Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL]Afsluiten via com1 Poort

Pagina: 1
Acties:

• Primera
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-01-2022
Ik wil voor een project me laptop af laten sluiten via de com1 poort.
Schakelaar verlengen werkt niet want dan valt hij direct uit zodra je hem 1 keer snel indrukt.

Bedoeling is als je op je Com1 poort via 2 contactjes kortsluit dat hij je computer afsluit/afschakelt. Zat zelf eventueel te denken aan een prin cieppe, als 2 pinnetjes sluiten, dan shutdown.exe uitvoeren/ windows afsluiten.

Iemand die zoiets weet of zoiets wilt maken? Helaas heb ik geen verstand van Delphi of C++ maar het moet wel werken op een laptop met 333mhz/win98se

Bedankt alvast :/

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
[rml][ How-To] Winamp Poort control - deel 2[/rml]

Daar staat veel info hierover (je hoeft niet per-se winamp aan te sturen)

In de search is btw massa's te vinden...

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Je zou idd via dat "WinAMP" control ding een ander programma (shutdown.exe) of zelfgemaakt laten starten zodat je computer netjes wordt afgesloten. Ik kan eens proberen wat te maken in Delphi, maar dan moet ik wel wat tijd over hebben.

[offtopic]
Ben jij die uit Sassenheim??

[edit]
Klopt, ik ben de LCD man >:) lol

[ Voor 10% gewijzigd door Atmoz op 14-12-2004 22:54 ]

• Primera
Dat ben ik ja, jij bent dan de lcd man :P

[ Voor 64% gewijzigd door Primera op 14-12-2004 22:53 ]

Verwijderd

Dit is wel goed te realiseren met de LPT poort en een vb programmatje, je sluit een schakelaar aan op een input pin (lees dan de lpt faq van hoe je dat doet), je maakt een vb progje dat heel de tijd loopt op de achtergrond, wordt er een signaal opgevangen op de pin, dan voer je shutdown.exe uit.

• Primera
Sja zo makkelijk klinkt het wel maar even "een progje" schrijven is er voor mij niet bij. Lpt1 poort zou in princieppe ook heel goed kunnen.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 14:56
arjan beukpad schreef op donderdag 16 december 2004 @ 00:30:
Sja zo makkelijk klinkt het wel maar even "een progje" schrijven is er voor mij niet bij. Lpt1 poort zou in princieppe ook heel goed kunnen.
gebruik dan winamp poort control, zie de link die eerder gepost is. Dat werkt vrij makkelijk.

Verwijderd

Kun je geen UPS faken? Die worden volgens mij ook vaak op de compoort aangesloten.

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 16:34

Shapeshifter

Get it over with

Waarom zou je vb gebruiken, DOS volstaat hoor :)

http://elektron.et.tudelft.nl/~witteman/PowerOff.html

Van COM-poorten heb ik niet zoveel verstand :/

[ Voor 1% gewijzigd door Shapeshifter op 16-12-2004 17:09 . Reden: tiepvoud ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• Primera
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:43:
Kun je geen UPS faken? Die worden volgens mij ook vaak op de compoort aangesloten.
Das nog geen eens zo'n slecht idee! ik ga even zoeken, bedankt voor je tip!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
UPSen nabootsen is geen goed plan, het is nl niet zomaar ene pinnetje wat die ups doet, dan zit je al meteen met een microcontroller om dat rs232 signaal te maken.

Hang gewoon een knopje aan je pinter/com/game poort en zoek er een proggie bij (of laat iemand iets fixen), vele malen minder werk...

Verwijderd

SA007 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:13:
UPSen nabootsen is geen goed plan, het is nl niet zomaar ene pinnetje wat die ups doet, dan zit je al meteen met een microcontroller om dat rs232 signaal te maken.

Hang gewoon een knopje aan je pinter/com/game poort en zoek er een proggie bij (of laat iemand iets fixen), vele malen minder werk...
Is het wel RS232 wat uit een UPS komt?? Feit dat het op je compoort zit wil lang niet altijd zeggen dat het RS232 is.

(Als ik in XP als UPS "algemeen" kies kan ik de polariteit van verschillende signalen aangeven, de vraag is nu: waar komen die signalen?)
Pagina: 1