Toon posts:

Cross of straight tussen 2 NIC's met een stekker erin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was bijna de kabels aan het knippen en kreeg en twijfel ...daarna even googlen maar kon niks vinden dus dacht ik maar om een topic te starten...
Tussen 2 NIC"S zou je gewoon een cross kable neer gooien maar hoe zit het als er een plugje (wandcontactdoos) erin komt? moet het dan straight van PC1 naar wandcontactdoos en Cross van wandcontactdoos naar PC2?? oh ja is er ergens op de net ook een kleur schema te vinden??

Verwijderd

Hangt er vanaf hoe die wandcontactdoos is aangelosloten he. Als die gewoon straight is moet je ergens in je schakeling een crosscable opnemen. Ofwel van je WCD naar PC1 ofwel de kabel achter je WCD naar PC2 crossen.

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

De dozen zijn straight (normaal gesproken) dus er veranderd niets aan je (cross)kabel. Anders zou je bij een normale kabel die via een doos gepatched is op een switch opeens cross geconnect zijn.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
twisted word volgensmij van 1 kopje de draad gedraaid, en dus moet je straight - twisted :)
en als het niet werkt lieg ik :)

Verwijderd

Topicstarter
scema in de doosje is
brown
white-brown
blue
white -blue
orange/green (keuze)
orange-white/ green-white (keuze)
green/orange (keuze)
green-white/orange-white (keuze)

Dus je zou van Internet PC (pc1) naar doos straight trekken en van doos naar PC2 cross.....

Verwijderd

Ik weet niet hoe je die WCD gaat aansluiting. Hangt die WCD al? If not: maak die cross als je in principe altijd een directe verbinding denkt te gebruiken en gebruik een normale kabel tussen WCD en PC1.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:46:
Ik weet niet hoe je die WCD gaat aansluiting. Hangt die WCD al? If not: maak die cross als je in principe altijd een directe verbinding denkt te gebruiken en gebruik een normale kabel tussen WCD en PC1.
Is ook humor voor degene die de WCD na jou gaat gebruiken.
Als je er niet op rekent kun je lang Troubleshooten ;)

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 14:30
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 20:21:
scema in de doosje is
brown
white-brown
blue
white -blue
orange/green (keuze)
orange-white/ green-white (keuze)
green/orange (keuze)
green-white/orange-white (keuze)

Dus je zou van Internet PC (pc1) naar doos straight trekken en van doos naar PC2 cross.....
Bij de keuzes kan je kiezen (duh...;)): de ene aansluiting is straight, de ander cross.
Je moet wel consequent kiezen, dus als je eerste keuze (van het rijtje hierboven) orange is, dan moet je tweede orange-white zijn (en niet green-white).
Als je voor allebei de dozen hetzelfde kiest, dan is het per saldo straight. Twee keer cross is immers straight.
EEN van je computers moet dan met een cross-cable worden aangesloten, de andere met een straight.
Pagina: 1