Audigy 2 (ZS) digitaal aansluiten op Logitech Z5500

Pagina: 1
Acties:

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:41
Ik wil even een korte vraag stellen.

Ik zie veel mensen in het Logitech topic problemen hebben met het aansluiten van Audiy 2 (ZS) op hun Logitech z5500. Nou wil ik dit ook graag weten. Ik ben al vanaf het begin van Logitech topic bezig om er achter te komen hoe het nou precies moet. Ik heb het tig keer gevraagd aan personen die het wel voor elkaar kregen. Vaak kreeg ik geen antwoord terug of is het een (te) onduidelijk antwoord. No offense er staat inderdaad in de FAQ een stukje over, maar dit is nog steeds iets te onduidelijk.

Ik heb heel Nijmegen afgezocht naar de juist kabels. Ik zou een MONO jack 3,5 MM plug moeten heb i.c.m. met een digitale coax kabel met beide kanten een tulp aansluiting. Dit werd mij in eerste instatie verteld in het Logitech topic. Geen van de audio winkels wist waar ik het over had. Daarna even gevraagd in het Logitech topic. Er werd me verteld dat je daarbij nog een aansluiting nodig zou hebben? of dat je de kabel zelf moest maken omdat hij niet bestond. Nou ben ik niet erg heel goed op het gebied van audio, dus dan maar de vraag.

Hoe sluit ik in godsnaam een Audigy 2 (ZS) digitaal aan op Logitech z5500. Het gaat in mijn geval om de ZS zonder externe decoder etc... (bulk versie)

Ik denk dat best veel mensen zich dit nog steeds afvragen. Ik heb nu al 3 weken mijn geluidskaart en wil onderhand wel digitaal geluid hebben O+

_/-\o_

• SynergY
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025

SynergY

<Insert title here>

Ik heb mijn ZS via een tulp aangesloten op de coax van de digitale decoder van logitech. Dus een 3,5" naar 2 tulp stekkers, maar ik gebruik er maar 1. Ik zie het ook liever anders, maar ik heb geen idee hoe het anders zou moeten. Ik ben al heel wat winkels afgeweest, maar die combinatie bestaat volgens velen niet eens. Ik hou het dus bij 3,5" --> 2x Tulp.

Succes!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-07 15:52

Res-q

Redder in nood?

in de startpost van Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 4 heb ik laatst een heel mooi stukje getypt hier over, daar moet t haast mee lukken :)

en zo is het voorspeld!

• STIMPPYYY
Dude idd mooi stukje maar heb je uberhaupt mijn post wel gelezen ;)

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

STIMPPYYY schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:16:
Dude idd mooi stukje maar heb je uberhaupt mijn post wel gelezen ;)
ja, maar wat snap je er niet aan dan? ;)
als je concreet vertelt wat je niet snapt kan ik je concreet antwoord geven ;)

en zo is het voorspeld!

• STIMPPYYY
Ik zie dat je wat veranderdt hebt :D
Verloopstukje mono-jack naar enkele tulp // Wat voor een verloopstukje?

Kabel met aan beide uiteinden een tulp-stekker // Digitaal?

Verder heb je een kabel nodig om de verbinding te maken tussen het verloopstekkertje en de COAX-aansluiting van je speakerset. Dit kan een coaxiale kabel zijn, ik heb echter een gewoon mono-audiokabeltje met 2 tulp-stekkers gepakt en dit werkt ook prima en is een stuk goedkoper.

Snap ik niet echt O+ . Verloopstukje zit ik weer vast, welke ?. Daarna zeg je het kan een coaxiale kabel zijn (wat dan ? verloop stukje ?), maar jij hebt een mono audiokabeltje met 2 tulpstekkers gebruikt. Wat moet ik nou aansluiten?
Het zal heus goed uitgelegd zijn, maar ik ben echt totaal niet op de hoogte op het gebied van audio :'(

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Dat stukje heeft er altijd zo gestaan hoor ;)

plaatje van het verloopstukje staat er notabene onder :o

vraag je electro boer om "een verloopstukje van mono-jack naar 1x tulp", en als t goed is krijg je t mee... desnoods maak je een printje van t plaatje wat daar staat...

