[wireless] PCI kaart in oudere PC

Pagina: 1
Acties:

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
Voor een kennis ben ik bij hem thuis een klein netwerk aan het opzetten.

Er is een breedbandverbinding met een e-tech WLAN router aan.
1 desktop zit via UTP aan de router en de PC waar het hier om gaat moet draadloos op het netwerk komen.

Het moederbord is een ASUS P5A (socket 7 AMD K6-2 400Mhz).
Probleem is dat onder Win98SE met de drivers van de e-tech PCI WLAN er niet eens een netwerkkaart herkend wordt, ook niet zichtbaar in apparaatbeheer.

Zelfs de DMI data en ESCD data veranderen niet. Ik vermoed geen driver probleem, de kaart is ook niet stuk (getest in andere PC's)

Ik heb de laatste BIOS gedownload vanaf de FTP van ASUS maar nog steeds zonder resultaat. Het begint erop te lijken dat deze WLAN PCI gewoon niet wil of kan werken in deze configuratie. Nu vraag ik mij af of er nog andere dingen zijn die ik kan proberen ??? Ik was van plan een USB versie aan te schaffen, mijn kennis wil echter eerst van tevoren weten of dat succesvol kan zijn, hoe zijn de ervaringen daarin icm. oudere mobo planken ???

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• JunkieXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-01 19:11
Hoogstwaarschijnlijk bevat het moederbord geen pci2.0 sloten, zodat het wlan kaartje niet werkt... mijn ervaring is, gewoonweg niet aan wifi beginnen met die oude bakjes!

He who dies with the fastest PC, STILL DIES!!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:04

BCC

Idd.. als het geen XP (of 2000) draait.. begin dan niet aan WIFI :) (als je niet een boel ellende wil iig) Driver support is nl tegenwoordig ook niet echt meer aanwezig voor 98...

[ Voor 26% gewijzigd door BCC op 14-12-2004 21:03 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.