Chinese stroom-stekker, verlengstuk voor mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:01

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Ik heb zojuist een lamp gekregen voor mijn aquarium. Helaas zit er aan het lampje een chinese stekker.

Het is een stekker zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.yunzhen.com/cn/catou/zg1-1.jpg
Maar het zit vast op een adapter zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/xl/5000_5999/5100/5180/5183/518305_BB_00_FB.EPS.jpg

Zoals je kunt zien, mist de stekker het gedeelte wat normaal in de stekkerdoos komt te zitten.
Hierdoor past deze stekker niet in de Europese stekkerdozen.

Nu heb ik al bij conrad.nl gekeken, maar hier heb ik geen converter kunnen vinden.
Is er een opzetstuk voor deze chinese stekker zodat deze toch in de europese stekker dozen past? Of moet ik gewoon een platte stekkerdoos kopen, waar deze stekker inpast? Het mooiste is natuurlijk een simpel opzet stukje als die er zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door slaay op 15-12-2004 11:31 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:42
fiets naar de Praxis, koop een stekker van € 0.39 en schroef die erop. nieuwe stekker is goedkoper dan een verloopstuk denk ik, en nog wat makkelijker ook. als ze in china teminste ook 230V gebruiken..?

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
slaay schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:37:
Ik heb zojuist een lamp gekregen voor mijn aquarium. Helaas zit er aan het lampje een chinese stekker.

Het is een stekker zoals deze:
[afbeelding]

Zoals je kunt zien, mist de stekker het gedeelte wat normaal in de stekkerdoos komt te zitten.
Hierdoor past deze stekker niet in de Europese stekkerdozen.

Nu heb ik al bij conrad.nl gekeken, maar hier heb ik geen converter kunnen vinden.
Is er een opzetstuk voor deze chinese stekker zodat deze toch in de europese stekker dozen past? Of moet ik gewoon een platte stekkerdoos kopen, waar deze stekker inpast? Het mooiste is natuurlijk een simpel opzet stukje als die er zijn.
Wat mist er nou eigenlijk? Ik zie alleen platte pennetjes, da's het amerikaanse systeem ook ja. Maar over het algemeen is inderdaad de makkelijkste manier om ff een nieuwe te kopen.

Je hebt in de meeste plaatsen nog 13 minuten om bij de gamma te komen :Y)

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
China uses 220 volt power supply for standard domestic and business purposes. Hotels generally provide wall sockets in every bathroom for razors and hair dryers, accommodating both “straight two-pin plugs,” and “triangular 3-pins plugs.”
Dus je kan er gewoon een stekker op maken en dan ben je klaar :)

BramBoterham

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12 11:44
ben je 100% zeker dat het chinees is ... want het lijkt akelig veel op een US stekker

Check iig ff de spanning die op de lamp staat.

Repareren doe je zo.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sine schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:28:
ben je 100% zeker dat het chinees is ... want het lijkt akelig veel op een US stekker

Check iig ff de spanning die op de lamp staat.
Een Amerikaanse stekker heeft dunnere pinnen geloof ik :)

• Robertstoppels
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08-2023
Chinees heeft ook 230 volt dus gewoon een nieuwe stekker erop zetten lijkt me het makkelijkste.

Verwijderd

Ik heb hier ook zo'n wazige adapter ding liggen, die heeft 2 liggende plaatjes voor de spanning en 1 haaks daarop voor de aarding. Staat ook op: input 230V ~ / made in China ;)

Dus niet deze, die in een driehoek staan: http://www.panelcomponents.com/pcc/China.htm (Chinees) of deze, met 1 plug en 1 haaks erop: http://tungli.com.tw/pic/2china/2china-cn001.jpg (Chinees) maar deze meest rechtse: http://www.powerconnections.co.uk/convert_usjapanchina.htm (UK).
Zoals je kunt zien hebben zowel de USA, Japanse als Chinese stekkers dunne rechtopstaande plaatjes terwijl die bij de UK versie plat staan.

Check dus goed welke spanning gebruikt wordt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 21:40 ]

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Helemaal vergeten te melden, de stekker is van een adapter.. dus andere stekker erop zetten gaat niet.
Verlengstukje of aparte stekkerdoos zijn dus de enigste 2 mogelijkheden.
Heeft iemand waar je zo'n opzetstukje kunt krijgen?

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
slaay schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:54:
Helemaal vergeten te melden, de stekker is van een adapter.. dus andere stekker erop zetten gaat niet.
Verlengstukje of aparte stekkerdoos zijn dus de enigste 2 mogelijkheden.
Heeft iemand waar je zo'n opzetstukje kunt krijgen?
Ik denk dat men bedoelt dat je de stekker eraf moet knippen, en een nieuwe erop moet schroeven ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-12 12:03
ik denk dat hij zo'n adapter met een vaste stekker eraan bedoelt, uit een stuk dus zeg maar.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12 21:52

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Master__R schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:03:
ik denk dat hij zo'n adapter met een vaste stekker eraan bedoelt, uit een stuk dus zeg maar.
Of jij begrijpt het niet, of ik begrijp jou niet :+

Op die foto zie ik een snoer lopen. Knippen en schroeven, en je hebt een NL 220-snoer dunkt me :?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-12 00:51
Solomon schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:00:
[...]

