[video] Bekabeling D-sub

Pagina: 1
Acties:

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik ben bezig met het uitzoeken van wat spullen die een kennis van mij nodig gaat hebben. Zijn plan:
In een winkel een aantal (3 ofzo) schermen (tft) ophangen, zodat op deze schermen 't een en ander kan worden getoond (denk daarbij aan een DVD, TV, een Powerpoint presentatie, foto's, enz.). Hiervoor wil hij een PC neerzetten en het videosignaal splitsen, zodat op alle schermen hetzelfde getoond wordt.

Leuk plan dacht ik zo. Om dit te bewerkstelligen ben ik gaan rondzoeken naar apparatuur die hij daarvoor nodig heeft. Nou ja, een PC'tje met een DVD-speler, een TV-kaart en een pakketje office is natuurlijk zo uitgezocht, het gedeelte om videosignalen te splitsen was was minder gemakkelijk. Ik kwam daarbij gelukkig deze post tegen. Ik dus blij: ik wist vanaf dat moment dat er dus een actieve splitter nodig is.

Wat echter nogal onduidelijk blijft voor mij (ook na het bekijken van de produktomschrijvingen van actieve splitters) is of ik nou moet kijken naar speciale kabels (met betere afscherming en al dat soort dingen). De kabels zullen een meter of 10-15 moeten zijn om de benodigde afstand te overbruggen. Ik heb zelf een verlengkabel van 3 meter liggen (zonder actieve splitter natuurlijk) om 1 scherm te bereiken, maar die geeft al zoveel signaalverlies dat ik bang ben dat 10 of 15 meter gewoon teveel is om een fatsoenlijk plaatje op het beeld te laten zien.

Mijn vraag dus: moet ik nog op speciale kabels letten? Of kan er gewoon een standaard kabel van 10 of 15 (of misschien nog meer) meter aangeschaft worden zonder dat er veel kwaliteitsverlies is?

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• ATR
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10-2025

ATR

Als je de kabels kant-en-klaar koopt mag je er van uit gaan dat het signaal verlies binnen de perken blijft. Ik kan ze zo snel niet vinden van 10 meter, maar ze zijn er vast wel.

Zoek in ieder geval de dikste en best afgeschermde kabel uit.