FTP in netwerk traag naar buitenwereld

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:33
Ik heb al 2 dagen zitten spitten en ben een heel eind gekomen. Echter blijft er een klein probleem staan waar ik toch echt een topic voor moet openen.

Allereerst de situatie:

- Planet ADSL met Speedtouch 510 multi PC modem (firmware 4.2.x)
- Win2k SP4 server met Servu 4 FTP server draaiende op poort 666 (10.0.0.152)
- 2 client PC's

Ik heb op de moden via de webmanager ingesteld dat:
Inside address Outside address Prot
10.0.0.152:666 unspecified:666 tcp
10.0.0.152:20 unspecified:20 tcp

Dit zou dus de dataport moeten forwarden naar port 20 en de server zelf op poort 666.

Ik weet dat je zelf internet niet via je externe IP kan connecten. 2 vrienden gevraagd om te helpen. Het volgende getest:

- Als ik via 10.0.0.x de FTP benader gaat alles perfect
- Beide vrienden komen de FTP op na zeer lange connection tijd
- De listing failed vervolgens
- Met zowel passive aan als uit hebben ze dit getest met geen beter resultaat

Ik heb dus eigenlijk nog de volgende vragen:

1. hoe kan het dat naar de buitenwereld connecten erg traag gaat en listen failed?
2. als ik in Servu 4 passive poorten instel, zeg 1024 tm 1030, moet ik deze ook mappen op de router?
3. als ik op deze manier FTP verkeer doorsluis, krijg ik dan geen problemen op het moment dat ik zelf wil gaan FTP'en naar een server op het internet via 1 van mijn clients?

• JeroenNietDoen
Klein schopje. Ik hoop dat ik weer wat nieuw voer heb om na mijn werk te gaan testen om dit op te lossen.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 20:07

Valkyre

Kitesurf FTW!

misschien ben ik wel gek maar ftp was toch altijd poort 21.

probeer eens intern en extern poort 21 te mappen naar 10.0.0.152 en kijken wat hij dan doet.

je hebt niet progjes als netlimer aanstaan die je he aan hebt staan en je upload knijpen!

en eventueel een firewall die roet in het ftpen gooit.

iRacing Profiel

• JeroenNietDoen
Nou ik heb express mijn FTP server draaien op poort 666 maar dat mag verder niks uitmaken denk ik.

Ik vernam zojuist van een netwerkbeheerder hier dat ik de passive poorten ook moet mappen. Kan iemand dat bevestigen?

Verwijderd

Kaap schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:34:

Ik vernam zojuist van een netwerkbeheerder hier dat ik de passive poorten ook moet mappen. Kan iemand dat bevestigen?
dat klopt idd

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je mapt je 666 (duivels getal zeg :D ) en je passive range, verder zorg je dat je server als zijn ip het externe geeft van jouw netwerk :) bij reuqeusts geen 192. blaat spuldus. Hoe je dat exact moet instellen met jouw ftp-server zou ik niet weten ...

• JeroenNietDoen
Opgelost inmiddels. Gisteravond thuis alle passive poorten van FTP server gemapt en men kreeg meteen een listing. Nu komt alleen opeens uit op de C schijf van die bak ipv D die ingesteld staat als homedir, maar goed, das weer een ander verhaal.
Pagina: 1