% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-12-2004 15:35 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Exirion schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:21:
[...]

Er is in Engeland ook meerdere malen een verband aangetoond tussen het 'dichtbij hoogspanningszut wonen' en leukemie bij kinderen.
Weet je dat zeker? Is er niet aangetoond dat de kinderen daar inderdaad vaker leukemie hebben maar is er juist geen verband? Naar mijn weten zijn het 2 verschijnselen die waargenomen zijn. Het zou bij wijzen van spreke ook nog kunnen liggen aan het aantal cavia's wat 's nachts om 3 uur een achterwaartse salto maakt.

Ik weet niet of ik het nu over dezelfde onderzoeken heb hoor. Maar volgens mij was het slechts een vermoeden en kunnen die electriciteitsmasten er ook niks mee te maken hebben.

UNOX: The worst operating system

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-02 12:59
Ik kreeg koppijn van m'n wireless access point van asus .. Dus heb em uitgezet en gebruik hem nu niet meer. Hij ligt nu alweer een jaar of 2 stof te happen.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Gully
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Sluuut schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:26:
Ik kreeg koppijn van m'n wireless access point van asus .. Dus heb em uitgezet en gebruik hem nu niet meer. Hij ligt nu alweer een jaar of 2 stof te happen.
Krijg je ook koppijn als je hotspots tegenkomt enzo?

Ik bedoel er is ook nog zoiets als perceptie, ik denk dat veel klachten daar wel zeker mee te maken hebben...

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Pagina: 1