Club3D Radeon 9800SE probleem

Pagina: 1
Acties:

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:21
Haai,

Probleem:

Ik heb een probleem met m'n Radeon 9800 SE. Ik heb net mijn PC geupgrade omdat die ander te oud was en er waren een aantal dingen kapot. Dus ik zet vanmiddag mn videokaart in die nieuwe PC en alles werkt etc. Als ik een spel opstart dan krijg ik dit probleem: (heb ik niet in Windows)

Afbeeldingslocatie: http://www.phool-media.com/vreemd.JPG

Ik zie alleen nog maar strepen door dat beeld en hoe langer ik het aankijk hoe erger het wordt. Ik heb m'n spel aan laten staan en ging toen naar m'n desktop en toen zag ik iets van ATi VGA recover ofzo. Ik heb geen idee wat dat is dus heb het uitgezet in de instellingen.
Ik heb hem trouwens nooit overgeclocked of zoiets. In m'n oude PC deed hij zoals hij hoort te werken.

Zoeken
Ik heb gezocht op GoT naar Radeon 9800SE problemen maar ik weet precies hoe dit probleem heet dus heb ook niet echt informatie gevonden.

PC Specs
Shuttle XPC Barebone SB61G2V3 (zit dus mobo in, geen idee welke)
1 Gig geheugen (zo ver ik weet geen naam)
80 Gig HDD
Club3D Radeon 9800SE 128 MB

Ik hoop genoeg informatie te hebben gegeven,

met vriendelijke groet en alvast bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Dekay op 14-12-2004 21:24 ]

Verwijderd

Check of je fan wel draait.
Nieuwste drivers (cat 4.12) al geprobeerd?

• Dekay
Jep, jep.. Heb net alles er op gezet. Fan draait ook

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
maybe xp erop pleuren opnieuw?! heb je laatst iets met je comp gedaan virus ofzo?! laten vallen klinkt dom weet t!? anders garantie claimen... suc6

• Dekay
eh ik heb hem net vandaag binnen (die PC).. Alles staat er dus schoon op. Ik heb hem niet laten vallen. In die oude pc was wel mn voeding ontploft, nouja ontploft, er kwam een witte vonk uit, (mobo stuk) ( op een draadje dat in je videokaart moet zat wel een bruin vlekje, maar verder ziet alles op die kaart er normaal uit.

Heb die kaart nu iets van een jaar maar voorheen deed ie het gewoon nog dus ik vind het best wel vreemd

[ Voor 6% gewijzigd door Dekay op 14-12-2004 21:35 ]

• DaannO
ow kijk! maybe dat er iets is door gebrand bij je kaart! ff laten na kijken of in een andere pc steken want lijkt me dan dat er iets met je kaart is wat je niet kan zien :+

• Dekay
Heb hier alleen een P3 1000 MHz maar daar staan en kunnen geen games op (10 gig hdd en helemaal vol, ding laat me 'm niet formatteren) en omdat ik het alleen met games heb vind ik het zo vreemd. En al zou hij doorgebrand zijn dan zou hij die strepen ook in winxp moeten hebben, niet?

• DaannO
Dekay schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:43:
Heb hier alleen een P3 1000 MHz maar daar staan en kunnen geen games op (10 gig hdd en helemaal vol, ding laat me 'm niet formatteren) en omdat ik het alleen met games heb vind ik het zo vreemd. En al zou hij doorgebrand zijn dan zou hij die strepen ook in winxp moeten hebben, niet?
jah dat zou ook wel moeten of maybe dat je geheugen is beschadigd of je chip. dus dat als je meer van je kaart vraag zoals met games hij t niet kan trekken daar door?!

• Dekay
Mensen van de PC boer hebben hem in elkaar gezet en getest dus dat lijkt me niet

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 16:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Heb je al geprobeerd met je open kast en dan een grote ventilator ertegenaan laten blazen?
Zou namelijk een hitte probleem kunnen zijn...

• Dekay
Jep het is een hitte probleem, heb net zo'n grote ventilator er op gezet en heb nu nergens last van. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Want ik heb namelijk een barebone dus een grote koeler past er niet in.

Ik ging trouwens toen ik mijn kast weer dicht deed perongeluk (toen ie aanstond) tegen de fan van mn kaart aan, toen liep ie aan dus het kan best zijn dat er wat mis is

edit
Ik heb nu m'n pc langer aan laten staan in een spel en dan doet hij het zelfde.. Wtf is het probleem :S

[ Voor 27% gewijzigd door Dekay op 14-12-2004 22:41 ]

• Dekay
schop.. heeft niemand dan enig idee wat het probleem kan zijn?

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Dekay schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:14:
schop.. heeft niemand dan enig idee wat het probleem kan zijn?
Als de heatsink er goed op zit en de fan draait goed, is je kaart gewoon verrot lijkt me.
Of je moet bijv je cpu hebben geoverclocked zonder (werkend) agp/pci-lock, dat wil ook nog wel eens rare beelden opleveren.

Ik zou hem alleereerst eens in een pc van iemand douwen en kijken wat hij dan doet.

edit:
Ik zou ook windows, chipset-drivers en graka-drivers eens opnieuw installeren. Gewoon om er zeker van te zijn dat er geen directX bestanden of dergelijken corrupts zijn geraakt op de één of andere manier.

Voor een goede airflow heb ik een tijd geleden in de zijkant van mijn Shuttle FB61G2 een gat gemaakt, precies op de plaats van de fan.

Dat scheelde een hoop geluid en ook de temperatuur van de core ging duidelijk omlaag bij mijn Club3d 9800 pro.

[ Voor 34% gewijzigd door Solovine op 15-12-2004 17:22 ]

• Dekay
Aha.. Nou ik heb gister geprobeerd de koeler er af te halen, dat was gelukt maar de pinnetjes zeg maar die de koeler in z'n geheel op de achterkant vasthouden zijn afgebroken dus heb een nieuwe koeler besteld.

Als alles is gefixt dan zal ik alles opnieuw installeren.

Heb trouwens ook mn processor niet overgeclocked ofzo

De kast zelf is 35 graden, de CPU 46. Is dat te heet?

• Dekay
Ik weet niet wat het was maar het is gefikst. Iig bedankt voor de hulp
Pagina: 1