[VS.net] Steeds andere foutmelding tijdens install

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Gister avond heb ik visual studio 2003 opnieuw geinstalleerd na een clean install van windows xp.

Hij heeft tot vanmiddag gewoon goed gewerkt (althans toen ik vanmiddag de computer aanzwengelde niet meer), toen ik een project opende kreeg ik een foutmelding (denk toen hij de grafische ontwerp geval wou laden) van iets met visual studio error oid.

Ik heb vs proberen te repareren maar halfverwege kapt ie ermee met een unexpected error. Later eraf gehaald en opnieuw proberen te installeren, krijg vaak deze error: et systeem kan niet het opgegeven apraat lezen? en soms gaat het goed totdat ene keer tijdens het laden van setup vs.msi niet kan worden geladen.

Op internet kom ik veel mensen met dat soort problemen, volgens ms zit er een rotte serie tussen maar daar kom ik niet in aanmerking voor want ik heb een latere versie. Ik weet dat ms raar is maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

Wat heb ik gedaan:
Iso gemaakt van cd--> gemound met demon tools zelfde result
van cd geinstalleerd--> ook errors.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 17:03
ff microsoft support bellen 8)7

ik heb een soort gelijk ook een keer gehad, ging pas weg toen ik me windows opnieuw had geinstalleerd. Maar probeer het te uninstallen ( compleet ) en dan weer te installen, zo te lezen heb je alleen nog de repareer optie geprobeerd wat niet al te vaak een oplossing biedt

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
gideon82 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 00:30:
ff microsoft support bellen 8)7

ik heb een soort gelijk ook een keer gehad, ging pas weg toen ik me windows opnieuw had geinstalleerd. Maar probeer het te uninstallen ( compleet ) en dan weer te installen, zo te lezen heb je alleen nog de repareer optie geprobeerd wat niet al te vaak een oplossing biedt
Oh ja sorry, vergeten bij te melden:

-Ik heb er compleet afgehaald (including register schoongemaakt)
-Opnieuw op proberen te zetten werkte niet.
-Systeemherstel gedaan voordat ik vs.net als eerst erop had geinstalleerd.

Mocht allemaal niet echt baten. Ik snap er iig vrij weinig van die stomme (lees kromme) fouten.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Meneer aard schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:03:
toen ik een project opende kreeg ik een foutmelding (denk toen hij de grafische ontwerp geval wou laden) van iets met visual studio error oid.
Het schijnt bij sommige mensen niet echt op te komen, maar soms (ok, idd niet altijd) staat er in zo'n foutmelding nuttige informatie over wat het probleem is. Of toch op z'n minst een foutcode waarmee je op internet (of bij MS support) meer te weten kunt komen in welke richting je het moet zoeken. Dat is tenslotte het idee van een foutmelding: zo'n ding meldt wat de fout is.

Het blijft mij verbazen dat het bij veel mensen echt onmiddelijk ophoud bij:
"Oh, hij geeft een error." *ok klikt*
"aha, en wat was dan die error?"
"Nou, het ging fout".
"Ah...ok....dus, nee......dat is dan duidelijk 8)7 "
"ja er stond van iets met visual studio error oid"
"ahhhhh....sure, nu weet ik *meteen* wat het is!"

Snap je?

Ik bedoel, je programmeert blijkbaar in Visual Studio 2003, dan mag ik hopen dat je iets specifieker kunt zijn in de probleembeschrijving dan dit.

offtopic:
sorry voor het sarcasme, maar ik moet te vaak naar verhalen van helpdeskmedewerkers luisteren die iets te veel van dit soort gesprekken voeren :D

P.S. om dan ook nog iets nuttigs te zeggen, staat het project wel op dezelfde locatie als eerst en kloppen alle paden nog wel op je nieuwe installatie? Wellicht zei de foutmelding daar iets nuttigs over.... ;)

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Wilke schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:47:
[...]

Het schijnt bij sommige mensen niet echt op te komen, maar soms (ok, idd niet altijd) staat er in zo'n foutmelding nuttige informatie over wat het probleem is. Of toch op z'n minst een foutcode waarmee je op internet (of bij MS support) meer te weten kunt komen in welke richting je het moet zoeken. Dat is tenslotte het idee van een foutmelding: zo'n ding meldt wat de fout is.

Het blijft mij verbazen dat het bij veel mensen echt onmiddelijk ophoud bij:
"Oh, hij geeft een error." *ok klikt*
"aha, en wat was dan die error?"
"Nou, het ging fout".
"Ah...ok....dus, nee......dat is dan duidelijk 8)7 "
"ja er stond van iets met visual studio error oid"
"ahhhhh....sure, nu weet ik *meteen* wat het is!"