Ik denk dat men bedoelt dat je de stekker eraf moet knippen, en een nieuwe erop moet schroeven ;)
Solomon dat zal moeilijk gaan, een adaptor zit de stekker op vast :P
je kan een chinese aansluiting kopen waar die adaptor in past en dan aan dat draad een nl stekker zetten dan heb je een mini converter :)

of je kijkt wat het voltage is van het lampje en ook het amperage dan zoek je een adaptor die genoeg stroom levert (iets minder is meestal niet erg) en dan sluit je een Nederlandse adaptor op dat lampje aan B)

[EDIT] Master_R was me al voor |:( [EDIT]

[ Voor 4% gewijzigd door Bloodhoundje op 14-12-2004 23:13 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Prammenhanger schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:06:
[...]

Of jij begrijpt het niet, of ik begrijp jou niet :+

Op die foto zie ik een snoer lopen. Knippen en schroeven, en je hebt een NL 220-snoer dunkt me :?
tis niet een foto die hij zelf gemaakt heeft zo te zien, kijk maar naar de url ;)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

dan soldeer je 2 draden aan die pinnen en hangt daar een nieuwe stekker aan.
instant adapter :)

btw 230v maar ook nog 50hz ?

ik bedenk me opeens dat een 230v lamp voor in het aqaurium wat ongebruikelijk is.
weet je zeker dat er niet ergens een adapter naar 12v oid tussenhangt ?

[ Voor 39% gewijzigd door heuveltje op 14-12-2004 23:14 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Kijk even op de adapter of die multifunctioneel is, meeste adapters van tegenwoordig accepteren alles van 110-240volt en 50-60hz. Als dat laatste het geval is moet je er gewoon een nederlands stekker op zetten. Een aangezien het wisselstroom is maakt het niet uit op welk pinnetje welke draad zit..

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 22:41

VIPER2001

[GOT]The Source

heuveltje schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:13:
dan soldeer je 2 draden aan die pinnen en hangt daar een nieuwe stekker aan.
instant adapter :)

btw 230v maar ook nog 50hz ?

ik bedenk me opeens dat een 230v lamp voor in het aqaurium wat ongebruikelijk is.
weet je zeker dat er niet ergens een adapter naar 12v oid tussenhangt ?
slaay schreef op dinsdag 14 december 2004
(Helemaal vergeten te melden, de stekker is van een adapter.. )
dat zegt hij al dus...

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 13:34

ExploWare

BoingBoing

@TS: kan je een duidelijke foto maken met jouw situatie en waar duidelijk te zien is wat anders is dan een NL stekker? desnoods met een lineaal erlangs

. . . . . Youp.net . . . . .

Verwijderd

taiwan is 115 volt china neem ik dus aan ook.
stekker is chinees
stekker kost in tw 25 nt weet niet de prijs in nederland

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 00:57 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Tjongejonge mensen.

Meneer heeft een adapter (ws. naar 12V oid) met een Chinese stekker.
Deze zit dus aan de adapter vast. (Zoals je telefoonlader)

@TS; bij de Blokker, Marskramer en anders wellicht de ANWB/Campingwinkel hebben ze denk ik wel verloopstekkers.
Anders zul je misschien toch een nieuwe adapter er tussen moeten hangen met dezelfde specificaties.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12 12:35

jwbagger

,.-~'`'~-.,

waarom schroef je niet die adapter open, en bouw je dat ding in, in een andere behuizing met eurostekker? (of dremel je de oude aansluiting er af en vervang je die door een losse stekker) :)

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Ik heb de startpost aangepast.

Zoals te zien, gaat het om een chinese stekker die het massieve blokje mist wat in een stopcontact/stekkerdoos komt te zitten. De stekker heeft alleen de + en - pool punten.
Doordat de + en - polen zitten vast op een adapter. Doordat deze op een adapter vast zitten, past deze stekker/adapter niet in de normale stopcontacten/stekkerdozen.

Een opzetstuk voor deze adapter ben ik nog steeds nergens tegen gekomen, zelf stekker opzetten kan niet, aangezien de adapter niet open te maken is, zonder kapot te maken.

De simpelste oplossing is een stekkerdoos te pakken zonder de normale opstaande randen bij de + en - polen. Maar het zou mooier zijn als er een opzet stuk voor te krijgen is.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-12 19:04

DSK

boeiend...

