[ADSL] Verkeerde splitter?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mediax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-11-2025
Ik heb vandaag een pakket gekregen van Quicknet met daarin het modem, splitter etc etc... Naja ik lekker enthousiast alles open gemaakt, ik loop naar m'n nt1 kastje toe, ik haal het stekkertje eruit, probeer hem in de splitter te steken.. Issie te breed :| .. Het gaat hier dus om een RJ45 (is toch de brede ? B) ) stekkertje, maar de splitter heeft een RJ11 aansluiting.. Bestaan er nog ADSL splitters voor RJ45 stekkertjes, of ik heb gewoon 'verkeerde' isdn?? Ik bel Quicknet morgen sowieso, maar ik zou ook graag informatie van jullie willen! :)
Het gaat hier om ISDN2, ik weet niet of dat iets betekent..

bedankt!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42
uit je nt1 komt idd een rj45 (brede) stekker, normaal gesproken heb je in een pakket een kabel met een verloop van rj45(breed)-rj11(smal). Dit brede deel duw je in de NT1, het smalle gedeelte in de PHONE uitgang van de splitter, je zou er gewoon een rj11 stekker aan kunnen klussen.

• Nightcrawler28
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 23:46
nee je hebt geen verkeerde IDSN maar je ISRA punt (nt kastje en volgensmij is dat bij isdn niet NT1 maar NT2) is goed bedraad met RJ45 stekkers. ik hoop ook voor je dat je bij het aanschaffen van dat pakket bij quicknet hebt genoteerd dat je ISDN lijnen hebt. (op dat formulier heet dat weer anex B geloof ik).

Je moet inderdaad je ISDN lijn even in zn splitter douwen maar je hebt de verkeerde set liggen ben ik bang.

] systeem spec's

• Mediax
Op de doos staat ISDN Adsl Modem aangevinkt, maar ik ga nu ff zoeken naar een verloopstekkertje in de doos!:)

edit: Ik heb geen verloopstekkertje in de doos aangetroffen.. Maar er bestaan dus RJ45 -> RJ11 draadjes?

[ Voor 34% gewijzigd door Mediax op 14-12-2004 23:24 ]

• HardinxCore
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 13:47
Misschien aan de verkeerde kant (van de onderkant ;))van NT1 gekeken?

Links onder gaat een stekker (RJ-11) je NT-1 in.
Of als je een S1 kastje hebt (of het is op de aders gemonteerd) dan gaat er een kabeltje naar binnen, die daar afgemonteerd is. (Rood links en blauw rechts als het goed is)

De aansluiting is eigenlijk altijd RJ-11 hoor.

Als je zeker weet dat je de ader heb die van het isra punt komt, en hier RJ-45 aanzit (de brede) dan kan je de kabel strippen en een andere connector monteren of het aansluit kastje wat in het doe-het-zelf pakket (waarschijnlijk) zat, er tussen plaatsen.

nog een vraagje:
- wat voor type NT-1 heb je? (S1 t/m S6)

• Mediax
HardinxCore schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:24:
- wat voor type NT-1 heb je? (S1 t/m S6)
S1

hmm ik heb net ff goed gekeken naar het NT1 kastje, en ik zie heel sneaky 2 draadjes naar binnen gaan.. Maar volgens mij zijn die akelig kort..

• stfn345
Als je een S1 hebt, zal je zelf ff door moeten patchen naar dat blokje dat je bij je pakket krijgt, kabeltjes dus naar binnen leiden. Het gaat overigens om de linker ingang op je NT1

Uit dat blokje kan je weer een RJ11 laten komen die naar je splitter gaat. (naar PHONE)

dus

- Kabel uit linker ingang nt1 halen
- Kabel in doosje monteren
- Vanuit doosje RJ11 naar LINE ingang op splitter
- Vanuit splitter kabel naar je modem (DSL uitgang)
- vanuit splitter een RJ11 kabel verbinden naar je originele ingang van de NT1 (knip er 1 connector af en maak de draadjes vrij. (weer ff erin klikken), kapje eraf, pinnetje indrukken.. draadjes erin, pinnetje los

[ Voor 60% gewijzigd door stfn345 op 14-12-2004 23:38 ]

• Mediax
razorhead schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:29:
Als je een S1 hebt, zal je zelf ff door moeten patchen naar dat blokje dat je bij je pakket krijgt, kabeltjes dus naar binnen leiden. Het gaat overigens om de linker ingang op je NT1
Ik vind de handleiding niet echt duidelijk, maar ik moet die draadjes er dus uithalen, dan in de splitter doen (connectortje opdoen??), en dan weer draadjes naar het NT1 kastje ??

Verwijderd

Mediax schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:27:
[...]

S1

hmm ik heb net ff goed gekeken naar het NT1 kastje, en ik zie heel sneaky 2 draadjes naar binnen gaan.. Maar volgens mij zijn die akelig kort..
Die twee draadjes zijn het. Daar komt de splitter op.
Je moet zelf ff een rj11 stekker aanknijpen.

• stfn345
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:33:
[...]

Die twee draadjes zijn het. Daar komt de splitter op.
Je moet zelf ff een rj11 stekker aanknijpen.
Hoeft niet, je hebt er als het goed is ook een doosje bij gekregen waarin je die draadjes kan laten binnenkomen, waarna ze verder gaan als RJ11 (zit rj11 uitgang op dat doosje)

HIER staat het heel duidelijk in
http://www.kpnadsl.nl/sup...ds/QuickGuideADSLISDN.pdf

[ Voor 12% gewijzigd door stfn345 op 14-12-2004 23:36 ]

Verwijderd

Als je zeker weet dat je de goede aansluiting hebt dan moet je gewoon een kabel pakken met twee RJ-11 uiteindes knip je er een van af en die sluit je aan in het isdn kastje. en de ander stop je in je splitter. Wel even strippen natuurlijk.

