[XP] Geen draadloos internet na installeren SP2

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Een kennis van me heeft SP2 op zijn notebook geïnstalleerd. Na het afronden van deze installatie, werkt het draadloos netwerk niet goed meer. Internetten of mail ophalen duurt gruwelijk lang om uiteindelijk in timeouts te eindigen. Het rare is dat ping naar diverse websites gewoon goed gaat (en snel), maar het browsen en mail ophalen geeft echter na 'tig' minuten wachten een timeout of blijft gewoon 'tot in den eeuwigheid' wachten. Uiteraard heb ik her-en-der gezocht, maar tot-nu-toe heb ik niets gevonden wat me helpt.

Ik heb geprobeerd om de MTU anders in te stellen (werd ergens geadviseerd), maar dat heeft niet mogen baten. Daarnaast heb ik een gepatchte tcpip.sys geprobeerd, om zodoende meer dan 10 connecties te kunnen hebben; ook dat mocht niet baten. De 'grap' kwam pas echt, toen ik SP2 ging de-installeren. Tijdens het de-installeren begon alles plots te werken (mail werd opgehaald en browsen werkte), maar na het afronden van de de-installatie kwam de ellende weer terug. Uiteraard heb ik gezocht naar rare firewalls of spyware, maar ook dat staat er niet op.

Iemand nog enig idee waar ik moet zoeken? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
doe eens een schone installatie van sp2, verricht vaak wonderen om onverklaarbare redenen :o

edit: geslipstreamed dus

[ Voor 14% gewijzigd door spone op 14-12-2004 23:32 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
heb je wel eens gekeken naar de ingebouwde firewaal van XP? Maw hen je eens geprobeerd terwijl die stond uitgeschakeld?

• pven
  • Niet online
spone schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:31:
doe eens een schone installatie van sp2, verricht vaak wonderen om onverklaarbare redenen :o

edit: geslipstreamed dus
Dat wil ik eigenlijk als laatste redmiddel proberen; de persoon in kwestie is nogal afhankelijk van die notebook. Uiteraard ga ik dit voorstellen, als er echt niet meer aan uit te komen is.
The_Stickie schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:31:
heb je wel eens gekeken naar de ingebouwde firewaal van XP? Maw hen je eens geprobeerd terwijl die stond uitgeschakeld?
Yep: het maakt allemaal niet uit. De persoon in kwestie is een fan van Panda-software, ook die heb ik volledig geDISabled, maar het helpt allemaal niet.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Panda wel eens deinstalled ? Soms wil dat helpen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• pven
  • Niet online
sanfranjake schreef op woensdag 15 december 2004 @ 04:40:
Panda wel eens deinstalled ? Soms wil dat helpen :)
Nog niet geprobeerd; wel Panda geDISabled, herstart en weer geprobeerd. Ik ga doorgeven dat de persoon in kwestie dit moet proberen. Overigens verwacht ik niet dat hier het probleem zit, want Panda heeft altijd probleemloos gewerkt aldaar.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 22:08

Ook

Yes I can!

SP2 heeft toch een ander (nieuw) Wireless 'iets' erin zitten?? Ik hoorde iig op m'n werk dat meerdere mensen SP2 ook links laten liggen ivm de beroerde wireless ondersteuning. Weet alleen niet wat er nou precies veranderd is.. :/

[ Voor 6% gewijzigd door Ook op 15-12-2004 06:56 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ook schreef op woensdag 15 december 2004 @ 06:56:
SP2 heeft toch een ander (nieuw) Wireless 'iets' erin zitten?? Ik hoorde iig op m'n werk dat meerdere mensen SP2 ook links laten liggen ivm de beroerde wireless ondersteuning. Weet alleen niet wat er nou precies veranderd is.. :/
Wireless ondersteuning is imo een stuk beter geworden in SP2, omdat er nu een standaard configuratiewizard in zit. Iedere huis-, tuin- en keukengebruiker kan er nu me overweg, en het is net zo simpel als het gebruik van een magnetron :) Over snelheden hier niets te klagen. Haal de 54 Mbit op sommige niet te drukke momenten met gemak.

Ik mis een beetje de onderbouwing van je kreet....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
misschien dat TS dan eens via die wizard z'n netwerk aan de praat moet proberen krijgen?

• pven
  • Niet online
Kleine update: Panda is verwijderd; helaas heeft het niet mogen baten.

Ik vraag me af waarom ik persé met die netwerk-wizard aan de slag moet. SP2 is over SP1 heen gezet en verder is er niets veranderd, dan maakt zo'n wizard toch ook niet uit? :?

• pven
  • Niet online
Het is opgelost! Hier een quote van de persoon in kwestie:
Probleem is opgelost.Ik heb je tip toegepast; d.w.z.panda
deïnstalleren en opnieuw geïnstalleerd.Dit was geen succes; de pagina's
binnenhalen gebeurde nog steeds niet.Opnieuw panda gedeïnstalleerd.Het
gevolg was dat het binnenhalen van de pagina's goed verliep(zonder
virusscanner).Opnieuw panda geïnstalleerd.Hetzelfde probleem kwam
terug.Conclusie panda was de oorzaak. Panda opnieuw
gedeïnstalleerd.Service Pack 2 geïnstalleerd.Internet werkte nog steeds
perfect.Pagina kwamen vlot binnen.Panda opnieuw geïnstalleerd; nog steeds
ging alles goed.Firewall van Windows was actief en deze wilde ik vervangen
door de firewall van panda.Toen ik dit gedaan had kwam het probleem terug.
Firewall van panda uitgeschakeld binnen het programma; het probleem
bleef.Panda voor de laatste keer gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd
zonder firewall maar met de firewall van Windows. Nu werkt alles
perfect(voorlopig).
Ik had de man eerst niet goed begrepen; ik dacht nl. dat hij Panda al had gedeïnstalleerd.

Uiteraard dank voor jullie tips! :)

Pagina: 1