Rare Artefacts in vrij nieuwe games

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Eerst maar even me system specs, daaronder zal ik het probleem uitleggen (btw. niks is overgeclocked)

AMD ATHLON XP2400+
Sapphire Radeon 9250 (256mb)
768MB DDR PC2100
Elitegroup k7vta3v5 mobo (flash tot .0G)
2x80GB WDC 7200RPM
Audigy LS geluidskaart

en nu maar het probleem, ik heb met een paar actuele games (UT2004 en Half-life2 : Counter-strike source) het probleem dat als ik verderweg sta van objecten dat de textures 'niet meer passen' de textures worden blokkerig en onduidelijk en daardoor zie je veel m inder goed dingen, dit gebeurt trouwens alleen bij Wapens Static meshes, en Popetjes, niet bij gewone solid textures. in HL2 heb ik dit opgelost door gewoon Trilineair filtering weer aan te zetten. maar bij CS: Source (zelfde engin) werkt dit niet :(, en ook in UT2004 werkt het aan zetten van deze optie niet, ik draai de nieuwste ATI drivers (4.11) en ik heb dit zelfde probleem ook al eens gezien bij een Radeon 9200 256MB van CLub3d :'(

hieronder 2 plaatjes uit CS: source om te laten zien wat ik precies bedoel
de rare
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cci.verschuren/Weird.JPG
de normale van dichtbij
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cci.verschuren/Normaal.JPG

~ Mijn prog blog!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 11:32
Dude, de nieuwste drivers zijn 4.12 final meuktracker: ATi Catalyst 4.12 final ze hebben hierin een zooi HL2 gerelateerde problemen gefixed. Ik zou zeggen, probeer hem eens.
Misschien verhelpt het jouw probleem.

• roy-t
vaag, ik heb een week gelede de nieuwste ge-update, ik probeer ff die update, maar denk niet dat het helpt (in topic start staat dat ik het ook met ut2004 heb, en die is al een tijdke uit)

Maar iig bedankt voor je post/advies

~ Mijn prog blog!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-08 13:33

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ziet er uit als een van de bugfixes in 4.12... wat ook kan helpen is je instellingen resetten. ik had pas ook een rare artifact onder in beeld bij 3dmark05 en andere hdr demo's( hdr is een apart soort licht het ging bij mij om rare kleuren licht.

[ Voor 75% gewijzigd door wvdburgt op 15-12-2004 13:50 ]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl https://bestroadtrips.nl

• roy-t
OPLOSSING:

Na het updaten van de driiver nog steeds zelfde probleem, maar als je in CS source model detail op low zet (en filtering op BIliniear) ziet alles er weer normaal uit

Greetz

(btw. die update hielp wel voor fps)

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

therat10430 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 14:52:
OPLOSSING:

Na het updaten van de driiver nog steeds zelfde probleem, maar als je in CS source model detail op low zet (en filtering op BIliniear) ziet alles er weer normaal uit

Greetz

(btw. die update hielp wel voor fps)
Ik denk dat dit mede komt omdat jouw kaart, de gewenste shaders etc
Niet kan renderen, waarschijnlijk is dat het probleem.

• roy-t
Ja dat denk ik ook, maarja een Sapphire 9250 zou toch wel aardig wat moeten kunne renderen op de site zag ik:

# Full support for Microsoft® DirectX® 8.1 and DX9 compliance and the latest OpenGL® functionality

Maarja op high heb ik toch lager fps en zelfs met alles op laag ziet CS:S en HL2 er vett uit :)

Grtjes

~ Mijn prog blog!

• demartijn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-07 10:36
Kijk dat probleem heb ik dus ook.. zie: "Foute texture rendering Geforce Ti4200"
Ben ook drifitg op zoek naar een oplossing, maar weet eigenlijk nog niet wat et exacte probleem is...

Maar wat ik zie van die tank op jou screenshots, heb ik dus ook gezien, en afhankelijk van hoe je hem instelt, wordt het erger of minder erg...

Het leven is een ziekte... iedereen gaat eraan dood.

Pagina: 1