Laptopscherm wordt ineens wit

Pagina: 1
Acties:

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik heb een Jewel Diamond 2500 aangeschaft. Ik zit echter met één probleempje:

Af en toe, soms na 10 minuten, soms na 2 uur, word mijn laptopscherm (15" WXGA) ineens wit. Ik kan dan niets meer doen behalve de laptop uitzetten en weer aanzetten (Fn+CRT/LCD toets werkt ook niet); dan is het weer goed, tot na verloop van tijd het scherm weer wit wordt.

Ik heb de meegeleverde drivers al geprobeerd, alsmede de DNA Radeon Mobility drivers. Bij beide heb ik het probleem.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Is dit een hard- of software probleem?

Geef mij maar een Warsteiner.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 12:16

boesOne

meuh

Als je bak niet meer reageert [Kan je bv checken met je numlock led] dan freezed hij en heb je waarschijnlijk een hardware probleem.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

ik heb dit ook eens gehad met een oude Compaq Armada 15xxDT (d8 1536DT)...

Het beeldscherm sloeg "vast", begon langzaam vanuit de hoeken naar wit toe te trekken...

Dit gebeurde voor het eerst toen ik stage liep in engeland en geen onderdelen, torc schroevendraaier etc. had...

Mijn oplossing was vaak laptop open laptop dicht (herhaal dit totdat hij niet meer vast zat).

Niet zo'n subtiele manier, maar het werkte wel :D

ik weet trouwens niet of dit in de Laptop zat of in het Tft-scherm (ik ben er altijd vanuit gegaan dat het in het scherm zat...)

Ik weet dat dit geen goede oplossing is maar wou toch ff mijn ervaringen / ei kwijt...

ik ga eens kijken of ik hem eens uit elkaar kan slopen (moet ik weer naar de zolder toe) en eens kijken of ie dat nog steeds doet en zo ja eens kijken of ik het kan repareren...

i'll keep y'all posted

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het vanuit de hoeken naar wit of zwart lopen kan een software probleem zijn.
(Onder linux dit met een ATI Mobility gehad )

Echter ligt bij een driver probleem hardware en software heel dichtbij elkaar.
(Een register dat niet reageert in de hardware, of een register dat in de software niet mag gebruikt worden bij jouw specifieke versie oid.)

Het handigste is denk ik even de specifieke specs neerzetten, misschien iemand opzoeken met dezelfde flaptop, die kan misschien het videokaartje wisselen?

Testen die jij nog kan doen:
Reinstall (vervelend, maar nodig)
Verschillen tussen belast en onbelast testen, scheelt dat qua tijd?
Gaat een heel wit scherm eerder nog blank dan een heel zwart scherm?
Alle drivers die van toepassing kunnen zijn even proberen.

Dit klinkt als een hoop, maar het alternatief is het ding ter garantie opsturen of een vervangende laptop regelen.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Hmm, in ieder geval voor zoverre bedankt voor de feedback.

Het is een laptop met Intel Pentium-M 1.6 Ghz, 512 MB Geheugen, een ATi Radeon Mobility 9700 videokaart met 256 MB Geheugen, 60 GB 7200 rpm hardeschijf en 8x DVD+-R brander.

Ik heb reeds een versie reinstall gedaan. Zowel onder Windows XP SP1 en Windows XP SP2 heb ik dit probleem, zowel dus met de originele Jewel-drivers (dezelfde als van de Uniwill-website, laptop is namelijk van Uniwill-makelijk) als de gemodificeerde drivers van DNA.

Geef mij maar een Warsteiner.