Volgens mij is de simpelste oplossing een andere adapter gebruiken met een zelfde uitgangsspanning...
Kost bijna niks en is op veel plaatsen te vinden

Blog (Linux-related)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

slaay schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:37:
Ik heb de startpost aangepast.

Zoals te zien, gaat het om een chinese stekker die het massieve blokje mist wat in een stopcontact/stekkerdoos komt te zitten. De stekker heeft alleen de + en - pool punten.
Doordat de + en - polen zitten vast op een adapter. Doordat deze op een adapter vast zitten, past deze stekker/adapter niet in de normale stopcontacten/stekkerdozen.

Een opzetstuk voor deze adapter ben ik nog steeds nergens tegen gekomen, zelf stekker opzetten kan niet, aangezien de adapter niet open te maken is, zonder kapot te maken.

De simpelste oplossing is een stekkerdoos te pakken zonder de normale opstaande randen bij de + en - polen. Maar het zou mooier zijn als er een opzet stuk voor te krijgen is.
Kijk even hoeveel volt en ampere die trafo aan gelijkstroom levert. En dan ga je bij Conrad oid een universele adapter halen - da's een heel stuk goedkoper als een Chinese reisstekker over laten komen ;)
Evt een klein beetje solderen aan het aansluitplugje / aansluitkabel naar de lamp toe, en klaar ben je.

NB. Ik gok dat het om een 12 volt halogeen lampje zal gaan; in dat geval moet het niet al te lastig zijn om een nieuwe adapter te pakken te krijgen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:02

Felyrion

goodgoan!

als je handig bent, ff bij je electronica boer een universeel behuizinkje halen, de draden die naar de pinnen gaan ff via kroonsteentje oid verbinden met een draad, en aan deze draad een stekker maken.

zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47133/full.jpg

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Ik kwam vandaag een defecte schakelklok tegen. Wat je met een dremel al niet kunt doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mennos/stekker.bmp

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mennos/stekker2.bmp

Ik heb de vrije ruimte opgevuld met montagekit, levert dit geen gevaar op? Dus is er geen kans op kortsluiting door de kit heen als deze opgedroogd is?

Verwijderd

je kan ook gewoon kroonsteentjes aan de pinnen van de stekker schroeven en daar dan weer een draad aan, beetje tape en klaar :P

Verwijderd

JONGENS wat doen jullie zo moeilijk!

Ik heb zelfs de chinese 3 (pinnetjes/staafjes?).

Je gaat gewoon naar chinatown en zoekt een chinese winkel electronica winkel. Ze hebben daar vast wel van die verloopstukjes of stekkerdoosjes.

Ik heb zon "universele" 2/3 chinees en europese verloopstukje voor maar 3 yuan. (0.25 eurocent)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:11

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het is een gewone Chinese stekker, ja ik heb hier ook 2 apparaten met zulke stekkers. Ofwel een andere stekker erop zetten, anders een omzetstukje ervoor zetten.
Chinees heeft ook 230 volt dus gewoon een nieuwe stekker erop zetten lijkt me het makkelijkste.
Er zijn weinig landen die 110V gebruiken, 110V is zelfs gevaarlijker dan 230V. Want 2 keer zo lage spanning betekent 2 keer meer stroom voor hetzelfde vermogen, daardoor moeten ze dubbel zo dikke draden (oppervlakte van de geleider) gebruiken. De stekkerdozen/stopcontacten kunnen dubbel zo snel overbelast geraken => brandgevaar.

[ Voor 59% gewijzigd door rapture op 16-12-2004 20:11 ]

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:58:
JONGENS wat doen jullie zo moeilijk!

Ik heb zelfs de chinese 3 (pinnetjes/staafjes?).

Je gaat gewoon naar chinatown en zoekt een chinese winkel electronica winkel. Ze hebben daar vast wel van die verloopstukjes of stekkerdoosjes.

Ik heb zon "universele" 2/3 chinees en europese verloopstukje voor maar 3 yuan. (0.25 eurocent)
Dat is voor mij pas moeilijk doen! Waar vind ik hier ergens in de buurt chinatown :Y)

De stekker werkt, dus mocht iemand zelfde probleem hebben, gewoon dremel pakken en oude schakelklok!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12 11:31

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik heb zo'n elektroboer bij mij tegenover, en die heeft van de meeste gangbare standaarden een verloop van X land naar nederland.

China moet daar zeker tussen zitten (als ze Singapore al hebben :D). Dus probeer het daar te vinden.......anders zit er niet meer op dan 2 solide draaden aan de pootjes te solderen, en te isoleren en dan naar nederlandse stekker.

Maar als die adapter 12 V is kun je ookgwoon een nieuwe kopen en aan het draadje richting aquarium de juiste aansluiting solderen.........kind kan de was.

T60P Widescreen

Pagina: 1