[html]IE en CSS compatibiliteit

Pagina: 1
Acties:

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Zoals men hier kan zien, mits je met IE browset, is de pagina niet geheel beeldvullend terwijl dit in Firefox (mijn browser O+) wel het geval is.

Is dit weer zo'n IE gevalletje? En is hier een of andere hack voor? Zodat ik toch mijn schoolproject-site op de PC's van school kan vertonen waar ze alleen maar IE hebben?

Bedankt!

Verwijderd

denk eerder dat het een body margin / padding gevalletje is, ik zie je die niet op 0 zetten iig

• Acolyte
Ok, dat was een goeie. Heb ik er nu voor alle duidelijkheid in een style erbij gedaan (bekijk source voor details) maar nog steeds heb ik niet overal het gewenste resultaat:

- linker kolom is breder dan zou mogen (in FF niet zo)
- tekst aan de rechter kant houdt zonder aanwijsbare reden op :?
- zilveren balk zou aan het einde een kromming moeten maken met een gifje

Enfin, men merkt het wel wanneer met FF gekeken wordt en daarna met IE :)

Verwijderd

je table is toch beeldvullend nu? bij mij iig wel

de rest van je problemen hebben ongetwijfeld te maken van overmatig gebruik van (nested) tabellen, ontbreken van colspan attributen, maffe mix van css en deprecated (en niet bestaande) attributen.

lees: dit soort nested tabel structuren is het allerengste wat er is, zet de boel eens gewoon op met wat meerzeggende elementen, je bent iig al in de css gedoken, nu nog de semantiek ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 22:39 ]

• Acolyte
Niet helemaal. Firefox heeft geen problemen met het weergeven van de site zoals deze bedoeld is. Heb je hem al eens bekeken in FF? Dan zie je het verschil direct.
Ik gebruik her en der in-line styles en classes door elkaar dat klopt. Maar ik betwijfel of dit écht effect heeft op de manier waarop IE de site op het scherm gooit. Maw ik weet het zo net nog niet of de site er anders van wordt wanneer ik die dingen ook in classes ga zetten.

En over je niet bestaande attributen: ik zou graag willen weten waar jij een niet-bestaand attribuut hebt gevonden :). Ik bewerk en geef mijn site vorm met Dreamweaver en die weet als geen ander welke attributen wel en niet bestaan mag ik aannemen.

Btw: idem voor de geneste tabellen: zowel DW (2004) als FF heeft totaal geen problemen met de geneste tabellen en dan moet IE met haar eigenwijze interpretatie van de html code weer roet in het eten gooien :(

[ Voor 14% gewijzigd door Acolyte op 14-12-2004 23:05 ]

Verwijderd

http://validator.w3.org/c...//www.freewebs.com/ennoc/

maar da's niet de enorme bron van fouten, daar heb je wel gelijk in

IE en FF hebben wat andere standaard settings voor margin en padding enzo, die moet je dus allemaal definieren wil je het goed gelijk krijgen.

verder ziek ik overigens geen verschil (meer) tussen de twee...

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 15:09
Als je meer weet over CSS verschillen, versies etc. (en workarounds) voor diverse browsers, kan ik de geweldige url
http://www.handleidinghtml.nl/
aanraden. Volledige sectie over CSS. Ik heb er nog nooit iets 'niet' kunnen vinden.

Verwijderd

In ie gaat er toch iets niet goed, er is een td tag niet afgesloten. Als je de site validate dan geeft de validator ook aan dat er tags niet worden afgesloten (zie de post van mophor)

Afbeeldingslocatie: http://www.drinkenendansen.nl/wj/screen.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 10:38 . Reden: foutjes ]

• Acolyte
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 10:34:
In ie gaat er toch iets niet goed, er is een td tag niet afgesloten. Als je de site validate dan geeft de validator ook aan dat er tags niet worden afgesloten (zie de post van mophor)

[afbeelding]
Ja, je keek net op het moment dat ik er weer mee bezig was :9
Nu is die tag weer wel goed afgesloten maar tekst wat anders :)
Pagina: 1