CMOS Checksum Error BIOS Defaults Loaded

Pagina: 1
Acties:

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-08 07:44

X-DJiNn

Knooier !

Topicstarter
Ik heb net mijn broertjes pc omgebouwd van een trage 1 ghz met 256Mb naar een een AMD Athlon XP 2400+ (ietsie beter)

Dit compie heeft nu een A-bit KD7-Raid die ik voorheen (2 weken terug) altijd heb gebruikt zonder probs. en met de zelfde processor en DDR modules als die hij nu gebruikt. 8)7

In het begin wou hij niet eens opstarten 2 sec. hoorde ik de ventilatoren draaien en dan viel hij weer uit. :(
BIOS reset hielp in die zin dat ik nu CMOS Checksum error krijg. in plaats van dat ie uitgaat
BIOS Update +reset Bios mocht ook niet helpen FLASHEN GING WEL GOED _/-\o_

Ook gaf hij in het begin aan dat er een 1800+ aanwezig was, en nu opeens alleen nog maar een 500 Mhz (N) NOT GOOD :'(

Batterijtje vervangen door een andere (en doorgemeten) mocht ook niet helpen
De houder voor de batterij (contactpunten) beetje bijgebogen Helpt ook niet

Weet iemand hier een oplossing voor. Ik wordt er knettergek van en heb geen zin om een 1Ghz weer uit de prullenbak te vissen en te monteren
|:(

Toevoeging:

Aangezien ik een nieuwe voeding voor mijn eigen heb gekocht, heb ik mijn oude 300 watt voeding ook overgebouwd.

In feite is het gewoon mijn eigen volledige pc die voor twee weken nog volledig en goed draaide, alleen in een andere kast met een ander beeldscherm en..... randapp.

[ Voor 14% gewijzigd door X-DJiNn op 14-12-2004 22:28 ]

SolarEdge SE5K-RWB @ 9100WP // 3x Marstek Venus E3.0 5,12kWh // Mikrotik RB5009UG+S+ // Mikrotik hAP ax2 // TP-Link Deco BE22 // Home-Assistant

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem dit eens door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Inkoppertjes: kan het geheugen de nieuwe FSB/geheugenbus wel aan? Kan de voeding de upgrade wel aan?

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-08 07:44

X-DJiNn

Knooier !

Topicstarter
Zoals ik al had aangegeven zijn het dezelfde modules als die er altijd op heb gezeten. Toen werkte het prima. Dat is ook het vreemde.

Voor de rest (heb ik er ook net bijgezet) gebruik ik dezelfde voeding, welke ik gister nog goed heb gebruikt op mijn ASUS a7n8x-e moederbord Strange

Ik ben in de tussentijd nog steeds bezig met het ding. Maar je zou toch moeten zeggen dat na het Flashen (wat goed is gegaan) dat hij het dan gewoon zou moeten doen met een goeie batterij.

Hmmmm..... Kweet het nu even niet

SolarEdge SE5K-RWB @ 9100WP // 3x Marstek Venus E3.0 5,12kWh // Mikrotik RB5009UG+S+ // Mikrotik hAP ax2 // TP-Link Deco BE22 // Home-Assistant

Verwijderd

Bij het ombouwen ook geen dingen geraakt / beschadigd / verkeerd(om) aangesloten ??? :?

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Geaard stopcontact? Andere kast?
Je moet de oplossing zoeken waar je zelf geen rekening mee houdt, maargoed anders had je dit topic ook niet gepost. :)

[ Voor 67% gewijzigd door Tatsu op 15-12-2004 09:54 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

X-DJiNn schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:33:
Zoals ik al had aangegeven zijn het dezelfde modules als die er altijd op heb gezeten. Toen werkte het prima. Dat is ook het vreemde.
Je geeft helaas nergens de exacte specs. Je zou bijvoorbeeld slechts PC1600 hebben en een upgrade doen naar een CPU met een FSB van 133MHz, waarvoor je dan weer PC2100 nodig hebt :)
Voor de rest (heb ik er ook net bijgezet) gebruik ik dezelfde voeding, welke ik gister nog goed heb gebruikt op mijn ASUS a7n8x-e moederbord Strange
Specs aub?

Post voortaan de volledige en de exacte specs van je PC, nu is het voornamelijk slechts gissen naar de oorzaak van het probleem. Zie ook de startpost van het PMG Beleid.
Pagina: 1