2e cd-r speler werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• rhars
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09-2025
Hallo,

ik heb net een 2e cd rom speler geinstalleerd, hiervoor heb ik 1 ide aansluiting op het mobo gebruikt, (met een kabel met 2 aansluitingen erop, de 2 cdrspelers op 1 ide kabel aangesloten)
nu heb ik 1 op master ingesteld(degene die het eerst stroom krijgt via deze kabel) en degene die het verste weg zit van het mobo op slave. Nu doet de slave het wel(laatje gaat open) en de master niet(deze gaat niet open, maar er brandt wel een lampje, deze heeft dus stroom) als ik de jumpers omwissel verandert er niks. Dan doet degene met master het dus.

Hulp wordt erg gewaardeerd

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11-2025
Stroom krijgen deze apparaten niet via de flatcable, maar via de voeding van je computer (molex stekkers).

Probeer eerst eens of de lades opengaan met alleen stroom (zonder ze aan te sluiten op de ide poort).

Probeer dan eens eerst de master aan te sluiten (en in te stellen in de bios) en als deze werkt ook de slave (en instellen in de bios).

Mocht het dan nog niet lukken post dan eens waar het probleem optreed.

• rhars
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09-2025
hallo, als de ide kabel uit allebei de stations wordt getrokken, en ik start de pc op, gaan de laatjes wel open.

Maar als ik ze erin doe krijg ik weer dezelfde situatie, en als ik in de bios ben worden de ide schijfstations niet herkend(je kunt ze vanuit daar dus niet instellen op Mas/sla

add: ik heb de ide kabel vervangen voor een andere, en deze ingeplugd. nu gaan de stations allebei open, en worden ze allebei herkent door de BIOS. Ik neem aan dat de rest ook wel lukt. Zo niet dan post ik hier nog wel ff.

Nog een vraag: hoe laat ik cd-r spelers verschijnen in mn deze computer map?

Hartelijk bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door rhars op 15-12-2004 08:08 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
de master zou die moeten zijn die het verst van het moederbord verwijderd is (de uiterste connectoer dus) maw je hebt master en slave omgewisseld :)

Als de drives juist herkend worden, veschijnene ze automatisch in "deze computer" :)

[ Voor 4% gewijzigd door the_stickie op 15-12-2004 09:33 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zet de opticals eens op cable select. En raadpleeg de FAQ van dit subforum (en de handleiding van je moederbord) hoe je flatcables behoort te gebruiken :)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Klinkt als een slechte IDE-kabel. Zoals eerder gezegt, normaal gesproken als de drives herkent zijn onder windows, komen ze er vanzelf te staan.
Pagina: 1