Dit werkt gewoon goed, heb ik ook al twee keer zo toegepast. Let wel ff op de kleuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 23:37 ]

• stfn345
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:36:
Als je zeker weet dat je de goede aansluiting hebt dan moet je gewoon een kabel pakken met twee RJ-11 uiteindes knip je er een van af en die sluit je aan in het isdn kastje. en de ander stop je in je splitter. Wel even strippen natuurlijk.

Dit werkt gewoon goed, heb ik ook al twee keer zo toegepast. Let wel ff op de kleuren.
Deze meneer heeft gelijk ;)

• Mediax
razorhead schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:35:
[...]

Hoeft niet, je hebt er als het goed is ook een doosje bij gekregen waarin je die draadjes kan laten binnenkomen, waarna ze verder gaan als RJ11 (zit rj11 uitgang op dat doosje)
Ik heb in mijn pakket zitten:

-Crosscable
-Modem
-Adapter
-Splitter
-2 lange RJ-11 -> RJ-11 kabels (zwarte)
-2 korte RJ-11 -> RJ-11 kabels (witte)
-CD
-Handleiding

Maar geen doosje wat jij bedoelt..

• stfn345
Mediax schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:37:
[...]

-Crosscable
-Modem
-Adapter
-Splitter
-CD
-Handleiding

Wat jij zou kunnen doen:

Haal een connector van 1 korte witte RJ11. Maak deze vast in de NT1 (haal kapje eraf). De andere connector stop je in de phone uitgang van je splitter.

Pak de lange rj11 kabel en verbind deze vanaf de DSL uitgang naar je modem
Pak een kort Rj11 kabeltje, en maak verwijder weer een connector, verbind deze aan de kabel die eerst naar de NT1 liep (waarbij draadjes al los zijn)

PAS OP: er staat 100V op die lijnen.. dus raak ze niet aan en verbind ze ZEKER niet met elkaar.

PS: bij alle pakketten die ik heb gezien, met zowel LEA als andere splitters, zit een extra doosje waardoor je een nettere verbinding kan maken, zonder het te knopen ;P

[ Voor 10% gewijzigd door stfn345 op 14-12-2004 23:43 ]

• HardinxCore
Mediax schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:37:
[...]

-Crosscable
-Modem
-Adapter
-Splitter
-CD
-Handleiding

Dan word het een RJ-11 connectortje monteren aan je kabel die je uit je NT1 gehaald heb... T'is ff gepriegel, maar moet lukken als je een tang en een connector heb.

• HardinxCore
razorhead schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:41:
[...]

PAS OP: er staat 100V op die lijnen.. dus raak ze niet aan en verbind ze ZEKER niet met elkaar.
Ozin, van 100V ga je niet dood hoor, klein prikje. vaak genoeg gehad

en als ze tegen elkaar gaan, dan gaat voor een paar seconden het telefoon signaal eraf.
maar je blaast heus de KPN niet op hoor (8>

• stfn345
HardinxCore schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:43:
[...]

Ozin, van 100V ga je niet dood hoor, klein prikje. vaak genoeg gehad

en als ze tegen elkaar gaan, dan gaat voor een paar seconden het telefoon signaal eraf.
maar je blaast heus de KPN niet op hoor (8>
Dat zeggen ze ook van 220/230V , maar prettig is anders en veilig ook :)
en over dat opblazen, dat durf ik niet te garanderen, zeker wanneer er nog een centrale achter hangt.

• Mediax
Hmm bedankt voor alle reacties!
Nu het volgende probleem, waar ik morgen ff naar moet kijken.. Het kabeltje dat binnen de NT1 gaat, is volgens mij echt heel kort..En als die kabels afbreken oid, ben ik m'n telefoonlijn kwijt ;). Dus moet morgen even kijken wat ik ga doen!

Bedankt!!

Verwijderd

100V, 1mA... Serieus, dat voel je niet eens. Als het nou 5V, 20A was, dat was auw...

• stfn345
Mediax schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:45:
Hmm bedankt voor alle reacties!
Nu het volgende probleem, waar ik morgen ff naar moet kijken.. Het kabeltje dat binnen de NT1 gaat, is volgens mij echt heel kort..En als die kabels afbreken oid, ben ik m'n telefoonlijn kwijt ;). Dus moet morgen even kijken wat ik ga doen!

Bedankt!!
Geen dank,

Veel succes morgen! Het gaat je vast lukken, zeker met alle informatie hierboven moet je vast een idee gekregen hebben van hoe je het moet gaan doen.

• HardinxCore
razorhead schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:44:
[...]

Dat zeggen ze ook van 220/230V , maar prettig is anders en veilig ook :)
en over dat opblazen, dat durf ik niet te garanderen, zeker wanneer er nog een centrale achter hangt.
Centrale? het zijn de kabels die bij KPN vandaan de grond uitkomen. Er zijn eigenlijk geen situaties dat je daar thuis nog een centrale voor heb staan hoor. (Voor je NT-1 Dus)

• stfn345
HardinxCore schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:46:
[...]

Centrale? het zijn de kabels die bij KPN vandaan de grond uitkomen. Er zijn eigenlijk geen situaties dat je daar thuis nog een centrale voor heb staan hoor. (Voor je NT-1 Dus)
Als je aan het klussen bent en de rest is al aangesloten.., maar normaal gesproken zit er idd nix voor.
Pagina: 1