Toon posts:

[vb] access: mail aanmaken en op server opslaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een access applicatie gemaakt waarmee projectadministratie (documentbeheer etc) voor een groot buro geregeld worden.
Je kunt onder andere faxen aanmaken welke dan als word doc op de server in een projectmap opgeborgen worden. Dit heb ik werkend.

Nu wil ik ook emails aanmaken en deze na verzending als archiefkopie in de projectmap opslaan. Het is namelijk belangrijk dat wij een goed archief opbouwen van de verzonden mails. En aangezien veel mensen aan projecten werken zijn de uitgaande mails vaak in andermans mailboxen aanwezig.

Ik heb dit op een versimpelde manier voor mekaar namelijk;

>access roept outlook aan en maakt een mail aan die hij vult met gegevens uit de database
>mail word niet geopend, maar middels .saveas in de projectmap opgeslagen
>met hyperlink.follow wordt dit bestand geopend, waerna deze afgemaakt kan worden (textueel)
>door hem op te slaan (ctrl+s) en daarna te verzenden heb je dus de verzonden mail als kopie in je netwerk projectmap.

Ik kan dus vanuit access zoeken in de gemaakte documenten en dan middels een hyperlink het bestand openen. werkt perfect!

NADEEL:
>alleen tekstuele wijzigingen in de mail worden opgeslagen, als je een attachment invoegt, en dan ctrl+s doet slaat hij de mail alsnog in outlook op. Dit is logisch omdat de file op de server een *.rtf tekstbestand is.

Zijn er meer mogelijkheden om de mails in een niet MAPI map op te slaan? wellicht een andere saveas formaat? Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 20:52 ]