En zo'n kabel kan een digitale zijn, maar hoeft niet. Sommige mensen vinden dat het per se een coaxiale kabel moet zijn, maar ik redeneer als volgt:

Door de kabel gaat een digitaal geluid, dus een 1 of een 0. Het maakt zo'n 1 of 0 echt niet uit of ie nou door een coax kabel gaat of door een 'gewone' kabel. Ik heb dus gewoon een analoge kabel er tussen zitten, en dat werkt prima :)

en zo is het voorspeld!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 18:01

Shunt

Boe

ok voor de 1000x dan nog maar een keer

je hebt dus een TVOUT kabel nodig (analoog) dus tulp naar tulp het liefste van een ati kaart (lekker dik) en een tulp naar mini jack converter.
en je bent klaar. :>

dus nog een keer
wat heb je nodig:

een TVOUT kabel ANALOOG (Tulp naar Tulp)
zo een dus
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalrevolution.nl/images/products/052180.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronicaonline.nl/Stekkers%20en%20Konnektors_bestanden/AC-001.jpg
en zo een dus

echt simpeler kan ik het niet voor je maken ook niet makkelijker

en wil je ook nog een foto van welke tvout kabel ik dan exact bedoel.

Afbeeldingslocatie: http://www.explosivelabs.com/reviews/ati_radeon9700-128mb/package2.jpg de linkse dus. die met de gelige stekkertjes er aan. echt zou je het nog makkelijker moeten hebben dan zou ik het voor je moeten gaan kopen :P

[ Voor 34% gewijzigd door Shunt op 14-12-2004 23:36 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Zo moeilijk is het toch niet..

Je ramt gewoon de standaard kabel die je gebruikt om je speakers analoog aan te sluiten in de digitale uitgang van de audigy, en aan de andere kant ram je een van de twee cinch plugjes in de digitale ingang van de speakerset.

Verder had je met de naampjes van de kabels gewoon naar de winkel kunnen gaan, dan hadden ze je wel het juiste gegeven.

Daarnaast zal er in de twee handleidingen (speakerset en geluidskaar) ook nog wel het een en ander staan)

PS. in games krijg je geen 5.1 geluid via de digitale aansluiting!

[ Voor 19% gewijzigd door voodooless op 14-12-2004 23:41 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• STIMPPYYY
Haha ja sorry snapte er echt ff geen hout meer van. Ik dacht dus dat je echt iets van 4 kabels nodig had ofzo. Maargoed bedankt allemaal. Ik ben trouwens met die zin naar elektro boer gegaan, hij wist niet wat ik bedoelde :Z morgen nog maar us langs

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

gewoon aan een kant een mono koptelefoonstekkertje (zelfde als in je mp3-speler oid, maar dan mono), aan de andere kant een ciche stekker. Als ze dat niet hebben, zul je een van de bovenstaande convertertjes moeten gebruiken.

Maar ik neem aan dat je toch gewoon al een analoge aansluiting gebruikt? test het dan eerst ff met dat zelfde kabeltje!

[ Voor 22% gewijzigd door voodooless op 15-12-2004 00:16 ]

Verwijderd

Als je zo'n standaard tulp kabeltje gebruikt, heb je dus geen COAX kabel. Ik heb hem op deze manier ook een tijdje aangesloten gehad, voordat ik m'n nieuwe geluidskaart binnenkreeg.
Een gewone tulpkabel heeft twee aders, die langs elkaar lopen. Een coaxkabel bestaat uit één ader in het midden, en een tweede ader die óm de eerste heengewikkeld zit. Zo schermt de buitenste ader de binnenste af, en heb je geen ruis.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 18:01

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 10:37:
Als je zo'n standaard tulp kabeltje gebruikt, heb je dus geen COAX kabel. Ik heb hem op deze manier ook een tijdje aangesloten gehad, voordat ik m'n nieuwe geluidskaart binnenkreeg.
Een gewone tulpkabel heeft twee aders, die langs elkaar lopen. Een coaxkabel bestaat uit één ader in het midden, en een tweede ader die óm de eerste heengewikkeld zit. Zo schermt de buitenste ader de binnenste af, en heb je geen ruis.
eh nee ?
een kabel van bvb een tvout is ook gewoon zo opgebouwd hoor kern en om de kern nog een ader. en de tulp verleng kabels zijn ook gewoon zo gemaakt. anders zouden de kabels toch niet rond zijn ? beetje dubbel anders he.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Ach, coax of niet boeit niet zo veel, zeker niet op zulke korte afstanden.

[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 15-12-2004 11:42 ]

Pagina: 1