3 printers aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Spoof31
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Voor een programma onder DOS (volledig, geen dosbox) heb ik drie printers nodig. Vroeger kon ik dat realiseren door een dual port ISA LPT kaart erin te doen. Moderne mainbords hebben geen isa ondersteuning meer. Een PCI LPT kaart is geen oplossing omdat die vereist een driver te laden en die driver kost net te veel geheugen.

Nu wil ik het zo doen 1 printer op LPT, 1 printer op COM2 en derde op ???? COM1 heb ik nodig voor de muis.
De derde printer kan ik dus nergens aansluiten.

Hebben jullie een oplossing voor me?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb zelf ook een PCI-LPT interface gehad een die werkte gewoon in dos zonder driver.
bij de post gaf hij hem ook al aan als lpt dus moet gewoon werken volgens mij.

iets anders zou i zo niet kunnen vezinnen

• ixi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 22:32

ixi

Een printer kan je niet zomaar op de seriele poort aansluiten.

Volgens mij moeten die drivers geen probleem zijn. Je kan ze gewoon in het hogere geheugen (... is alweer een tijdje geleden) zetten.

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-01 18:47
UTP ?

Ken het programma niet maar is er geen mogelijkheid om 3 netwerk printers te selecteren ?

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Ik roep maar iets wilds: Automatische Printer switch? Kan je iig 2 op kwijt, ze zijn er ook wel met 4 meende ik.

Canon Digital Ixus V3

• Spoof31
RawPeanut schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:40:
Ik roep maar iets wilds: Automatische Printer switch? Kan je iig 2 op kwijt, ze zijn er ook wel met 4 meende ik.
Werkt dit ook zonder drivers? Hoe moet ik een print commando sturen dan, LPT???

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
printers op een andere PC sharen en via net use mappen aan een LPT2 / LPT3 poort?

of, als t programma onder echt ouderwets dos draait, gewoon een ouwe pentium 1/2 pakken met een ISA kaartje voor extra lpt poorten
Ja, alleen kun je daar 2 of 4 pc's op kwijt, op 1 printer. Andersom werkt niet. (ja, handmatige, maar dan moet je dus dom schakelen). Die automatische printerswitches zijn voor meerdere pc's op 1 printer. (schakelen zelf om naar de PC die data stuurt)

[ Voor 54% gewijzigd door DJSmiley op 17-12-2004 00:59 ]

Verwijderd

Spoof31 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:06:
[...]

Werkt dit ook zonder drivers? Hoe moet ik een print commando sturen dan, LPT???
Dit is toch hardwarematig schakelkasje... dus ltppc => kasje => printer 1, printer 2 en 3...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
Je zegt dat je een 'moderne PC' hebt zonder ISA en dan ga je onder DOS proberen om die printers aan de gang proberen te krijgen? Kun je geen willekeurige Linux distributie pakken?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

zoek maar eens op het NET USE commando icm printers. dan kun je gewoon virtuele printer aanmaken, die je vanaf een andere bak aan laat sturen. Net zo makkelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:56

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Die werken meestal andersom, meerdere PC's op 1 printer... Hoe weet die autoswitch anders naar welke printer het moet ?

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Spoof31
DaRealRenzel schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 01:37:
[...]

Die werken meestal andersom, meerdere PC's op 1 printer... Hoe weet die autoswitch anders naar welke printer het moet ?
Er bestaan ook switches die andersom kunnen, dus 1 pc meerdere printers. Voor windows werkt niet wel omdat de drivers virtuele LPTx aanmaken.
Pagina: 1