Snap je?

Ik bedoel, je programmeert blijkbaar in Visual Studio 2003, dan mag ik hopen dat je iets specifieker kunt zijn in de probleembeschrijving dan dit.

offtopic:
sorry voor het sarcasme, maar ik moet te vaak naar verhalen van helpdeskmedewerkers luisteren die iets te veel van dit soort gesprekken voeren :D

P.S. om dan ook nog iets nuttigs te zeggen, staat het project wel op dezelfde locatie als eerst en kloppen alle paden nog wel op je nieuwe installatie? Wellicht zei de foutmelding daar iets nuttigs over.... ;)
Ik krijg enkel nu alleen de fout (met geen foutcode) van :

Complete error log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[12/15/04,21:04:39] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Het systeem kan niet van het opgegeven apparaat lezen.
[12/15/04,21:04:40] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Het systeem kan niet van het opgegeven apparaat lezen.
[12/15/04,21:04:40] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Het systeem kan niet van het opgegeven apparaat lezen.
[12/15/04,21:04:41] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Het systeem kan niet van het opgegeven apparaat lezen.
[12/15/04,21:04:41] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Het systeem kan niet van het opgegeven apparaat lezen.
[12/15/04,21:04:42] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Het systeem kan niet van het opgegeven apparaat lezen.
[12/15/04,21:04:42] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Het systeem kan niet van het opgegeven apparaat lezen.
[12/15/04,21:04:43] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Het systeem kan niet van het opgegeven apparaat lezen.
[12/15/04,21:04:44] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Het systeem kan niet van het opgegeven apparaat lezen.
[12/15/04,21:04:44] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Het systeem kan niet van het opgegeven apparaat lezen.
[12/15/04,21:04:45] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Het systeem kan niet van het opgegeven apparaat lezen.
[12/15/04,21:04:56] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Het systeem kan niet van het opgegeven apparaat lezen.
[12/15/04,21:05:03] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Het apparaat is niet klaar.
[12/15/04,21:05:04] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Het systeem kan niet van het opgegeven apparaat lezen.
[12/15/04,21:05:04] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Het systeem kan niet van het opgegeven apparaat lezen.
[12/15/04,21:05:05] setup.exe: [2] ISetupComponent::Pre/Post/Install() failed in ISetupManager::InstallManagerHelper()
[12/15/04,21:05:05] setup.exe: [2] Component error string not specified in ISetupManager::AddToActionResultCollection()

Ik snap er echt de ballen niet meer van.

Update

Ik heb van de cd-rom een iso gemaakt. Die uitgepakt op de hardeschijf. Hij komt nu ongeveer tot de helft daarna krijgt hij foutcode 1309 (oftewel, file not exist/ geen toegang tot).

[ Voor 4% gewijzigd door Meneer aard op 16-12-2004 08:59 ]

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
*Schop* Ik snap er nix van.

Enig idee?

Verwijderd

ja eventjes terzijde:

die service van m$ moet je niet te veel vertrouwen, we waren onlangs in school bezig met visual basic en het ging over het validate event, nu moet je als je dat wil uitvoeren causes validation van elke volgende control op true/false zetten, maar er zit blijkbaar een bug in VB , waardoor je dus steeds alles op TRUE moet zetten. ONze leerkracht had toen voor de lol eens gemaild naar de support van m$ en die stuurden redelijk droog terug dat het waarschijnlijk een virus is, en dat je alles maar op true moest zetten.

Zo zie je maar dat die service niks is hé

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 21:58:
ja eventjes terzijde:

die service van m$ moet je niet te veel vertrouwen, we waren onlangs in school bezig met visual basic en het ging over het validate event, nu moet je als je dat wil uitvoeren causes validation van elke volgende control op true/false zetten, maar er zit blijkbaar een bug in VB , waardoor je dus steeds alles op TRUE moet zetten. ONze leerkracht had toen voor de lol eens gemaild naar de support van m$ en die stuurden redelijk droog terug dat het waarschijnlijk een virus is, en dat je alles maar op true moest zetten.

Zo zie je maar dat die service niks is hé
Mjah heb van de week al contact opgenomen...nog steeds geen antwoord :( handige lui daar.

Maar ik heb nu zo`n beetje al het mogelijke geprobeerd, maar niets helpt. Iemand nog een ingeving van de dag toevallig?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 17:03
alles eraf gooien, En dit keer opnieuw installeren vanaf de orginele cd's en niet meer van de iso's .. Worth the try
Pagina: 1